2007-02-20, 00:43
Medlem
Lappiss avatar
Hej, för det första så visste jag inte riktigt vad jag skulle söka på ifall det redan finns en tråd om detta..

Mitt problem: Vad jag har förstått så ska man bli varm i kroppen utav att dricka alkohol, right?

Jag börjar alltid frysa.. Om jag inte är i utlandet (där det är varmt) eller i en bastu.. Så är det fler än jag som lider utav detta? Jag undrar också varför det är så här också om det är någon som kan svara på det..?
Citera
2007-02-20, 00:44
Bannlyst
Nja, någe vidare varm blir man väl inte. Inte kall heller.

Eller det beror väl på lite vad man dricker också.
Citera
2007-02-20, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lappis
Hej, för det första så visste jag inte riktigt vad jag skulle söka på ifall det redan finns en tråd om detta..

Mitt problem: Vad jag har förstått så ska man bli varm i kroppen utav att dricka alkohol, right?

Jag börjar alltid frysa.. Om jag inte är i utlandet (där det är varmt) eller i en bastu.. Så är det fler än jag som lider utav detta? Jag undrar också varför det är så här också om det är någon som kan svara på det..?

Beror väl också på %, dricker du bara öl så =)
Fast visst. Full fryser jag inte heller, oavsett vad jag bygger fyllan på.
Citera
2007-02-20, 01:17
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pong_Pung
Beror väl också på %, dricker du bara öl så =)
Fast visst. Full fryser jag inte heller, oavsett vad jag bygger fyllan på.

Starksprit värmer ju, oavsett vad man dricker.

Sen är det ju lite definitionsfråga, jag får inte "varmt" av att dricka. Men alkohol har ju den egenskapen att man t.ex inte fryser fast det är kallt (vid tillräckliga mängder )

Så varmt - nej, kallt - nej. Känner inte av kyla? Ja.
Citera
2007-02-20, 03:16
Medlem
Lappiss avatar
Jag fryser när jag har druckit för mkt utav vad som helst i alkohol väg.. Det som fick mig att ens skriva en tråd om detta är för att jag satt och tänkte på alla uteliggare som vill ha någon form utav alkohol för att dom ska klara av natten.. Sen har jag också frågat 5-7 pers som jag känner ifall dom börjar frysa eller om dom blir varma utav alkohol och alla har sagt att dom blir varma utav det.. Fett kefft...
Citera
2007-02-20, 10:06
Medlem
ExXes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappis
Jag fryser när jag har druckit för mkt utav vad som helst i alkohol väg.. Det som fick mig att ens skriva en tråd om detta är för att jag satt och tänkte på alla uteliggare som vill ha någon form utav alkohol för att dom ska klara av natten.. Sen har jag också frågat 5-7 pers som jag känner ifall dom börjar frysa eller om dom blir varma utav alkohol och alla har sagt att dom blir varma utav det.. Fett kefft...

Nja, varm är väl inte rätt ord. Allt beror lite på vad du dricker. På fyllan så fryser jag inte jättemycket, men man känner ju kyla.

Dricker man starksprit så känner man ju den "varma känslan" som man inte direkt får av öl och dylikt.
Citera
2007-02-20, 12:15
Medlem
jag har för mig att det bara är kroppen som blir lurad att bli varm när man dricker sprit, i själva verket är det bara blodkärlen som utvidgar sig vilket får en att tro att man blir varm, när det inte händer något överhuvudtaget...inte helt säker dock
Citera
2007-02-20, 12:18
Medlem
sedrisss avatar
Hiver man i sig flertalet iskalla bärs, så borde man ju bli kall.. Och dricker man starkare saker blir man ju inte varm i hela kroppen, utan där spriten befinner sig.. dvs i munnen, halsen och magen.
Citera
2007-02-20, 12:42
Medlem
Lappiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goddan
jag har för mig att det bara är kroppen som blir lurad att bli varm när man dricker sprit, i själva verket är det bara blodkärlen som utvidgar sig vilket får en att tro att man blir varm, när det inte händer något överhuvudtaget...inte helt säker dock

Hmm, kanske ligger något i det där.. Jag har redan ganska utvidgade blodkärl.. ser ut som den där bilden på madonna när hon varit på gymmet då tidningar sa att hon tagit någon drog (vet inte vad den heter) som utvidgar blodkärlen så att man ska kunna träna mer, bättre elelr vadfan man tar dom för..
Citera
2007-02-20, 12:47
Medlem
Stewie_griffins avatar
Jag blir inte varm när jag dricker. Jag känner bara inte kyla på samma sätt. T.ex. kan jag stå och skaka tänder och samtidigt inte känna det minsta kyla :P
Citera
2007-02-20, 14:50
Medlem
timpakays avatar
Ta på dig ordentligt med kläder så slipper du frysa!
Citera
2007-02-20, 15:08
Medlem
slippys avatar
Skumt..alkohol innehåller rätt mycket kalorier och 75% av dessa kalorier går ombildas till värmeenergi så varm borde du bli :S.

Kanske är något psykiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in