• 2
  • 3
2007-02-26, 23:27
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaZtoR
Edit: Lyckas inte fixa varken grafikkorts drivrutiner eller cardbus drivrutiner så nu lägger jag ner. Blir windows 98.

Vad är det för dator då, dvs vad är det för drivar du saknar? 2k-drivar kan köras i XP, det vet du va?
Citera
2007-02-27, 00:19
Medlem
Lycka till att få en njutbar upplevelse med X11 på <128 M RAM.
Förstår inte riktigt varför alla börjar prata om linux i ett windowsforum.
Jag är för övrigt väldigt förvånad att du fått den att funka med TinyXP med 64 M RAM, jag kör det en del under 128 M RAM men det är ju inte optimalt alltså.
Citera
2007-02-27, 01:09
Medlem
Sitter just nu på min 400mhz dator med win2000.
Det går lite segare än 98:an borde kanske byta tillbaka, eller inte?
win200 är bättre när det gäller nätverk iaf, och det pioriterar jag just nu.

Men det känns jävligt seg, föresten har jag mer ram än dig. Jag rekommenderar win98 till dig, win95:an bör du inte ens tänka på. Kör på 98:an.

/Umut
Citera
2007-02-27, 14:31
Medlem
MaZtoRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Vad är det för dator då, dvs vad är det för drivar du saknar? 2k-drivar kan köras i XP, det vet du va?

Saknar till cardbus x2 och till grafikkortet. Det är en toshiba satellite 4090cds.

Men hur lätt är det att få win98 att funka med trådlöst nätverk. Är inte överdrivet bra på nätverksinställningar.
Citera
2007-02-27, 17:32
Medlem
snousers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybariten

Varför är de fel att diskutera *nix i ett windows forum?
Användaren vill ha tips, och det är precis vad han har fått.
Citera
2007-02-27, 17:54
Medlem
MaZtoRs avatar
Får inte till grafiken i puppy och får inte igång min cardbus i XP tiny. Börjar bli trött på den lilla skit datorn nu.
Citera
2007-02-27, 18:03
Medlem
bergsturks avatar
Drivar borde väl finnas på Toshibas hemsida. Grafiken är Trident Cyber 9525 iaf. Trident MicroSystems sålde av hela grafikchipverksamheten till XGI, de gör inte grafikkort längre.
Citera
2007-02-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snouser
Varför är de fel att diskutera *nix i ett windows forum?
Användaren vill ha tips, och det är precis vad han har fått.

Därför att han ursprungligen gick in med en specifik fråga som gällde just windows ... det är enbart irriterande att det skall komma avledande frågor som "varför kör du inte det här eller det här"?
Jag skulle kunna ställa tio såna frågor i dina datorfrågor, eftersom jag "vet bättre" vad som är ett smooth, slick and effective användningssätt av datorer.
Jag vill i alla fall inte ha det i mina frågor.

Skulle man göra det omvända, dvs gå in i linuxtrådar och föreslå att folk skulle köra XP (eftersom det i många fall flyter smidigare) så skulle det bli lynchstämning.
Citera
2007-02-27, 20:01
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybariten
Lycka till att få en njutbar upplevelse med X11 på <128 M RAM.
Jag är för övrigt väldigt förvånad att du fått den att funka med TinyXP med 64 M RAM, jag kör det en del under 128 M RAM men det är ju inte optimalt alltså.

X11 går bra att använda om man begränsar antalet färger på skärmen. Kör 4-bit (16 färger) så går det ordentligt snabbt även med bara 64 meg minne.

Samma problem gäller även för XP och 98. Det är desktopens upplösning och antal färger som ofta är avgörande för prestandan på maskiner med väldigt lite minne.
Citera
2007-02-27, 20:02
Medlem
Jag sitter på en laptop 400mhz och 64mb ramminne, använder XP som os och det funkar "utmärkt". Eller ah, så länge man bara har ett fåtal IE fönster uppe eller några få fönster i msn så funkar det jättesmidigt. Men så fort man startar msn och IE så går det rätt långsamt. Duger dock till mina behov då jag är estetiskt lagd och bara ska surfa lite lätt på burken. ^^
Citera
2007-07-15, 23:51
Medlem
project_xs avatar
Här sitter ni o snackar om tinyxp, linux, win98 m.fl. Testa MicroXP vetja!

Citat:
Statistics:

Installation Time From End Of Formatting... 4 Mins 25 Secs

RAM Usage On First Installation............ 27.7 Mb
Handles.................................... 1355
Threads.................................... 110
Processes.................................. 11

WINDOWS Folder............................. 182 Mb
Items In System32.......................... 670

ISO File Size.............................. 88.1 Mb

Den senaste versionen släpptes för drygt 2 veckor sen!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in