2007-02-21, 03:22
Medlem
Tjenare.
I da formaterade jag min bärbar med en väns Windows xp skiva, Sedan när datorn startar står dt installionsprogramet startas...........
och efter windows ska starta får jag en ruta som står,missing files,presetup.cmd,setuporg.exe in system32, och dt står aborted, ja måste trycka ok sedan startar datorn om och dt händer samma sak igen och igen,Ja har försökt med felsäkertsläge och ja har hämtat en annan formatering cd och lägger den i bärbarn så är dt samma alltså va ska ja göra snällahjälp mig,snälla

Väldigttacksam för svar
Citera
2007-02-21, 04:28
Medlem
KiKPNNs avatar
Så du har formaterat partiotionen med XP på(?), sen när du försöker starta datorn så står det att någonting är fuckat. Kanske för att du har formaterat skiten, hehe?
Försöker du installera Xp på nytt eller vad är det som händer? För då måste du boota datorn med cd/dvd-rom:en, går att ställa in i bios.
Citera
2007-02-21, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiKPNN
Så du har formaterat partiotionen med XP på(?), sen när du försöker starta datorn så står det att någonting är fuckat. Kanske för att du har formaterat skiten, hehe?
Försöker du installera Xp på nytt eller vad är det som händer? För då måste du boota datorn med cd/dvd-rom:en, går att ställa in i bios.

Ja formatera ja med den nyaste verisonen av Windows Xp pro 2007, men när jag startar datorn går dt inte dt saknas någon fil , ja har inte en anning hur ja ska fixa dt,?

Hur ska ja boota datorn med cd/dvd-rom:en,hur ska ja ställa in bios?

Snälla hjälp , Tacksam för all hjälp.
Citera
2007-02-21, 08:11
Medlem
Om du letar runt lite i BIOS så bör du hitta en lista som kan heta nåt i stil med "boot sequence" eller "boot order" (ser ut på olika sätt och finns på olika ställen i olika BIOS).

Brukar se ut ungefär så här:
1. Floppy
2. Hard drive
3. CD

Det du måste göra är att ändra ordningen så att CDn ligger högre upp i listan än hårddisken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in