2007-02-28, 20:00
Medlem
deliverers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Vad menar du med extra moduler? Jag har kört de vanligaste programmen på OS X med crackat Office-paket och CS-paket. Upplever att OS X är väldigt stabilt men däremot så funkar Firefox inget vidare.
Ok. vi tar det på svenska
Enkelt uttryck drivrutiner. Vanliga program behöver inte installera extra drivrutiner.

Angående din hårddisk så är det en 'vanlig' standardhårddisk.
Har läst nånstans för länge sedan att vissa MBP inte stänger av hårddisken bara för att man slår ihop den. Inte bra att åka buss med den då. Men som sagt, jag tror bara att du har haft otur.

Att MBP skulle ha mer avancerad hårdvara än en 'vanlig' pc-laptop stämmer inte. Fördelen med Mac är ju att Apple har 100% kontroll på både hårdvara och mjukvara vilket ger ett stabilare system än en 'vanlig' Windows-PC.
Citera
2007-02-28, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Det beror ju på vilken sorts fel det är. I mitt fall handlar det ju om maskinvaran och där uppfattar jag att Apple är mer avancerade? Vilket ju även borde innebära att de är av bättre kvalité.
Apple tillverkar inga hårddiskar. Oavsett om om du köper apple, dell, hp eller nån annan dator så borde det vara lika stor risk att råka ut för hårddiskproblem.
Citera
2007-03-02, 15:25
Medlem
Pallemans avatar
Tycker mig se och höra många som klagar på sina macbooks. Det är pixelfel, flimrande skärmar, batteriproblem, defekta moderkort, självavstängande, vissa tjuter, andra brummar osvosv. Vissa har bytt ut sin 3-4 ggr utan att få en som fungerar korrekt.

Är det som en del säger, att det ger en missvisande bild, eftersom att det bara är de som är missnöjda som säger/skriver något? De som är kalasnöjda sitter bara hemma och njuter?

Hade som bestämt mig för att införskaffa en macbook i slutet av månaden, men efter att ha läst på t ex 99.se-forumet om allt tjafs med dom så vet jag inte om jag är så sugen..

Hur har det gått för er som har köpt MB?
Citera
2007-03-02, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Är det som en del säger, att det ger en missvisande bild, eftersom att det bara är de som är missnöjda som säger/skriver något? De som är kalasnöjda sitter bara hemma och njuter?
Det är väl klart som korvspad att de med fel blir överrepresenterade i forum eftersom de utan fel som sagt inte har något att skriva om.
Beställde en Macbook förra sommaren och den rullar fortfarande på, bättre än aldrig förr
Självklart ska du köpa en Macbook!
Citera
2007-03-02, 17:58
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Jag är verkligen jättenöjd med min macbook. Helt fantastisk maskin när man har petat i iaf. 1 GB minne. Det enda jag kan klaga på är de gånger då fläkten sätter igång för då brummar det rätt bra, men den går ner i varv snabbt igen så det stör inte. Dessutom är den ganska varm så lille Hårddisksson kanske inte mår allt för bra om jag har den mycket direkt i knät.
Citera
2007-03-02, 18:28
Medlem
vrooms avatar
Har nog installerat ett 50 tal MacBooks och det har inte varit några problem alls förutom med första sändningarna (Första versionen). Då hade vi flera stycken som stängde av sig hux flux.

Det är som sagts ovan nästan bara de som har problem som syns i olika foruminlägg. De flesta sitter nöjda och läser inläggen

Själv kan jag inte med glossy skärmen riktigt. Alldeles för snäv betraktnings vinkel för min smak.
Citera
2007-03-02, 23:21
Medlem
Pallemans avatar
Tack grabbar.. ni får mig att känna mig lite säkrare nu.

Ska höra mig för hos den lokala macbutiken om man inte kan få prova datorn innan man köper den, så att man kan utesluta pixelfel, skärmflimmer och andra fel man kan se på direkten.

Känns ju helt klart bättre att lämna butiken med något som man VET fungerar. Nu återstår bara att bestämma sig för en vit eller svart...
Citera
2007-03-03, 10:17
Medlem
dakorps avatar
Citat:
Tack grabbar.. ni får mig att känna mig lite säkrare nu.

Ska höra mig för hos den lokala macbutiken om man inte kan få prova datorn innan man köper den, så att man kan utesluta pixelfel, skärmflimmer och andra fel man kan se på direkten.

Känns ju helt klart bättre att lämna butiken med något som man VET fungerar. Nu återstår bara att bestämma sig för en vit eller svart...

Har du inte öppet köp då?

Har förresten beställt en macbook i standard utförande själv Tänkte klämma i 2x1GB ram i den senare.
Citera
2007-03-03, 10:59
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dakorp
Har du inte öppet köp då?

Har förresten beställt en macbook i standard utförande själv Tänkte klämma i 2x1GB ram i den senare.

Jo, visst har jag det. Men det kändes lite drygt att åka bil en timme till den närmsta macbutiken, köpa datorn, åka hem i en timme och så upptäcka att det är fel på den direkt när jag packar upp den. Förstår du hur jag menar?

Har köpt grisen i säcken alldeles för många ggr nu..

Grattis till din macbook förresten.
Citera
2007-03-04, 11:40
Medlem
dakorps avatar
Citat:
Jo, visst har jag det. Men det kändes lite drygt att åka bil en timme till den närmsta macbutiken, köpa datorn, åka hem i en timme och så upptäcka att det är fel på den direkt när jag packar upp den. Förstår du hur jag menar?

Har köpt grisen i säcken alldeles för många ggr nu..

Grattis till din macbook förresten.

Tack tack! Jo jag förstår dig, det är inget vidare.
Citera
2007-03-04, 15:02
Medlem
Det jag tycker är jobbigast med macbook, i för sig gäller det mac överhuvudtaget, är den dåliga kontakten man har mellan mac och pc. Vill man skicka en fil via Adium till PCs ICQ/Miranda så går det inte eller så är det nåt som spärrar farten.

Du kan inte dela ut mappar. Måste dela ut hela din hårddisk via windows delning som det heter. Helt åt skogen enligt mig. Jag vill kunna ha en mapp på skrivbordet som jag delar ut. Sen kan jag lägga in saker i den så andra i nätverket kan komma åt.

Annars funkar mac fint. Stabilt system, får i princip aldrig problem med den.
Citera
2007-03-04, 15:12
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koppp
Det jag tycker är jobbigast med macbook, i för sig gäller det mac överhuvudtaget, är den dåliga kontakten man har mellan mac och pc. Vill man skicka en fil via Adium till PCs ICQ/Miranda så går det inte eller så är det nåt som spärrar farten.

Du kan inte dela ut mappar. Måste dela ut hela din hårddisk via windows delning som det heter. Helt åt skogen enligt mig. Jag vill kunna ha en mapp på skrivbordet som jag delar ut. Sen kan jag lägga in saker i den så andra i nätverket kan komma åt.

Annars funkar mac fint. Stabilt system, får i princip aldrig problem med den.

Tydligen så ska aMSN funka bättre med filöverföringar.. men då är det fulare. Jag ska prova med det till en början. Bryr mig inte så mkt om hur det ser ut, bara det funkar bra.

Att man inte kan dela ut mappar visste jag inte.. det var ju rätt störande ja. Bor hemma än och jag vill ju inte att mor och far ska kunna ta del av allt jag har på datorn

Måste ju gå fixa så att man bara delar ut en viss mapp. Ska forska i saken.

Edit: 5 sekunder googling gav detta http://www.hornware.com/sharepoints/

Ett program som gör att man kan dela ut enstaka mappar. Ändå lite kasst att man måste ha tilläggsprogram för något så enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in