Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Jag har inte sagt nåt annat. Jag säger ju att AIs inte tar bort östrogenet, det återställs ju bara några dagar efter att man börjat använda det,
östrogennivån återställs inte så länge man använder AI's.
Citat:
och som jag sa ovan så är det bra eftersom låga östrogennivåer orsakar osteoporos m.m. Läs vad jag skriver.
Citat:
Det är SERMs som har den effekten som du pratar om, eftersom de blockerar östrogenreceptorerna, förenklat sett.
nolvadex blockerar VISSA östrogenreceptorer (bl.a. bröstkörtlarna och hypotalamus) och stimulerar vissa.
Citat:
AIs däremot blockerar aromatas, kroppen ger feedback och så återställs mängden östrogen i kroppen genom ökad T-produktion.
testosteronproduktionen ökar om man inte har AAS i kroppen men östrogenproduktionen ökar inte FÖR DEN ÄR NEDSTÄNGD AV AROMATASHÄMMAREN!!!
Citat:
SERMs ger bara ökad T-produktion utan att återställa östrogenproduktionen, eftersom östrogenreceptorerna är blockerade.
SERM's återställer inte östrogenproduktionen FÖR DEN ÄR INTE NEDSTÄNGD!!! då behöver inte östrogennivån återställas!
Citat:
Så funkar det, och mot den bakgrunden undrar jag varför folk väljer SERMs då de är uppenbart underlägsna.
AI's är dyrt och minskar östrogennivån FÖR MYCKET! nolvadex stimulerar dessutom östrogenreceptorer i levern som verkar positivt på kolesterolhalten!