Vidare har jag för mig att Protection-plan "bara" kostade 3000 när jag skulle köpa min MBP. Den extra tryggheten tyckte jag inte det var värt och 5000 skulle jag aldrig i livet betala. Det räcker ju till iaf 3 hårddiskar, något man knappast pajar på 3 år.
Har ägt min MBP i 4 månader nu och är mycket nöjd med köpet. Windows-programmen (och linux) jag behöver använda kör jag genom Parallels och det funkar perfekt.
Det ända som stör mig är tangentbordslayouten. Det är inte så kul att behöva trycka ner 3 knappar för att få fram ett "\". Detta går ju givetvis att kringå genom att använda engelsk tangentbordslayout när man ska programmera men det är störigt.
Operativet är mycket stabilt, har bara hängt sig 2 gånger hitills. Första gången hängde det sig 2-3 dagar efter att jag installerade MacFuse. Backtrace visade att det var i MacFuse kernel-modul operativet kraschade. Andra gången var faktiskt igår när jag hade uppgraderat Parallels. Backtracen visade att det var i Parallels kernel-modul systemet kraschade, säkert pga. jag uppgraderat Parallels och det var den gamla versionen av modulen som programmet försökte använda.
Summa summarum installerar du bara 'vanliga' program som inte behöver ladda in extra moduler i systemet så kraschar det inte.
Brukar aldrig stänga av datorn utan bara stänga luckan, funkar kanon. Sista uptime var på 40 dagar