Citat:
Ursprungligen postat av BeP
Ja, jag vet att det här låter extremt fjantigt, men alla har vi nån svag punkt så nu kör vi:
Det är helt enkelt så att jag är så nojig över bakterier från ofärdig kyckling, att jag inte pallar att tillaga eller hantera det alls. Det bli helt enkelt så vansinnigt många och långa procedurer att det inte är värt det. Det tråkiga är att jag verkligen uppskattar skiten och skulle vilja käka det OFTA. Vad gör man?
Jag vet att man SKA vara försiktig, men jag har en känsla av att jag går till överdrift, eftersom jag springer runt med vild blick i köket och avverkar disktrasa efter disktrasa...
Finns det nån kunnig och empatisk person här som vill lugna en trasig själ och kanske tipsa om nåt så gott som vattentätt sätt att tillaga en normalstor kycklingfilé utan att behöva skära i den hela tiden?
Krångla inte till det, se till att ha bra hygien och vältvättade "verktyg" (kniv, bräda, osv) och laga på bara!
Fan, jag har rätt känslig mage och har ätit kyckling i jordens alla hörn - inte minst i asien - och inte haft några bekymmer av det.
Den bacill/bakteriefobi du verkar ha får du nog överkomma genom att möta dina farhågor eller hypnosterapi..
Rock on!