• 1
  • 2
2007-02-20, 08:43
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Hej!

Sitter och funderar på ett par nya hörlurar , sitter nu med Icemat siberian black , och dom verkar inte direkt passa efter mina behov.

testade ett par Sennheiser när jag var på en hemabiobutik och jag blev förälskad , att dom är bra till musik och film vet jag men hur är det när det gäller gaming?

Så nu står det mellan Sennhiser och Koss ,

Sennheiser - HD-555 är dom jag kollat på , om man köper dom vilken microphone ska man även inhandla så man kan placera den brevid skärmen?

Koss - ge gjärna tips om vilken av dom som är bättre och har bättre ergonomi för öronen.

Vill inte ha små hörlurar utan det är stora som täcker hela öronen och man ska kunna ha på sig hörlurana hela livet om man så vill utan och får ont.
Citera
2007-02-20, 08:58
Medlem
Stewie_griffins avatar
Sennheiser är bra till spel, många professionella klaner kör ju med dem.

Har själv ett koss headset, sitter bra men så fort man tar av det så riskerar man att få ont i öronen =/
Citera
2007-02-20, 09:18
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Sennheiser är bra till spel, många professionella klaner kör ju med dem.

Har själv ett koss headset, sitter bra men så fort man tar av det så riskerar man att få ont i öronen =/

Exakt det jag vill slippa , det är därför många använder Sennheiser skulle jag tippa på , eftersom dom inte ligger och trycker på öronen.

Ska ta och kolla på några Sennheiser HD555 är klart prisvärdast hittils.
Citera
2007-02-20, 10:31
Medlem
Zebraspankers avatar
Själv sitter jag med Koss SB45, hur sköna som helst. Bra ljud och bra mic.
Skaver eller ingenting sådant för mig (har glasögon också), jäkligt tålig också.. går inte isönder så lätt.

Om du inte kräver ett headset så ska Koss UR40 vara ett bra val.
Citera
2007-02-20, 15:55
Medlem
Koss sb/45

Köp KossSB/45 klart bästa headsetet har själv haft en del olika men alla antingen går de sönder eller så är ljudet eler micen dålig man får heller aldrig skavsår någonstans har tappat mina i golvet ca 100 ggr och aldrig gått sönder. rekomenderas varmt
nu ska jag luta mig tillbaka och njuta av senaste episoden av prisonbreak

virituella pussar åt mina små datorgnomer 8-)
Citera
2007-02-20, 19:53
Bannlyst
får jag uppmuntra dig till Skullcandy? enormt sköna.
Citera
2007-02-20, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av challe0909
Köp KossSB/45 klart bästa headsetet har själv haft en del olika men alla antingen går de sönder eller så är ljudet eler micen dålig man får heller aldrig skavsår någonstans har tappat mina i golvet ca 100 ggr och aldrig gått sönder. rekomenderas varmt
nu ska jag luta mig tillbaka och njuta av senaste episoden av prisonbreak

virituella pussar åt mina små datorgnomer 8-)
kör själv med Koss sb45 headset och kan STARKT rekomendera det, helt klart det bästa headset:et jag ägt. priset har sänkts också tydligen, kan fås för en överkomlig peng dessutom.

förresten, ni som har headsets typ icemat och liknande med en lös liten mic som man fäster på valfritt ställe. blir ljudet bra genom en sån mic? bör inte mic:en sitta relativt nära munnen för bra ljudupptag, jag tycker att det borde bli lite "burkigt" med en sån mic på lite avstånd.

vill även passa på å varna för Koss SB40 som har en totalt värdelös mic. fick bytt in min efter många om och men. tur dock att detta inte avskräckte mig att köpa SB45:an!
Citera
2007-02-20, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg
förresten, ni som har headsets typ icemat och liknande med en lös liten mic som man fäster på valfritt ställe. blir ljudet bra genom en sån mic? bör inte mic:en sitta relativt nära munnen för bra ljudupptag, jag tycker att det borde bli lite "burkigt" med en sån mic på lite avstånd.

Nu har jag ingen mick till datorn men en handsfree till mobilen har jag, med sladd så micken brukar hänga i brösthöjd för det mesta, inga som helst problem för andra att höra vad jag säger om jag är på stan och går.
Citera
2007-02-20, 22:40
Medlem
Pastor Franzs avatar
Personligen tycker jag Koss SB45 är lite väl tungt att ha på huvudet. Jag föredrar headsets som väger lite och inte täcker hela öronen. (Ja jag vet att han ville ha såna som täckte öronen) Jag tycker du ska prova ett par Koss SB45, de är bra, men jag tycker de är lite väl tunga att ha på huvudet.
Citera
2007-02-20, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz
Personligen tycker jag Koss SB45 är lite väl tungt att ha på huvudet. Jag föredrar headsets som väger lite och inte täcker hela öronen. (Ja jag vet att han ville ha såna som täckte öronen) Jag tycker du ska prova ett par Koss SB45, de är bra, men jag tycker de är lite väl tunga att ha på huvudet.
själv föredrar jag lurar som kapslar in öronen helt så man stänger av sig totalt från (den riktiga) omvärlden när kulorna viner runt skallen på en i BF2.
Citera
2007-02-20, 23:52
Medlem
Cesses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baguett
får jag uppmuntra dig till Skullcandy? enormt sköna.

Köp inte. Enligt min erfarenhet så har dem säckt ljud och dålig kvalité.

Mina skullcandys har knappt nå bas alls + att båda sidorna har knäckts (har inte varit vårdslös).
Citera
2007-09-12, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraspanker
Själv sitter jag med Koss SB45, hur sköna som helst. Bra ljud och bra mic.
Skaver eller ingenting sådant för mig (har glasögon också), jäkligt tålig också.. går inte isönder så lätt.

Om du inte kräver ett headset så ska Koss UR40 vara ett bra val.

Hur kan du säga att Koss SB45 INTE skaver? Du kanske tillhöt "casual" lirarn som sitter en timme eller nått. Men prova en längre gaming session (5-10h) så kommer dina öron att kännas lagom ömma när du tar av dig dessa.

Dock är ljudet bra i lurarna, basen är bättre än i mina nuvarande sennheiser PC150 även om ljudet är bättre i sennheiser.

Liten notis är att mina Koss SB45 används som kombination mellan hörlurar och hörselskydd vid gräsklippning trimning, detta för att micen dog.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in