Presic som topic låter. Vilket windows rekomenderas till en 400mhz bärbar med 64mbram? Den ska bara användas till att surfa med. Just nu har den ett windows 2000 med en jävla hop med skit installerat på. Misstänker att XP blir segt som fan på den men hade gärna sluppit 2000.
Windows Performance Info...
Operating System RAM Memory Usage = 42Mb
WINDOWS Folder = 321.6 Mb
Running Processes on First Install = 13
Install Time for Windows = Seven Minutes
Kollade runt lite och fick en ganska bra humm om vad tinyxp är. Håller på att ladda ner REV05 nu och hoppas att det ska funka bra.
Japp, du har hittat det. Rev05 är det senaste som jag har hittat också. Tyvärr så verkar det som att skaparen ger inte ut fler versioner av programmet.
Jag har inte testat den själv men har hört mycket bra om den. Skriv gärna här när du har installerat klar och vad du tycker om den.
Windows Performance Info...
Operating System RAM Memory Usage = 42Mb
WINDOWS Folder = 321.6 Mb
Running Processes on First Install = 13
Install Time for Windows = Seven Minutes
En strippad XP fungerar utmärkt på en sådan maskin, lite beroende på vad man tänkt ha den till förstås. Är man riktigt entusiastisk kan man ju köra CE.
Min gamla windows 98 skiva ville inte funka så nu vet jag inte vad jag ska göra. Får nog ladda ner win2000 ändå. Synd att det sket sig med drivrutiner till tinyxp. Värkade trevligt annars.