2007-02-22, 07:15
Medlem
relativs avatar
Jag funderade på hur mycket kläder det är normalt att ha. Skulle vara intressant att se hur ni har det och försöka komma fram till något snitt.

Räkna eller uppskatta antal överdelar (t-shirts, linnen, tröjor, skjortor etc) och underdelar (kjolar, byxor, shorts etc).

Och någon listtråd är jag inte intresserad av, så det vore trevligt om berättar ifall ni anser att ni har för mycket/för lite kläder och i så fall varför. Samt om ni använder alla kläder.

Själv har jag nog en rätt vanlig tjejgarderob. Närmare 80 överdelar och 25-30 underdelar. Använder i princip allt, dock vid olika tillfällen förstås. På ett sätt tycker jag att det är för mycket, för jag får inte plats med allt. Men på ett annat sätt känns det som för lite.. Man vill ju variera sig ofta.
2007-02-22, 07:20
Medlem
Jag har ca 20 jeans och ca 50 tröjor etc.. Jag tycker att det är lagom. Jag kan variera min klädstil som det behagar mig. Men jag ska köpa fler skor
2007-02-22, 07:26
Medlem
Cock_Sparrers avatar
Har cirka 13 byxor och ca 70 överdelar. Försöker andvända det mesta, Enda som fattas är nog lite mer skor
2007-02-22, 07:36
Medlem
relativs avatar
Hur mycket skor har ni då? Jag har ungefär 15 par.
2007-02-22, 09:11
Medlem
jan-es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Hur mycket skor har ni då? Jag har ungefär 15 par.
Jag, som kille, ligger nog faktist på det sammma. Även om alla inte används så ofta.
Lite mer OnT:
Behöver egentligen inte ha alla dessa skor så jag ska nog slänga några par till våren och köpa lite nya sneakers istället
2007-02-22, 09:36
Medlem
Nu hänger ju sånt här på hur gammal man är också. Jag är strax över trettio och har köpt på mig alldeles för mycket kläder Jag har aldrig följt modet på något sätt, utan har min egen stil, vilket folk förbannar och hyllar.

En snabbtitt i garderoben ger vid handen:

Cirka 80-100 toppar av olika slag (lådan med helt vanliga t-shirts ej inräknat), ca 40 kjolar och klänningar och ca 25 byxor/jeans. Jag har en rätt stor garderob, men det beror inte på att jag är rik, utan på att jag är en jäkel på att hitta kläder på rea (har strl 32/34 och dessa finns alltid kvar på rean ) och jag syr en del själv. Antar att garderoben har vuxit så eftersom det för mig är viktigt att variera mig, och matcha mitt humör för dagen.

Jag är övertygad om att jag skulle ha en Imelda Marcos-samling av skor om jag bara hade större fötter. Storlek 34 är inte alls kul Jag har ca 35 par skor av alla de slag.

Och då har jag ändå gett bort rätt mycket till Myrorna genom åren...
2007-02-22, 10:33
Medlem
relativs avatar
Lavender Blue: Min första, spontana tanke är: hur får du plats med allt?! Hur förvarar du kläderna?
2007-02-22, 10:36
Medlem
3-4 tröjor som jag använder, 3 byxor. 5-6 t-shirtar. Kläder har verkligen aldrig intresserat mig. Har lyckats rätt bra ändå! Musiker förlåts det mesta.
2007-02-22, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Lavender Blue: Min första, spontana tanke är: hur får du plats med allt?! Hur förvarar du kläderna?

Jag skäms nästan, men vi bor i en 4½ och alkolven som är "halvan" är min walk-in-garderob. Plus att jag har två vanliga garderober för ytterkläder och vinterkläder. Nämnde jag att jag har ungefär 20 ytterkavajer

EDIT: Läs inlägget ovan från musikerpojken - det är svaret! De två grabbar jag har bott ihop med under mitt vuxna liv (inte samtidigt!) har båda varit musiker med minimala garderober
2007-02-22, 11:03
Bannlyst
3 par jeans 3 bandhoodies och 15-20 t-shirts.
Utöver dessa basplagg har jag även min studentkostym och en frack.
Min jacka är en 10 år gammal skinnpaj som börjar få lite patina och därmed bli riktigt snygg. On my feet återfinns sommartid sportsandaler och vintertid armens kängor. Simple as that.
2007-02-22, 11:31
Medlem
ayanamiis avatar
5 byxor
10 tshirts
8 tröjor
5 skjortor
1 par kängor och 1 par skinnskor samt sandaler.

Det mesta är svart, eller någon variant av svart. Variera sig är tramsigt.

Det räcker mer än väl. 80 överdelar låter helt galet mycket. Man hinner knappt använda dom
2007-02-22, 11:37
Medlem
2 jeans
2 sta prest
7 skjortor
2 cardigans
2 slipover
3 tanktop (inte linne)
2 piké
1 kostym

Och till fötterna så har vi:

Ett par kängor, Dr. Martens såklart