2007-02-23, 13:16
Medlem
SnuFFs avatar
Tidningar som Sweden rock magazine och Close up funkar ju bra ifall man riktar sig till sån musik
Citera
2007-02-23, 20:22
Medlem
uLLe.buLLes avatar
OiNK
Citera
2007-02-23, 21:29
Medlem
Dan-Banans avatar
Jag precis även hittat http://www.pandora.com/ , det är en gratis webbradio som frågar dig om antingen en låt eller en artist och sedan gör den en kanal som spelar liknande musik. Pröva själva och se vad ni tycker!
Citera
2007-02-25, 01:39
Medlem
Jag håller mig borta från engelskspråkig musik, så "vanliga" metoder funkar inte på mig. Testade precis Pandora, men den hittade inte mina grekiska favoritsångare, konstigt

Eftersom min musiksmak sträcker sig från Färöarna till Kamerun och Argentina till Japan, försöker jag snappa upp info lite här och där, frågar utländska kompisar, går in på grekiska eller latinamerikanska sidor och hittar nåt nytt artistnamn, etc. Limewire har också en funktion som letar upp låtar under rubriken "Ethnic", t.ex. (detta är den enda fördelen med att allt som inte är engelskspråkigt alltid buntas ihop under en enda rubrik...). Att gå i musikaffärer och kolla funkar också.
Citera
2007-02-25, 01:54
Medlem
brödrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beabea
Jag håller mig borta från engelskspråkig musik, så "vanliga" metoder funkar inte på mig. Testade precis Pandora, men den hittade inte mina grekiska favoritsångare, konstigt

Eftersom min musiksmak sträcker sig från Färöarna till Kamerun och Argentina till Japan, försöker jag snappa upp info lite här och där, frågar utländska kompisar, går in på grekiska eller latinamerikanska sidor och hittar nåt nytt artistnamn, etc. Limewire har också en funktion som letar upp låtar under rubriken "Ethnic", t.ex. (detta är den enda fördelen med att allt som inte är engelskspråkigt alltid buntas ihop under en enda rubrik...). Att gå i musikaffärer och kolla funkar också.

Av vilken anledning håller du dig borta från engelskspråkig musik? Det verkar ju som att du lyssnar på en hel del annat, så längde det inte är engelskspråkigt. Löjligt.
Citera
2007-02-25, 02:17
Medlem
Nemesis1s avatar
Prenumererar på Classic Rock, Metal Hammer och Sweden Rock, så därifrån får jag ju en del tips... Sen hittar jag ju en del på internet också, t.ex. får jag då och då bra tips från t.ex. Wikipedia och Flashback... Ibland kommer även vänner med bra tips...
Citera
2007-02-25, 02:27
Medlem
angelos avatar
På Oink kan man nästan lyssna lite random och ändå hitta bra grejor. Visst, ibland får man ett bottennapp, men det är inte hela världen.
Citera
2007-02-25, 03:00
Bannlyst
last.fm. kommentar överflödig.
Citera
2007-02-25, 12:26
Medlem
SirEples avatar
Vänner och musik-forum (det här funkar ypperligt), sedan även olika radiostationer (di.fm är nog favoriten).

Oink har jag ju hört att det ska vara grymt, ingen som sitter på en invite?
Det hade vart guld för en snubbe med min musik-abstinens
Citera
2007-02-25, 13:38
Medlem
BedBoys avatar
www.last.fm (framförallt)
tidningar och magasin (mest gratis saker, typ Groove People Vice Svensson)
kompisar som skickar musik de har hittat på sammas sätt eller genom andra kompisar
det här forumet
kollar upp artister som kommer till festivaler och kollar om dom är någonting att ha
Citera
2007-02-25, 13:58
Medlem
ensiferums avatar
Tankar hem random skit från snabba users på dc
Citera
2007-02-25, 14:16
Medlem
Läskigs avatar
Kompisar, http://www.last.fm/ och så laddar jag ner slumpvisa skivor av folk som verkar ha bra musiksmak på diverse DC-hubbar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in