2007-02-21, 10:01
Medlem
Jag håller på och drar igång en liten tjänst. Inget mräkvärdigt och inget olagligt. Däremot kan det eventuellt skapa lite spänningar i en viss bransch. Därför är jag inte så där jättesugen på att skylta med mitt namn vid en IIS-kontroll.

Hur pass anonym kan jag vara och hur går jag tillväga vid registreringen? Kommer troligen använda One som webbhotell eftersom jag redan har dem till ett annat projekt, där står dock alla mina uppgifter.
Citera
2007-02-21, 10:26
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurra69
Jag håller på och drar igång en liten tjänst. Inget mräkvärdigt och inget olagligt. Däremot kan det eventuellt skapa lite spänningar i en viss bransch. Därför är jag inte så där jättesugen på att skylta med mitt namn vid en IIS-kontroll.

Hur pass anonym kan jag vara och hur går jag tillväga vid registreringen? Kommer troligen använda One som webbhotell eftersom jag redan har dem till ett annat projekt, där står dock alla mina uppgifter.
Du kan ju använda en målvakt. Nån som får en hundring extra för att regga adressen i sitt namn. Nån som skiter i om det blir lite rabalder.

Om man bara vill vara "någorlunda" anonym så brukar flera företag kunna registrera OCH hålla i domänen, så att när man kör en whois på det så står det registreringsföretagets uppgifter på domänen. Dock så räcker det att kontakta registreringsföretaget för att få reda på vem som är bakom.
Citera
2007-02-21, 20:10
Medlem
C64s avatar
prova
www.google.se/search?q=domainsbyproxy
www.google.se/search?q=registerfly
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto