2023-04-04, 18:18
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Tråden behöver naturligtvis ett omtag, men för ett omtag behövs också lite input. För egen del skulle jag vilja ha input om Sh*ane, men trots att han beskrivs som en i högsta grad otrevlig person så finns det ingen som släpper på den centrala infon, kan han ha haft en bil som passar in på den Carina såg.

Beträffande GW:s grabbar så skrev jag häromdagen om att Prinzezzan skrivit något som jag tyckt var mycket intressant, men sedan tappat det. Här är källan:

De personer som Prinzezzan nämner ovan är personer som bor på landet (PT och DL) om jag förstår rätt vilka som avses. Om släktingen till PT bor på landet vet jag inte, men om man skall söka personer som passar in på GW:s beskrivning: jämårig, bor utanför Mariestad mm så kan en lantbo vara intressant.

Om det rör sig om en person i parken och inte varit på Stadt och som lämnar tidigt så kan det tänkas att denna person möter Helena och erbjuder skjuts. Personen i fråga har då inte setts med Helena och blir förhörd sent.

Jag minns det där vagt, men jag ska gå tillbaka i tråden och försöka friska upp minnet. Jag förstår vilka två de personerna är, och jag ska se om jag hittar något mer om detta.
Citera
2023-04-04, 18:26
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expressen2012
Det finns ett sånt rykte som verkar helt taget ur luften. Har du något namn

Det här var något han nämnde på mitten av 90-talet. Jag minns inte ens min lumparkompis namn. Men han sa det på allvar och det enda jag kan tillägga var att GTI-killen var ”bra på tjejer”.

Personligen har jag aldrig varit i Mariestad och vet knappt var Grästorp ligger, men det här var ju ett fall som uppmärksammades i hela Sverige på den tiden, så det är klart att man noterade sådana repliker.
Citera
2023-04-04, 18:40
Medlem
Prinzezzans avatar
Jag stötte på någonting som MrsPollifax skrev 2017-04-16. Kanske något att fundera över?

"Trehörningen:
-båten/badplatsen
-festen i Töreboda
-Statt

Någon/några som var med på alla? Två tillfällen? Ett? [---]"
Citera
2023-04-04, 18:46
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag tänker vidare och nu handlar det om PR och de anonyma tips som lämnades in mot honom. Det har frekvent misstänkts i tråden att de anonyma tipsen skulle ha lämnats in av BW mot PR. Några bevis har aldrig kunnat presenteras. Jag anar att det som skedde mot PR, nu upprepas mot BW eftersom PR är död och inte längre ses som en framkomlig väg. Jag tror att "samma någon" ligger bakom de här två dreven.

Du tvingas sakta men säkert att gå den enda väg som finns kvar att gå. Tyvärr är det är en atervandsgrand...
Citera
2023-04-04, 18:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
En rak fråga till er: Har ni enats om vem som skulle vara medgärningsman än? Eller har ni fortfarande varsin aspirant?

Vovvsan: Vem är ditt tips?
Skvagg: Vem är ditt tips?

Eller ska ni ta båda för säkerhets skull och på kuppen opponera er mot GW Perssons två gubbar?

Varför så nyfiken?
Båda är ju ruled out enligt dig så sluta tjata.
Citera
2023-04-04, 19:08
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Här har man att välja på att antingen hänga ut personer med namn eller hoppas på att de som bor i M-stad alternativt känner till HA, UA och personer runt dem förstår vilka man refererar till, och att de vill/kan berätta vad de vet, OM de vet något.

Jag väljer att inte hänga ut personerna med namn, men kan säga att bröderna (MB samt TB) var/är två killar som var kompis med UA och HA och hade tillgång till båt. Vad jag förstår bor båda kvar i M-stad. TB är årsbarn med syster U, och MB är några år äldre. Ingen har påstått att dessa är inblandade, utan uppgiften gäller att det bl a ska ha varit dem som HA var på sjön med.

Det skulle vara bra om någon som var med på sjön den dagen, alternativt någon som vet något om detta, kan bekräfta eller dementera uppgiften. Eller ännu bättre, att de själva berättar. Allt för räta ut frågetecken.

En annan uppgift säger att en släkting till den PT som "presenterats" här ovan ska ha träffat HA vid badet under den aktuella dagen. Någon av dem får gärna komma in i tråden och bekräfta/dementera. Personer som tillbringat tid med HA under sista dygnet/sista dygnen kan ha noterat om det hänt något annorlunda eller bara berätta vilka människor som fanns runt henne.

Denne släkting ska tillsammans med DL (som också namngivits här ovan) varit på stan under den aktuella natten, nära Stadsparken. Dessa två ska ha avvikit under natten, enligt ytterligare en källa (en tredje källa).

Jag vet själv inte sanningshalten i dessa uppgifter, det är därför jag tar upp dem och frågar.

Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Tråden behöver naturligtvis ett omtag, men för ett omtag behövs också lite input. För egen del skulle jag vilja ha input om Sh*ane, men trots att han beskrivs som en i högsta grad otrevlig person så finns det ingen som släpper på den centrala infon, kan han ha haft en bil som passar in på den Carina såg.

Beträffande GW:s grabbar så skrev jag häromdagen om att Prinzezzan skrivit något som jag tyckt var mycket intressant, men sedan tappat det. Här är källan:

De personer som Prinzezzan nämner ovan är personer som bor på landet (PT och DL) om jag förstår rätt vilka som avses. Om släktingen till PT bor på landet vet jag inte, men om man skall söka personer som passar in på GW:s beskrivning: jämårig, bor utanför Mariestad mm så kan en lantbo vara intressant.

Om det rör sig om en person i parken och inte varit på Stadt och som lämnar tidigt så kan det tänkas att denna person möter Helena och erbjuder skjuts. Personen i fråga har då inte setts med Helena och blir förhörd sent.

Citat:
Ursprungligen postat av Rednecksvedala2
Jag träffade dig, Jag och su.anne och hel.na var där, jo.an körde ner oss. Da.iel var också med, sen gick vi till statts parken efter statt, 7 pers var vi där age.ring, la.se sk.g , Nicol. Jag, tommyBra... Danie. och en kille från lyrestad. Polisen körde ju hem mig. Tror du på fullaste allvar att jag åker ner till stan för att sätta mig i satts parken. nej vi var på statt, Sus.nne talade med helena. Jag stod bara bredvid. Kommer ihåg att hon hade ett linne som påminde om ett fiskenät. stickad variant, svart till färgen . Helena och sussa..e kände varandra sen skoltiden. så nog fasiken var jag där. Att du först nu reagerar på detta tycker jag är skumt. Men förstår varför. Jag deklarerar vad det handlar om när jag har dom fakta som jag behöver. Är det inte konstigt. Intressant om du svarar Du minns inte hur du kom ner. Jag vet att ni tog din bil. Får jag bara dom som var med i bilen när jag sa nej till att ni fick åka med oss. Så hamnar du plötsligt i en knivigare situation, Just nu är det mitt ord mot ditt. men när det gäller satt så har så många sett mig där. Du vet väl om att man skulle nämna alla man sett på stan eller på statt, Eftersom Jag är lite av en B kändis. så var det många som nämnde att dom sett mig. Sen minns du inget efter statt. inte ett smack. minnes förlust igen. 1 1/2 timme, och ingen har ens sett dig, Du var ju också lite av en B kändis. Sen.. oooops. så minns du igen . Taxi resan. sen efter resan upp till mig , vad fan du skulle göra där kan man ju fråga sig Så minns du inget igen. Jag har ju sussan.. som vittne om vad du sa , om att du ville ha alibi för natten, och allt annat som jag redan skrivit om. Man behöver inte vara professor för att se vad du minns. En 6 åring hade sett att det är något som är helt åt helskotta här. Du minns så väl som du själv säger att jag inte var på statt . fast poliser, 100 pers har sett mig. vänner , x etc SEN MINNS DU DOM OBETYDLIGA DETALJERNA. Det som är som en röd tråd. Är dom känsliga uppgifterna, rivsår. alibi, kommer inte ihåg hur du kom till stan. känsligaste tiden då helena försvinner , så är du som uppslukad. du minns inget och ingen har sett dig.Och nu tar du till med en rövar historia som inte finns substans för. Den sämsta jag hört. Att jag inte var på statt, Vet ju varför du nu plötsligt nämner det, Du vill inte bli kopplad till att du tog bilen ner. Vad du gjorde 1 1/2 timma kan man bara gissa, Men avböjer denna gång. Samlar fakta från en del folk. En del kanske har munkavel. vad vet jag. Men jag gillar inte munkavlar, så jag ser till att dom tas bort.

Är det D*aniel L som avses i Prinzezzans och Thords inlägg? I så fall placerade PK honom i stadsparken direkt efter det att Stadt hade stängt. (Om det nu är "den" D*aniel, vill säga.) Men vad som hände efter det vet i vart fall inte jag.
Senast redigerad av Ugglan. 2023-04-04 kl. 19:11.
Citera
2023-04-04, 19:17
Medlem
sakta i backarna lite. Du har alltid några detaljer att ta upp och som ska bevisa en himla massa. Det vill jag föregå denna gången. Det är två personer som ligger bakom brottet. Men innan jag berättar vilka så vill jag att du svarar på följande först och inte i efterhand kommer med invändningar. Är det nu endast det här med utanför
stan som du inte förstår? Eller är det mer? Igår skrev du något om
sune sand som skulle bevisa något men som ingen förstod. Med andra ord är du med på att de i övrigt passar in på GWs beskrivning?
- BW/MK/HMJ var nära vänner till Helena.
- de är i Helenas ålder
- de var inte på Stadt den aktuella kvällen
- de är inte bland de 4 formellt misstänkta personer (dansken, pr,cl, km).
- de förekommer inte (nämnvärt) i fallet helena samt mardrömmen i mariestad.
- de hade tillgång till bil o båt den aktuella natten
- de har funnits där hela tiden (i fam Anderssons närhet).
Citat:
En rak fråga till er: Har ni enats om vem som skulle vara medgärningsman än? Eller har ni fortfarande varsin aspirant?

Vovvsan: Vem är ditt tips?
Skvagg: Vem är ditt tips?

Eller ska ni ta båda för säkerhets skull och på kuppen opponera er mot GW Perssons två gubbar?
Citera
2023-04-04, 19:19
Medlem
Nej det är fortfarande en huvud gm som är BW och hans nedriga medhjälpare.
Citat:
Vilka är de riktiga "gm"? Är det alltså flera gärningsmän nu?
Citera
2023-04-04, 19:28
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
sakta i backarna lite. Du har alltid några detaljer att ta upp och som ska bevisa en himla massa. Det vill jag föregå denna gången. Det är två personer som ligger bakom brottet. Men innan jag berättar vilka så vill jag att du svarar på följande först och inte i efterhand kommer med invändningar. Är det nu endast det här med utanför
stan som du inte förstår? Eller är det mer? Igår skrev du något om
sune sand som skulle bevisa något men som ingen förstod. Med andra ord är du med på att de i övrigt passar in på GWs beskrivning?
- BW/MK/HMJ var nära vänner till Helena.
- de är i Helenas ålder
- de var inte på Stadt den aktuella kvällen
- de är inte bland de 4 formellt misstänkta personer (dansken, pr,cl, km).
- de förekommer inte (nämnvärt) i fallet helena samt mardrömmen i mariestad.
- de hade tillgång till bil o båt den aktuella natten
- de har funnits där hela tiden (i fam Anderssons närhet).

Vad är det för skit du skriver? Jag har skrivit flera inlägg de senaste dagarna som noga beskriver vad jag menar och förstår - och som alla andra har förstått ...

* BW passar inte in på GW Perssons beskrivning om förhören. Hur det är med HMJ och MK på just den punkten vet jag däremot inte.
* Ingen av BW, HMJ och MK passar in som boende utanför Mariestad.

Alla förstod vad jag menade med polisen Sune Sand. Den detaljen att Motown kom ihåg hans förnamn bevisar att Motown verkligen var kallad till förhör, och att Sune Sand började ställa en massa ingående frågor om BW efter det att förhöret med Motown var avslutat och bandspelaren hade stängts av. Jag tror att Sunde Sand blev mycket intresserad av BW efter att Motown hade pratat om just BW på festen i Radbyn. Därför tror jag att BW faktiskt var på nämnda fest.

Då frågar jag en sak tillbaka: Hur vet du att MK och HMJ inte var på Stadt? MK kan mycket väl ha varit där eftersom MK och BW verkar ha skiljts åt efter att tidigare under lördagen ha varit tillsammans. Och HMJ, då? Hosta fram något nu!
Citera
2023-04-04, 19:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Är det D*aniel L som avses i Prinzezzans och Thords inlägg? I så fall placerade PK honom i stadsparken direkt efter det att Stadt hade stängt. (Om det nu är "den" D*aniel, vill säga.) Men vad som hände efter det vet i vart fall inte jag.

Ja, det var den DL jag avsåg. Om uppgifter stämmer, så ska han och en släkting till PT (PV) avvikit under natten för att "röka på" vid något berg/kulle eller liknande.

DL samt PT:s (PV:s) släkting ska, enligt uppgiftslämnare, ha varit tillsammans på badet på Ekudden på dagen. (Håller på att leta upp fler anteckningar.)

PT (PV) sägs ha varit på samma bad på natten med någon JiLa, som ska ha varit känd för att ha haft en "rå och våldsam" stil. Dessa ska därefter åkt in till "torget".

Någonting märkligt med PT (PV) hittade jag också, men jag vet inte om det ska nämnas.

För dig, Ugglan: I anteckningarna hittade jag också en uppgift om att det ska ha funnits en person i samma hus där PU bodde (vill inte beskriva närmare) som också (förutom PK) vittnat om att PU såg "sargad" ut dagen efter (vilket bör betyda måndag eller tisdag).
Citera
2023-04-04, 19:53
Medlem
Nej nu får det vara nog! Allvarligt. Du vill inte fatta och kommer med rent idiotiska synpunkter. Du förstår precis vad GW menar med förhören men ska slingra dig ur genom att spela dum. Du är tillräckligt insatt för att du ska kunna förstå precis men du väljer att förvränga varenda detalj och vinkla det åt ditt håll så BW och MK ska avlastas. Så kan man alltid hitta något tom när
man är överbevisad. Om du tänker till lite så fattar du också beskrivningen med utanför stan. Du får inte en rad mer av mig om
gm. Jag skickar in allt till KF. Tänkte först inte göra det.
Det här handlade för mig nämligen från början bara om att lösa ett mysterium. Men nu när det är gjort och jag ser reaktionerna. Då förstår jag att det är högtid att rättvisa äntligen ska skipas. De flesta i tråden har förstått.
Citat:
Vad är det för skit du skriver? Jag har skrivit flera inlägg de senaste dagarna som noga beskriver vad jag menar och förstår - och som alla andra har förstått ...

* BW passar inte in på GW Perssons beskrivning om förhören. Hur det är med HMJ och MK på just den punkten vet jag däremot inte.
* Ingen av BW, HMJ och MK passar in som boende utanför Mariestad.

Alla förstod vad jag menade med polisen Sune Sand. Den detaljen att Motown kom ihåg hans förnamn bevisar att Motown verkligen var kallad till förhör, och att Sune Sand började ställa en massa ingående frågor om BW efter det att förhöret med Motown var avslutat och bandspelaren hade stängts av. Jag tror att Sunde Sand blev mycket intresserad av BW efter att Motown hade pratat om just BW på festen i Radbyn. Därför tror jag att BW faktiskt var på nämnda fest.

Då frågar jag en sak tillbaka: Hur vet du att MK och HMJ inte var på Stadt? MK kan mycket väl ha varit där eftersom MK och BW verkar ha skiljts åt efter att tidigare under lördagen ha varit tillsammans. Och HMJ, då? Hosta fram något nu!
Citera
2023-04-04, 20:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Nej nu får det vara nog! Allvarligt. Du vill inte fatta och kommer med rent idiotiska synpunkter. Du förstår precis vad GW menar med förhören men ska slingra dig ur genom att spela dum. Du är tillräckligt insatt för att du ska kunna förstå precis men du väljer att förvränga varenda detalj och vinkla det åt ditt håll så BW och MK ska avlastas. Så kan man alltid hitta något tom när
man är överbevisad. Om du tänker till lite så fattar du också beskrivningen med utanför stan. Du får inte en rad mer av mig om
gm. Jag skickar in allt till KF. Tänkte först inte göra det.
Det här handlade för mig nämligen från början bara om att lösa ett mysterium. Men nu när det är gjort och jag ser reaktionerna. Då förstår jag att det är högtid att rättvisa äntligen ska skipas. De flesta i tråden har förstått.

Jag svarade på din fråga och förklarade exakt hur jag menade.

Nu ska du svara på min fråga: Hur vet du att MK och HMJ inte var på Stadt? MK kan mycket väl ha varit där eftersom MK och BW verkar ha skiljts åt efter att tidigare under lördagen ha varit tillsammans. Och HMJ, då? Hur vet du att han inte var på Stadt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in