Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-21, 13:30
  #1
Medlem
söltas avatar
Tjena.

Då jag startar datorn så kommer ett felmeddelande upp där det står "Explorer.EXE - Det går inte att hitta en komponent - Det här programmet kunde inte startas eftersom BROWSEUI.dll inte kunde hittas, Det här problemet kanske kan rättas till genom att du installerar om programmet"

Man kommer alltså inte in i explorer, man ser bara skrivbordsbilden. Det blev så här efter att jag gjort en systemåterställning - och nu kan jag inte ångra den, som man brukar kunna göra.

Jag har gått in på www.dll-files.com och hittade den där, men när jag ska spara filen till system32-mappen där jag förstått att den ska vara, då går det ju inte, eftersom alla mappar o sånt inte "finns" eller man kan inte se dom.

Finns det något sätt att ångra senaste systemåterställningen genom något dos-kommando eller något? Eller vad ska jag göra för att komma in i explorer.exe igen?
Citera
2007-02-21, 13:40
  #2
Medlem
Gromnas avatar
http://support.microsoft.com/kb/293174

Där står det hur du ska göra för att lösa problemet.
Citera
2007-02-21, 14:00
  #3
Medlem
söltas avatar
okej, tack så mycket för hjälpen, ska försöka med detta ikväll

edit:

på något sätt så kunde jag helt plötsligt spara filen i system32. nu kör explorer som vanligt, och allt funkar perfekt. MEN!! allting är som det var för 3 månader sen, och många saker fungerar inte som måste funka.

Jag kommer av någon anledning inte in i systemåterställaren, fönstret blir helt vitt bara. Är det någon som vet vad själva systemåterställaren heter, o var den ligger (alltså i systemkatalogerna) alternativt hur man kan återställa återställaren så att det går att återställa datorn

Vet att det finns andra alternativ än windows inbyggda, men kan en sådan återställa till tidpunkter före man installerat den??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback