• 1
  • 2
2007-02-21, 03:50
Medlem
Jag tycker hela tiden att jag saknar något, något som jag hade förr, kanske har jag blivit mogen eller har lever ett för tråkigt liv, jag tycker hela tiden att jag blivit torr, utsunkad, kass humor och allt möjligt negativt, jag ser inte positivt på livet längre, jag skulle dock aldrig komma på tanken att begå självmord om det låter så men, det känns som att jag lever i en utfiskad sjö, fast jag vet att det är mig nåt är fel på.
Allt känns bara skit helt enkelt, jag sitter inte direkt och lipar över det men jag kan ju inte heller förneka det.
Mina dagar är extremt monotona och dassiga, samma saker varje dag liksom.
Det känns som om jag blivit gammal och sur, tror till och med att mitt ansikte börjar ta formen av en medelålders gubbe med bittra, skarpa, onda ögon, detta känns bara skit o pannkaka, vad fan ska jag göra?
Verkat också som min mun börjar tappa spänsten för att se ännu bittrare ut, jag kan givetvis dra till med ett falskt leende men jag har nästan mer lust att visa min surhet.
Citera
2007-02-21, 15:08
Bannlyst
det enda problemet är att du tror att något är fel.
Citera
2007-02-21, 15:10
Medlem
mahutma_homos avatar
Du får sysselsätta dig. hitta på nya saker som du normalt sett inte skulle göra.
Citera
2007-02-22, 05:47
Medlem
Kommer inte på nåt vettigt, har fan inga pengar heller.
Citera
2007-02-22, 15:30
Bannlyst
var inte rädd. det är inte farligt att dö.
Citera
2007-02-22, 16:58
Medlem
1984sessans avatar
Många som känner sig hängiga och meningslösa denna tiden på året. Det är mörkt, stressen över både jul och nyår är över. Inga kommande dagar med högtid och firande kommer. Kan vara jobbigt för vissa...
Citera
2007-02-23, 07:23
Medlem
Jo fan, nu när du säger det så brukar jag nog vara rätt deppig/sur på vintern, inga ord kan beskriva hur mycket jag avskyr denna satans årstiden, usch..
Citera
2007-02-23, 11:00
Medlem
Richtmans avatar
FLytta till thailand och gift dig med ett thai
Citera
2007-02-23, 15:01
Medlem
Haha, får la stanna här i piss-Sverige, svårt att lämna det fast jag egentligen hatar det.

Förövrigt har jag snubblat på ordet "grubbleri", jag tror fan jag har för mycket fritid och spenderar MYCKET tid åt att tänka, och när jag nu funderat på vad jag egentligen grubblat på så upptäcker jag att det bara är negativa saker, jag har alltid haft lätt att hitta fel, antingen på mig själv eller allt annat, ser sällan positiva/bra saker utan min hjärna koncentrerar sig enbart på dåliga saker, kanske är så för alla iofs, för att komma på saker att förbättra.
Citera
2007-02-23, 15:30
Medlem
Piratkopias avatar
Får man fråga hur din tråkiga vardag ser ut??? Äter du mycket skräpmat..mortionerar du regelbundet...är du utomhus och får frisk luft i dig varje dag?.
Sånt påverkar nämligen. I friterad mat till exempel kan det innehålla ett ämne som faktiskt vid förstor konsumtion kan påverka din sinnesstämning. Om man har anlag för att bli nerstämd eller deprimerad under vinter havlåret så är en början att börja mortionera regelbundet ett par gånger i veckan och sluta äta skräpmat som friterat ( chips , pommes stripes m.m. ), pizza, godis och läsk. Kan låta toktråkigt men det kan hjälpa att lägga om sina vardagliga rutiner och vanor. Det finns ca en halv miljon svenska som idag äter någon form av sinnesändrande medicin, många av dom skulle med hjälp av dessan enkla metoder kunna bli fri från sin nerstämdhet utan att äta mediciner för att bota.
Prova även ljusterapi.. sola solarium och gå ut när det är ljust.

mvh
piratkopia
Citera
2007-02-25, 08:12
Medlem
Nej, skräpmat vetefan, kanske inte den nyttigaste direkt men jag tror inte det är nån fara, har funderat på att börja motionera men orkar inte ta tag i det, är lat som fan serru.
Det som stör mig mest är att varje dag går till spillo, jag gör inte ett skit på dagarna och har inte pengar heller att göra nåt med, min framtid ser också mörk ut, väldigt mörk rent ut sagt, detta förstod jag när jag uptäckte att jag spenderat ca: 3 år av mitt liv inomhus, har inte gjort nåt annat än att överleva denna tiden, det är tre års slöseri med mitt liv och det kommer inte lösa sig, jag kommer inte få ett jobb och tänker inte sätta mig på soc och tigga, så vad ska jag göra?
Kommer inte riktigt ur denna fällan.
Citera
2007-02-25, 08:25
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Smart ass:

Det låter som om du är på väg att fylla trettio eller fyrtio.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in