En möjlig grej är grafikkortet.
Ett annat tips är att lägga de i rätt forum. Finns ett som heter support eller något sånt.. Tror knappast de har med datasäkerhet att göra..
Behövs mer information! Tex hur får du igång den igen? (Måste du trycka på strömbrytaren eller räcker det med att trycka på tangentbordet)
Går den igång direkt eller måste den "svalna" först?
Händer det alltid eller bara ibland?
Kan vara så att grafikkortet inte får tillräckligt med ström i krävande lägen. Vilket medför att den inte skickar ut någon signal till skärmen som slocknar. Sedan kan det även vara så att grafikkortet överhettas i spel.
Bra analys!
Lämpligt att kolla att inte fläkten på grafikkortet har lagt av...
Citat:
Ursprungligen postat av hårdkår
Kan vara så att grafikkortet inte får tillräckligt med ström i krävande lägen. Vilket medför att den inte skickar ut någon signal till skärmen som slocknar. Sedan kan det även vara så att grafikkortet överhettas i spel.
Jag har ett liknande fel. Hela datorn startar om när jag spelar spel eller gör andra krävande grejjer. Tänkte inte så mycket på de för jag har haft problem förut. Men hur som helst så ställde jag upp datorn på ett bord på ett lan och kollade riktigt. De visade sig att fläkten inte funkade för 5 öre :P
Har inte orkar fixat ny kylning. Klarar mig bra utan spel men jag vill skaffa beryl så jag ska nog fixa ny. :P
Jag är ingen hårdvaru expert men jag hade ett snarlikt problem med min Fujitsu Siemens för ett herrans tag sedan och äver efter omformatering. Det visade sig vara fel på moderkortet och för att fixa det behövde man uppdatera BIOS. Har du Fujitsu Siemens? Annars lär det inte vara BIOS .
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!