Hej, jag är riktigt kass när det gäller saker innanför min låda, så jag behöver hjälp.
Jag skulle vilja uppgradera min dator så att den är snabbare som standard. Alltså inte bättre grafikkort så spel går snabbare, utan så att vanliga saker går snabbare och att man kan ha fler saker igång utan att det börjar lagga. Jag hörde något att det var megahertz som jag är ute efter, men jag har ingen aning.
Jag vet inte riktigt vilken information det är ni behöver för att hjälpa mig, så om det är nått så fråga på.
Hade ju underlättat lite om du skrev vad du hade för setup nu
Men processor och mera RAM minne är det som gäller isåfall! Processor behöver ju kanske inte vara nödvändigt att uppd. om du har en ganska hygglig just nu..
du kan ju kolla runt på lite olika datorbutiker efter uppgraderings paket,, då du bytt grafikkort själv tidigare vet du ju iallafall lite hur saker ska sättas ihop så det bör nog inte vara något problem..
om du vill veta hur mycket ram du har och hur snabb din processor är så högerklickar du bara på denhär datorn och väljer egenskaper så skall det stå där under allmänt.
Ett annat problem jag har är att jag har väldigt lite plats kvar på mina diskar, mindre än 1% faktiskt. Jag vet att det är helt fel och jag ska fixa det snarast möjligt, men kommer utökat utrymme innebära snabbare hastigheter?
det kan ha delvis med detta att göra om du har mindre än 1% på den disk där operativsystemet ligger,, operativsystemet behöver nämligen lite plats att lagra swap filer och dylikt som gör att datorn skall arbeta snabbare (om jag inte är helt ute och fumlar),, men datorn mår som bäst då den har lite plats att röra på sig med.
Ett annat problem jag har är att jag har väldigt lite plats kvar på mina diskar, mindre än 1% faktiskt. Jag vet att det är helt fel och jag ska fixa det snarast möjligt, men kommer utökat utrymme innebära snabbare hastigheter?
Rent generellt så brukar datorn bli väldigt mycket långsammare när det lediga utrymmet underskrider 15%. Skaffa en extern hårddisk och städa undan så kommer det snart gå snabbare igen (försök köra en defrag kanske)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!