2007-02-21, 13:30
Medlem
sltas avatar
Tjena.

D jag startar datorn s kommer ett felmeddelande upp dr det str "Explorer.EXE - Det gr inte att hitta en komponent - Det hr programmet kunde inte startas eftersom BROWSEUI.dll inte kunde hittas, Det hr problemet kanske kan rttas till genom att du installerar om programmet"

Man kommer allts inte in i explorer, man ser bara skrivbordsbilden. Det blev s hr efter att jag gjort en systemterstllning - och nu kan jag inte ngra den, som man brukar kunna gra.

Jag har gtt in p www.dll-files.com och hittade den dr, men nr jag ska spara filen till system32-mappen dr jag frsttt att den ska vara, d gr det ju inte, eftersom alla mappar o snt inte "finns" eller man kan inte se dom.

Finns det ngot stt att ngra senaste systemterstllningen genom ngot dos-kommando eller ngot? Eller vad ska jag gra fr att komma in i explorer.exe igen?
Citera
2007-02-21, 13:40
Medlem
Gromnas avatar
http://support.microsoft.com/kb/293174

Dr str det hur du ska gra fr att lsa problemet.
Citera
2007-02-21, 14:00
Medlem
sltas avatar
okej, tack s mycket fr hjlpen, ska frska med detta ikvll

edit:

p ngot stt s kunde jag helt pltsligt spara filen i system32. nu kr explorer som vanligt, och allt funkar perfekt. MEN!! allting r som det var fr 3 mnader sen, och mnga saker fungerar inte som mste funka.

Jag kommer av ngon anledning inte in i systemterstllaren, fnstret blir helt vitt bara. r det ngon som vet vad sjlva systemterstllaren heter, o var den ligger (allts i systemkatalogerna) alternativt hur man kan terstlla terstllaren s att det gr att terstlla datorn

Vet att det finns andra alternativ n windows inbyggda, men kan en sdan terstlla till tidpunkter fre man installerat den??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in