2007-02-20, 16:12
Medlem
Lappiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpakay
Ta på dig ordentligt med kläder så slipper du frysa!

Jag brukar faktiskt sitta med vinterjackan på mig när vi sitter och förar men polarna klagar på att det eftersom enligt dom så ser det ut som att jag är påväg någonstans :P..
Citera
2007-02-20, 16:28
Medlem
don corleones avatar
Blir du kall efter en öl eller krävs det mer?

Det kan ju vara så att det är vanlig fyllefrossa som man lätt kan drabbas av när man fått för mycket av det goda.

Har själv suttit och skakat fram mot 4 tiden ett antal gånger
Citera
2007-02-20, 21:03
Medlem
Lappiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don corleone
Blir du kall efter en öl eller krävs det mer?

Det kan ju vara så att det är vanlig fyllefrossa som man lätt kan drabbas av när man fått för mycket av det goda.

Har själv suttit och skakat fram mot 4 tiden ett antal gånger

Jag blir inte kall efter bara 1-2 öl.. men efter kanske 4-5 o uppåt så blir jag det.. Sen tycker jag aldrig att jag blir för full.. Enda gången jag blev för full så gick jag ifrån en fest med den fulaste bruden man kan hitta och jag blev retad för det ett bra tag efteråt :P.. Men jag svär vid min mormors grav att jag aldrig gjorde något med henne, hon följde med mig till min port sen drog jag bara in och la mig medans hon stod och frös utanför :P
Citera
2007-02-21, 10:47
Medlem
Valnirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goddan
jag har för mig att det bara är kroppen som blir lurad att bli varm när man dricker sprit, i själva verket är det bara blodkärlen som utvidgar sig vilket får en att tro att man blir varm, när det inte händer något överhuvudtaget...inte helt säker dock

Jodå, så är det. Har läst om detta (nånstans). Man skall inte dricka sprit om man är mitt ute i ödemarken en vinter och är vilsen, blir bara värre då. Jag vet dock inte hur ofta man egentligen är ute i ödemarken men om man väl är där så
Citera
2007-02-21, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goddan
jag har för mig att det bara är kroppen som blir lurad att bli varm när man dricker sprit, i själva verket är det bara blodkärlen som utvidgar sig vilket får en att tro att man blir varm, när det inte händer något överhuvudtaget...inte helt säker dock

Ja, blodkärlen utvidgas så man känner sig varmare för stunden, men om man (som Valnir påpekat) skulle vara ute när det är kallt så blir man också nedkyld betydligt snabbare, eftersom blodet är uppe "vid ytan" s.a.s. och kyls av istället för att, som när man är opåverkad, dra ihop de ytliga blodkärlen och "spara på värmen".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in