Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Men enligt PK hände det som hände bara en gång. Märkligt om detta panikbesök skulle ha ägt rum en annan natt. Eller hade PU för vana att rusa in hos PK i paniktillstånd och skitig vid typ 06:00?

Det tror jag inte alls på. Enligt Propparn har A*hl dementerat att det var denna lördag som han hjälpte PU med klinkerläggning. Det har framgått att A*hl inte ens var i Mariestad den kvällen.
Jag tror att PK slirar i sin beskrivning av vad som hände. Vi vet ju att PK höll tyst i cirka fem år innan han kontaktade polisen, och jag har varit inne på det tidigare: Att PK mycket väl kan ha blivit indragen i försvinnandet i en roll som "brott mot griftefriden".
Om så skulle ha varit fallet, skulle det kunna förklara varför PK - och sambon S - inget sa.
Allt detta spelar absolut ingen roll om du inte kan förklara bort det som ligger före på denna tidsaxel: PUs taxiköande samt resa med dessa tjejer som berättat om just detta till polisen.
Men okey vi går till detta du nämner. Detta hände EN gång. Ja. Men detta hände vid ett
annat tillfälle, förslagsvis längre fram i tiden då PU hade någon sorts fyllenojja/ångest av någon anledning. "Märkligt" säger du att detta måste vara och du visar att du fortsatt sitter fast i PKs grepp i och med dessa PM /fullklottrade A4-sidor du fått av honom.
Jag köper inte detta ett endaste dugg att SuEk (f.1970) som är och var en helt normal människa inte skulle tipsat polisen om detta väldigt omgående. Pratat med familj, väninnor om detta !? Det trotsar allt sunt förnuft. PK tittar på
Efterlyst 1996 och därefter börjar han minnas denna natt/morgon...Okey.
Du är öppen för vad han anger som
skäl för detta "försenade uppvaknade"
inte måste vara korrekt. Utan du föreslår att han istället skulle kunna förtiga detta i 5 år för att "brott mot griftefriden" skall hinnas bli preskriberat och DÅ kan han berätta sin fulla historia och gå efter PU men själv klara sig utan straff...och SuEk var helt införstådd med denna plan... Hm. Detta är fullständigt
helt insane.
PS. Vart säger Propparn detta om Ah*ls göranden denna lördag ? Orkar inte leta igenom alla hans inlägg. DS