2023-04-04, 09:26
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Nu är det ju så att du inte ens bemött mitt påstående att det formellt är korrekt att skriva Ekudden utanför Mariestad. Du som är petig, vad säger du om det?
Och andra platser med koppling till BW såsom Dillö, är det utanför Mariestad tycker du?

Idiot!

Det har påpekats i tråden att Ekudden såsom udde är utanför Mariestad medan Ekudden som bostadsområde är i Mariestad.

Dessutom är det så att det är HeJu som bor i bostadsområdet Ekudden, men enligt trådförvillaren Pudelfrillan är det MiKj som är BW:s medhjälpare. MiKj bodde under alla omständigheter i Mariestad liksom BW.

Du säger att jag inte skall få svar på vem som är BW:s medhjälpare, men varje tänkande person inser givetvis att det är djupt problematiskt att du och Pudelfrillan är "överens" när ni inte klarar av att säga vem ni är överens om som medhjälpare.

OK Svara inte mig, men svara tråden: vilka är BW:s två grabbar. Har ni ett gemensamt svar eller är BW:s två grabbar kanske tre, fyra, femtioelva?
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-04-04 kl. 09:28.
Citera
2023-04-04, 09:27
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Vad har Gärdesgatan för koppling till Ekudden?

Citat:
Min fråga är rent allmänt. Jag går medvetet inte in på några adresser kopplade till gm.

Nej, det klart att Skvagg inte kan gå in på adresser för han klarar ju inte av att säga vem som är BW:s medhjälpare.

Skvagg och Pudelfrillan är trådförvillande clowner.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-04-04 kl. 09:40.
Citera
2023-04-04, 09:37
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Min fråga är rent allmänt. Jag går medvetet inte in på några adresser kopplade till gm.

Varför skriver du då, "Och andra platser med koppling till BW såsom Dillö,"?
Citera
2023-04-04, 09:45
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:

Eftersom GW:s beskrivning inte stämmer på BW så måste Skvagg hitta på en lösning som får det hela att stämma lite grand. Eftersom BW har tillgång till sommarstuga på Dillön så kan Skvagg skruva det till att "de åker hem" egentligen betyder "de åker till BW:s pappas sommarstuga".
Citera
2023-04-04, 10:03
Medlem
Vi diskuterade just BW det var därför. Men nu var frågan inte ens ställt till dig.

Skit i att svara för jag behöver inte er "hjälp". Vi får se vad Björn säger när han plockas in.
Citat:
Citera
2023-04-04, 10:26
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Vi diskuterade just BW det var därför. Men nu var frågan inte ens ställt till dig.

Skit i att svara för jag behöver inte er "hjälp". Vi får se vad Björn säger när han plockas in.

Skvagg lider under villfarelsen att han bidragit till fallets lösning och att BW nu står i begrepp att gripas.

Var och en med IQ +100 inser att inget nytt framkommit kring BW sedan 2018. Det enda som "framkommit" är Ebeneezers lögner om ett "EM-hus" där BW skall ha "tvättat på morgonen".

Det "genombrott" som glädjer Skvagg och Pudelfrillan beror alltså på Ebeneezers lögner parat med Pudelfrillans och Skvaggs fantasi. Dvs genombrottet vilar på en lögnare, en citatförfalskare och en som tror att han pratar med GW...
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-04-04 kl. 10:30.
Citera
2023-04-04, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
En gammal lumparkompis sa alltid att det här var utfört av en svartaxiförare från Grästorp i en röd Golf GTI MK1.

Det finns ett sånt rykte som verkar helt taget ur luften. Har du något namn
Citera
2023-04-04, 11:18
Medlem
Sculleys avatar
Citat:

Nej, och jag svarade heller inte på din fråga som var ställd till Ugglan.
Citera
2023-04-04, 11:55
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Nu är det ju så att du inte ens bemött mitt påstående att det formellt är korrekt att skriva Ekudden utanför Mariestad. Du som är petig, vad säger du om det?
Och andra platser med koppling till BW såsom Dillö, är det utanför Mariestad tycker du?

Jag tyckte att den diskussionen förra gången var helt ointressant, men eftersom du frågar: För mig och garanterat 99,9 procent av alla Mariestadbor är "utanför Mariestad" just utanför stan. Vi är till exempel på "fyllevägen" bort mot Lugnås, Haggårdskorset vid väg 26 mot Rörsås, Ek, Boterstena och så vidare, över E20 uppe vid Krontorp och ut mot Töreboda eller E20 bort mot Hasslerör. Det lär bli omöjligt att hitta en enda Mariestadbo som anser att Ekudden - oavsett vad man menar med Ekudden - inte ligger i Mariestad. Krontorp ligger i Mariestad, Radbyn likaså. Men oavsett detta bodde BW på Gärdesgatan, cirka 500 meter från stadshotellet. Han passar helt enkelt inte in på den centrala punkten i GW Perssons beskrivning av hans gubbar som säger att hans gubbar bodde utanför stan. Inte heller HMJ eller MK passar in i den aktuella beskrivningen.
Senast redigerad av Ugglan. 2023-04-04 kl. 12:23.
Citera
2023-04-04, 12:14
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ännu en lågstadie uppsats med numrering. Och den röda färgen som tecken på starka känslor.

Om du skippar ditt skitsnack en stund. Vem har hjälpt Björn Wallber!g enligt dig med att undanröja kroppen? Du har förstås ingen aning.

Jag tar mig friheten att svara: Jag tror inte att det var BW. Vem mer som var med har jag, Thord eller någon annan självklart ingen som helst aning om. Hur ska vi veta det? Och du och Pudelfrillan är ju inte ens överens om om det är HMJ eller MK. Inte heller ni vet. Men ni får väl ta med båda två på tåget - med nederlaget att ni då har tre inblandade personer medan GW Persson har bara två ...

Det är tydligt att BW inte kan vara en av GW Perssons gubbar. BW bodde i Mariestads centralaste del och passar inte in i beskrivningen om att GW Perssons två gubbar bodde utanför Mariestad. Det gör inte heller HMJ eller MK. Jag tror faktiskt att både du och Pudeln sakta börjar inse att ni är fel ute.
Citera
2023-04-04, 13:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag tar ett friskt omtag igen.

Det är mycket fokus på vilka som är GW Perssons två gubbar. Det är på sin plats att påtala att Skövde-polisen inte delar GW Perssons teori. Vad det sedan beror på finns det förklaringar till. Dels kan det naturligtvis ligga prestige i saken, dels är polisen intresserad av bara en gärningsman. Det sistnämnda behöver GW Persson inte ta hänsyn till, samtidigt som jag vill påstå att det tänket begränsar Skövde-polisen grovt. Noterbart är att Peter Thylén på Kalla fall är väl medveten om PU som möjlig gärningsman, men att han har låtit meddela att typ "en person som du nämner i fallet var under 21 år vid tillfället" - vilket alltså innebär att PT syftade på just PU som är född 1972-06-05, och att han är ointressant att "jaga" därför att han inte kan åtalas för mord.*** Det är också på sin plats att påpeka att GW Persson har haft fel förut och att han i vart fall inledningsvis gav sin egen teori bara 50/50 procents chans att vara rätt. Senare har GW Persson "skärpt" sitt uttalande till att han är "säker", men om det beror på att han anser sig ha filat fram ett bättre "tänk" (han säger att han har "räknat ut det") eller om det beror på att han insåg att hans tugg om "50/50" inte var så lyckat, låter jag vara osagt.

*** Enligt flera nyhetskanaler föreslås staten sänka åldern som någon kan åtalas för mord vid från 21 år till 18 år. Dessutom ska en sådan lagändring gälla retroaktivt. Om detta blir verklighet om några år, kan polisen plocka in PU om de tror på honom som gärningsman och/eller inblandad. En sådan lagändring skulle vara oerhört välkommen, för om PU skulle vara skyldig kan verkligheten till slut komma ikapp honom. Som det är nu blev han en fri man 2007 - om han skulle vara gärningsmannen, som sagt.
Citera
2023-04-04, 15:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Skvagg lider under villfarelsen att han bidragit till fallets lösning och att BW nu står i begrepp att gripas.

Var och en med IQ +100 inser att inget nytt framkommit kring BW sedan 2018. Det enda som "framkommit" är Ebeneezers lögner om ett "EM-hus" där BW skall ha "tvättat på morgonen".

Det "genombrott" som glädjer Skvagg och Pudelfrillan beror alltså på Ebeneezers lögner parat med Pudelfrillans och Skvaggs fantasi. Dvs genombrottet vilar på en lögnare, en citatförfalskare och en som tror att han pratar med GW...

Varför inte bara skriva: Skvagg och Pudelfrillan har fel? Det räcker bra med det, alla förstår vad du menar då - garanterat! Prova det nästa gång 👍🏻

Varför skriva spaltmeter där du förlöjligar (klassisk härskarteknik) andra skribenter å det grövsta, varvat med fula slag under bältet och grova personangrepp?

Det måste finnas en psykologisk förklaring till ditt beteende, någon form av skyddsmekanism kanske? Rädsla? "Bättre förgöra än förgöras" typ? Är du rädd för något? Svårt att tolka det på något annat sätt eftersom det här verkar vara på liv och död för dig. Spekulation

Jag vill ha ett svar på varför du spyr ur dig all den här skiten? IRL anmäler folk varandra för sånt här.
Förklara det här för mig nu, en gång för alla så jag förstår, ok?
Visa att du är man och har lite balls nu - ducka inte.

Jo en sak till. Du drar dig inte heller för att fantisera ihop saker, ren rappakalja. Som tex hur dålig IB03 måste ha varit i matte, fysik och kemi - rena rama fantasier alltså (som du ofta beskyller andra för att lida av), vad har sånt här med saken att göra? Du påstår även att IB03 och jag var dom tysta i klassrummet och att vi nu tar vi igen det i tråden, det är ju absurda påhopp.
Har förresten en följdfråga på ditt sista resonemang, med tanke på ditt eget beteende i tråden:
Var du knäpptyst i klassrummet? 🤐
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-04-04 kl. 15:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in