Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-21, 16:51
  #1
Medlem
barreths avatar
Jag stötte på ett problem idag hemma hos min polare, han har ett par datorer hemma och alla är inkopplade till ett adsl via någon vanlig D-Link router/modem. Han har en vpn-tunnel via MS egna gränssnitt till sitt kontor, nu har hans fru också satt upp en vpn till samma kontor, men det fungerar inte.
VPN till deras kontor fungerar jätte fint från min dator hemma från mitt jobb för båda användarna samtidigt som en av dem är anslutna hemma hos sig.

Vi har även testat att ansluta till 2 olika VPN-servrar hemmifrån polarn... fungerar fint, hans dator till mitt kontor och hennes till deras. Men inte båda till samma samtidigt.

så frågan är, klarar inte de felsta vanliga routrar av detta, att hantera två anslutningar samtidigt till en och samma VPN?
Citera
2007-02-22, 11:11
  #2
Medlem
barreths avatar
/bump
Citera
2007-02-22, 11:18
  #3
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barreth

så frågan är, klarar inte de felsta vanliga routrar av detta, att hantera två anslutningar samtidigt till en och samma VPN?

Nej, det kan bara hålla igång tunneln till en enda maskin på insidan.

Enda enkla sättet att lösa det för dem är att någon av deras maskiner delar ut VPN-nätet till den andra maskinen så att de bara går igenom en enda VPN-tunnel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback