2024-10-23, 05:53
Medlem
RFTs avatar
God morgon Ugglan!

Igår kl 12:09 skrev jag följande:

inte förklarat för oss varför han är övertygad om att KM hade kusinens karriär i tankarna.

Du har skrivit om kusinens politiska ambitioner. Dessa ansåg jag fullt möjliga i mitt inlägg kl 12:09.
Citera
2024-10-23, 07:50
Medlem
RFTs avatar
Fortsättning på mitt inlägg från kl 5
05:53 i dag.

Logiken i dina resonemang Ugglan, jag greppar den inte.

Du har flera ggr framfört att KM visat stort intresse för H under den aktuella kvällen; han var tydligen mycket förtjust i henne.
Han följer henne hemåt och blir vittne till när hon bringas om livet.

Efter att ha blivit vittne till brottet är han rädd att bli misstänkt som gärningsman. Han känner tydligen att han nu står inför ett val. Ska han medverka till att de personer som är skyldiga till brottet mot den unga kvinna som han tydligen är mycket förtjust i, klaras upp. Eller ska han agera på ett sådant sätt att hans kusins politiska karriär inte solkas ner och äventyras.

Den kvinna han tycker så mycket om har blivit utsatt för ett brott i hans närvaro. Han väljer att svika henne. Hans tankar handlar istället om att hans kusins begynnande politiska karriär kan äventyras om han själv, KM, dittills helt okänd i mediala sammanhang, blir misstänkt för att ha bragt H om livet.

Kvinnan som tydligen upptar hela hans tankevärld, sviker han i en situation där hon blivit utsatt för det grövsta brottet av alla.

Men:
KM blir trots det val han gör, föremål för både polisens, medias och ”privatspanares” uppmärksamhet, och det ända fram till den dag som i dag är.
Har hans kusins politiska karriär blivit lidande av detta?
Senast redigerad av RFT 2024-10-23 kl. 08:41.
Citera
2024-10-23, 19:17
Medlem
Nån som kan låsa upp artikeln?
https://www.mariestadstidningen.se/2...idAkqDcBBpfG5g
Citera
2024-10-23, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challenger1996
Nån som kan låsa upp artikeln?
https://www.mariestadstidningen.se/2...idAkqDcBBpfG5g
Kom den idag
Citera
2024-10-23, 23:51
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M029384nizze
Kom den idag

Det står att den är publicerad kl 19. Eftersom det inte står något datum, så utgår jag ifrån att den publicerades i dag.

Hoppas att någon har prenumeration och kan öppna och citera lite här i tråden (alternativ sammanfatta innehållet).
Citera
2024-10-24, 01:33
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Har hans kusins politiska karriär blivit lidande av detta?

Nej - eftersom det hann gå 25 år innan världen fick veta vem denna person (KM) är. Det liksom kvittar nu.

Sedan glömmer du att jag har tagit upp möjligheten att KM ka ha vänt tillbaka på uppmaning av Helena INNAN hon blev attackerad. Sedan var det det här med den lilla detaljen att: Tänk om det skulle ha varit just kusin Urb*an som skulle ha gett sig på Helena? Inte lätt då att vara KM, inte.

Jag hoppade ditt inlägg 12:09 eftersom jag såg att du inledde det med "Jag ser nu, tack vare din kommentar att jag borde ha uttryckt mig tydligare och skrivit ...". Jag lägger inte tid på folk som inte har ordning på sig.

I övrigt är det intressant att se att du hör ihop med United, Pepparn, Bananen, Skovde med flera. Ni hjälps åt, men har olika roller. Precis som polisen har under förhör: En som spelar "snäll", en som spelar "tuff", en som spelar "hjälpande" och så vidare.
Senast redigerad av Ugglan. 2024-10-24 kl. 01:57.
Citera
2024-10-24, 01:34
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det står att den är publicerad kl 19. Eftersom det inte står något datum, så utgår jag ifrån att den publicerades i dag.

Hoppas att någon har prenumeration och kan öppna och citera lite här i tråden (alternativ sammanfatta innehållet).

Eftersom tipsen har bearbetats men inga rubriker har skapats, får vi nog - tyvärr - anta att de inte har lett någonstans.
Senast redigerad av Ugglan. 2024-10-24 kl. 01:46.
Citera
2024-10-24, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nej - eftersom det hann gå 25 år innan världen fick veta vem denna person (KM) är. Det liksom kvittar nu.

Sedan glömmer du att jag har tagit upp möjligheten att KM ka ha vänt tillbaka på uppmaning av Helena INNAN hon blev attackerad. Sedan var det det här med den lilla detaljen att: Tänk om det skulle ha varit just kusin Urb*an som skulle ha gett sig på Helena? Inte lätt då att vara KM, inte.

Jag hoppade ditt inlägg 12:09 eftersom jag såg att du inledde det med "Jag ser nu, tack vare din kommentar att jag borde ha uttryckt mig tydligare och skrivit ...". Jag lägger inte tid på folk som inte har ordning på sig.

I övrigt är det intressant att se att du hör ihop med United, Pepparn, Bananen, Skovde med flera. Ni hjälps åt, men har olika roller. Precis som polisen har under förhör: En som spelar "snäll", en som spelar "tuff", en som spelar "hjälpande" och så vidare.

Har någon någonsin verifierat att UA var på stadt den kvällen? Obehaglig typ alldeles oavsett.
Citera
2024-10-24, 11:58
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Har någon någonsin verifierat att UA var på stadt den kvällen? Obehaglig typ alldeles oavsett.

Ingen av oss verkar veta det. Återstår bara polisen som bör ha koll på det. Samtidigt är det inget kriterium som måste vara upp fyllt att ha varit på Stadt den aktuella kvällen/natten för att bli föremål för diskussion. Vi vet ju att GW Perssons två gubbar inte var på Stadt den aktuella kvällen, utan ska ha befunnit sig utanför Stadt.
Citera
2024-10-24, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M029384nizze
Kom den idag
Aa 17 min innan ja posta inlägget..
Citera
2024-10-25, 21:40
Medlem
Ugglan.s avatar
Efter att uppgiften från Freija21 gjordes allmänt känd om att brovittnet kunde peka ut KM som mannen på Marieholmsbron, är det en gång för alla klarlagt att KM gick över bron. (Vilket jag för all del alltid har trott.) Alla förstår ju nu varför KM har betett sig så konstigt som han har gjort. Och sannolikheten för att en annan kvinna än Helena skulle ha gått över bron tillsammans med KM efter allt som vi vet om kvällen inne på Stadt - och av brovittnet! - är helt utesluten. För mig är det här utgångspunkten för mina tankar om vad som hände sedan, efter bron. Jag landar fortfarande i att PU kom med sin bil. Det kan inte vara en slump att både KM och PU BÅDA har en minneslucka "lämpligt nog" precis efter 02:00 och framåt. Båda har också sagt att de inte var i närheten av Helena: KM "hade knappt varit i närheten av Helena", och PU "hade bara morsat på henne", trots att han hade visat ett stort intresse för Helena tiden före försvinnandet - vilket också KM hade gjort. Det fanns en spänning här, den saken är klar.
Citera
2024-10-27, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Efter att uppgiften från Freija21 gjordes allmänt känd om att brovittnet kunde peka ut KM som mannen på Marieholmsbron, är det en gång för alla klarlagt att KM gick över bron.

Vilket inte polisen eller GW haller med om. I sa fall hade dom satt sista sakra observationen av HA till bron och inte till torget. Om du inte haller med om detta, var vanlig presentera offentliga bevis dar polisen/GW bedomer brovittnet som fakta. Alternativt, lagg ut brovittnets officiella utsaga i traden sa att alla kan bedoma for sig sjalva. Just nu ar din teori baserad pa anonyma Flashback-anvandare.

Jag sager inte att du har fel. Men jag sager att du baserar dina teorier pa spekulationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in