2007-02-22, 22:31
Medlem
Jag undrar förstås då hur ni får reda på ny musik ?
själv lyssnar jag på ny musik på Banditrock ..

skriv på
Citera
2007-02-22, 22:36
Medlem
Dan-Banans avatar
Hmm, är väl väldigt olika hur man hittar musiken. Jag har tröttnat på musiken jag hade på datorn, så jag håller på att plöja igenom Rolling Stones "Top 500 Albums of all time"-lista, har väl hittat några godbitar som jag inte visste att jag tyckte om förut.
Citera
2007-02-22, 22:37
Medlem
haha aja det finns ju endel att välja på där :P
Citera
2007-02-22, 22:51
Medlem
NOiDs avatar
Detta är väl ett av många forum som jag tycker fungerar ypperligt för det ändamålet
Citera
2007-02-22, 23:04
Medlem
FREAKSCENEs avatar
brukar hitta nya band/artister genom att söka vidare på vilka som varit inblandade i något band jag gillar. på cdon brukar det stå under skivorna "RELATERADE ARTISTER" till de band man e inne på. Annars e det väl från kompisar och så man hör musik som man gillar ibland och gräver djupare i.
Citera
2007-02-22, 23:23
Medlem
Tips från vänner och fanzines.
Citera
2007-02-22, 23:29
Medlem
SGFs avatar
trådarna här på flashback är ju rena guldgruvorna, finns verkligen hur mycket bra musik nerskrivit som helst. annars så kan man ju gå på lite mer udda krogar eller liknade där de spelar udda musik
Citera
2007-02-22, 23:47
Medlem
storytellers avatar
Jag går framför allt efter genre. Börjar jag gilla en artist eller grupp så utgår jag i regel ifrån Allmusic och Last.fm och försöker se efter vad det finns för andra artister i den genren och lyssnar vidare därifrån. Sedan subgenrer, närliggande genrer och så vidare så att man ständigt upptäcker nya grejer. Det här gör tyvärr att jag är väldigt omedveten om vad som händer på t.ex. indiescenen just nu, hör en massa band som folk pratar om men har inte hört några band som varit på indietapeten under de senaste fem åren fast jag lyssnar så mycket på sån musik...
Citera
2007-02-23, 00:51
Medlem
brödrosts avatar
Mycket tips från kamrater, och en del slumpmässiga nerladdningar på oink och dc. Går mycket efter låttitlarna då.

Även musik i filmer ger nya uppslag. Det gäller att komma ihåg att kolla upp vad det var för låt bara. Lätt att haja till och tycka en låt i en film är bra, och sen glömma bort det. Extra bra med engelsk textning för hörselskadade, då artist och låttitel brukar stå när den spelas.
Citera
2007-02-23, 00:54
Medlem
Zumas avatar
Vänner, Filmer, ibland random skivköp..

annars kan jag rekomendera www.allmusic.com
Citera
2007-02-23, 05:46
Medlem
brianmolkos avatar
tidningar och CD i tidningar
Citera
2007-02-23, 05:49
Bannlyst
http://www.artistdirect.com

sök efter dina favoritartister /-band

då kommer det upp en lista med "you might also like:"...
skitbra

sen kan man ju såklart söka efter musikgenre också etc etc..
rekommenderas!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in