Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Tycker absolut man ska välja en svart om man köper Macbook. Visst, det blir lätt fingeravtryck på den så man får spraya och rengöra och ha sig, men det är iaf fräschare än den vita som blir fläckig och riktigt smutsig efter ett tag.
Jag köpte min i slutet av sommaren och har aldrig haft något som helst problem med den. Och då använder jag den rätt så vårdslöst, glor på serier och filmer dygnet runt, har den i knäet så den blir kokhet, låter den stå på osv. Har aldrig någonsin haft problem med att den hänger sig, kraschar, startar om eller cpar sig som min pc gjorde. Batteriet räcker bra (några timmar) och jag gillar den glossiga skärmen.
Det som kan vara lite jobbigt är att MSN för Mac suger, filöverföringen fungerar i princip inte (det går sjukt slött men finns andra program som är bättre) och att Safari ibland saknar en del plugins som gör att man inte kan se på vissa saker. Men då finns ju Firefox att tillgå även om den inte är lika snygg i utförandet.
Sen kan jag inte installera NetiD. Tips på hur man kan kringgå det?
Jag tror att du absolut kommer bli nöjd om du väljer att köpa en Macbook.
Jo, det lutar åt en svart macbook. Har ju en svart 40" LCD, svart tangentbord och mus, svart Meizu M6 (Mediaspelare) osv. Måste ju matcha!

Att rengöra har jag inget emot.. är redan lite av en pedant och putsar gärna mina prylar.
Låter kanon att den funkar så bra för dig

Hoppas att den gör det för mig med. Ska åka till macbutiken och kolla på en antingen till veckan eller nästa tror jag. Om det blir något köp just då vet jag inte. Väntar fortfarande på att det ska komma en ny version med Leopard.
Vilken MSN-klient kör du med? Har hört mycket gott om aMSN och jag kollade nyss på
http://amsn-project.net/index.php och jag kan inte se några nackdelar med det. Verkar kanon!
Och gällande internetbrowser så kommer jag att köra FF.. kör det nu på min PC och har gjort det i drygt 5 år. Är kalasnöjd. Väldigt konfigurerbart och trevligt!