• 2
  • 3
2007-02-28, 09:06
Medlem
kalabalikens avatar
Det var då som fan, när jag äntligen lyckas starta Live-CD:n med metoden från den fösta posten i länken jag angav ovan så lyckas jag läsa det här: http://ubuntu-se.org/smf/index.php/topic,5549.0.html

Gissa om jag har en AMD64, Radeon x700 kort och har tänkt installera med dualboot med partitionering av c:!!!
Nu vet jag inte om jag överhuduvtaget törs installera med dual-boot på c:. Aldrig får man vara riktigt glad. Kanske bäst att jag håller mig till XP.
Citera
2007-02-28, 15:08
Bannlyst
Du kan ju välja en annan dist än ubuntu. Då kan du välja en med lilo som fungerar bättre än grub eller där du lägger bootloadern på diskett.
Citera
2007-02-28, 15:12
Medlem
kalabalikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahmedmo
Du kan ju välja en annan dist än ubuntu. Då kan du välja en med lilo som fungerar bättre än grub eller där du lägger bootloadern på diskett.

Diskettenhet har jag inte.
Är det den allmänna uppfattningen att lilo fungerar bättre än grub?
Citera
2007-02-28, 15:18
Bannlyst
Det vet ja inte men det är min uppfattning

Har aldrig fått grub att boota win men lilo har funkat varje gång. Testa och döm själv!
Citera
2007-02-28, 15:42
Medlem
Rizados avatar
Har aldrig haft några problem med grub. Tycker det är mycket smidigare då man bara behöver ändra configen och slipper skriva om mbr hela tiden. Att fixmbr inte fungerar på amd64 är dååååååligt. Förstår faktiskt inte varför det inte skulle göra det, tror att det bara är skitsnack från microsoft. Inga problem att köra 32bit på amd64 och diskarna är det knappast någon skillnad på.
Citera
2007-02-28, 16:09
Medlem
Zibris avatar
Den allmänna uppfattningen är väl snarare att grub är att föredra? Men, som allt annat - åsikter kan avvika.

Jag har inga som helst problem att boota win med grub när jag hade linux i skolan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in