2007-02-20, 19:41
Medlem
Hej, fick en lite lustig tanke nu, jag undrar om man kan byta oprativsystem på sin mobil?

Jag har en w800i.
Skulle det gå eller är min tanke helt omöjlig? sedan så har jag ett 2 GB memory stick till det som jag undrar om jag skulle kunna använda som hdd så att allt inte behöver gå åt helvete om jag misslyckas?

M.v.h
//
Taraki
Citera
2007-02-21, 19:39
Medlem
Redbeards avatar
Tjae, det beror ju på vad det är för hårdvara i telefonen och så... men i teorin är det ju möjligt. Testa att googla finns säkert fler som tänkt samma sak.
Citera
2007-02-21, 19:41
http://www.howardforums.com/archive/topic/719539-1.html
http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=122775

Read and weep...
Citera
2007-02-23, 10:14
Medlem
Du borde kunna ändra till k750i´s os, men varför nedgradera liksom?
Citera
2007-02-23, 17:19
Medlem
Vrövhåls avatar
Man kanske kan installera DOS i den, det vore väl coolt?
Citera
2007-02-23, 17:50
Medlem
nxstys avatar
Tekniskt sett är det väll möjligt med de rätta programmeringskunskaperna. Tex. så kör ju folk Linux på sina iPods. Men frågan är varför man skulle göra det och om det skulle vara värt allt arbete. Systemet måste ju specialanpassas får att fungera med telefonens alla funktioner. Jag gissar att vad det nu än finns för hårdvara i en ercisson-telefon så är det inget som tex. Linux eller BSD stöder out of the box.
Citera
2007-03-04, 01:35
Medlem
att byta från k750i till w800i eller tvärt om är inte så svårt, eftersom telefonerna har samma design.

Jag har nyss lyckats byta till w800i från k750i efter en massa problem :P
Citera
2007-03-05, 18:53
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taraki
Hej, fick en lite lustig tanke nu, jag undrar om man kan byta oprativsystem på sin mobil?

Jag har en w800i.
Skulle det gå eller är min tanke helt omöjlig? sedan så har jag ett 2 GB memory stick till det som jag undrar om jag skulle kunna använda som hdd så att allt inte behöver gå åt helvete om jag misslyckas?

M.v.h
//
Taraki

Av vilken anledning vill du byta OS i den?
Du kan konfigurera (åtminstone rent teknikst) 97% av alla funktioner du kan önska dig den utan att ens peta i Operativsystemet.
Dra hem midlets (javaprogram) som gör det du önskar istället :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in