Citat:
Ursprungligen postat av
BlurryFace69
JA det gick att åka den med bil på den tiden!
Har lagt ut en enkel karta på en mellan Snapenvägen - Törnbergavägen i Krontorp.
Hänger ej med, så många som ifrågasätter varandra i denna tråden (varför ?)
Var ska den aktuella platsen vara?
Är det Snapen el mot Törnbergavägen (Krontorp)
F*LÅT om man blir förvirrad.?
Försöker bara delge den info man vill skriva, inga andra saker.
Håller inne andra saker som rykten mm då inte det ska komma ut sånt här.
Man får väl hoppas de som skriver här vill få en lösning, INTE tvärtom ?

Tack, då vet vi att det gick att åka grusvägen som går från Snapen rakt genom skogen, över järnvägen upp mot Krontorp/Madlyckan.
Som jag skrev i mitt långa inlägg på förra sidan verkar de platsbeskrivningar som Bickan har lagt ut gälla området norr om järnvägen från Snapen-vägen i väster (vid fyren efter S-kurvan efter Snuggen) bort mot just grusvägen upp mot Krontorp i öster (alltså nära själva Snapen-byggnaderna). Ta gärna Google Earth till hjälp och ställ er på koordinaterna 58°43'48.58"N/13°51'07.43"Ö och 58°44'05.25"N/13°51'47.15"Ö (syns längst ner i Google Earth-fönstret). I alla fall jag får uppfattningen att det är i det här området som Bickans uppgiftslämnare ska ha sett någon märklig aktivitet. Jag frågar Bickan igen om du har någon möjlighet att få fram mer exakta informationer från den/de som har hört av sig? Det borde inte vara omöjligt att kunna spika den exakta platsen, kan jag tycka.
Om Helena dumpades i det här området kan det mycket väl ha skett ovan jord men täckt av ris och grenar. Vi måste komma ihåg att vi har att göra med rejält stressade och panikslagna personer. Risken/chansen att hon skulle upptäckas innan en eventuell vidare hantering under kanske söndagsnatten är väl inte jättestor, trots områdets karaktär. Men möjligheten finns ju också att Helena doldes i en mycket grund grav, täckt av ris och grenar.
En annan sak att ta hänsyn till är just när en eventuell "andrahantering" av kroppen skulle ha ägt rum. De som ligger bakom detta kunde omöjligen veta hur långt pådraget efter en saknad person hade framskridit under söndagen. De borde dock ha misstänkt att nyheten redan kunde vara allmänt känd och att folk lite varstans hade börjat hålla ögonen öppna. Men
om nu gärningsmannen (eller en av gärningsmännen) skulle ha haft kontakt med familjen eller familjens vänner redan på just söndagen, hade ju vederbörande i så fall bra koll på hur "fallet" hade utvecklats och kunde agera därefter - det vill säga, "fallet" hade i praktiken inte kommit någonstans och risken att bli ertappad vid en förnyad kontakt med offret sent på söndagskvällen/natten var minimal - det var ju först på måndagen som fallet "sakta exploderade". Från och med måndagen torde det dock ha varit ett vågspel av stora mått att börja köra runt i skogarna med en död person i bagageutrymmet.
BlurryFace69: Det är lätt att bli förvirrad, men det brukar klarna om man ger det lite tid och läser om en del tidigare inlägg (igen).
Det känns som att några här inne inte är intresserade av att fallet klaras upp, men jag (och de flesta andra) är i alla fall en av dem som vill se en lösning. Jag hoppas att det inte ska finnas ett enda ställe i mina inlägg som skulle visa på motsatsen!