2021-07-28, 13:48
Medlem
Hej Arn1960!
Menar du alltså att dessa tips lämnades in redan under 1992...eller har jag missförstått dig?!
H-r
E 22
Citera
2021-07-28, 14:44
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arn1960
Jag är säker..

Om vi backar bandet till 2017 hade användaren ”Phena Lilipsson” liksom du tvärsäkra källor om Helenas öde. Hon ska enligt dessa uppgifter ha plockats upp i en gul amerikanare rattad av en viss GS och ströps av misstag av den kände våldsverkaren BH. Kroppen dumpades därefter i Skövde. Är detta samma uppgifter som du har? För annars kan ni ju omöjligt ha rätt bägge två...
Citera
2021-07-28, 14:51
Medlem
I sådana fall skulle våldsverkaren B.H (som skulle ha strypt H.A) vara avliden som Arn har förklarat..eller hur Mohnomishe?
Citera
2021-07-28, 15:03
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
I sådana fall skulle våldsverkaren B.H (som skulle ha strypt H.A) vara avliden som Arn har förklarat..eller hur Mohnomishe?

Ja så skulle vara fallet om uppgifterna är samma. Huruvida denne BoHa är i livet eller ej kanske någon av dem med lokal kännedom har koll på.
Citera
2021-07-28, 15:37
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mohnomishe
Om vi backar bandet till 2017 hade användaren ”Phena Lilipsson” liksom du tvärsäkra källor om Helenas öde. Hon ska enligt dessa uppgifter ha plockats upp i en gul amerikanare rattad av en viss GS och ströps av misstag av den kände våldsverkaren BH. Kroppen dumpades därefter i Skövde. Är detta samma uppgifter som du har? För annars kan ni ju omöjligt ha rätt bägge två...

Arn säger sig vara säker på att GM aldrig nämnts i tråden och då kan det ju inte vara BH som är Arns GM eftersom han redan har nämnts i tråden.
Citera
2021-07-28, 15:41
Medlem
Sunsets avatar
Citat:
1) några veckor
2) och Carina, som bodde på Vikingavägen. Hon såg bilen på natten när hon kom hem på cykel.
3) okej, låt oss kalla min källa som bevittnat vad som hände med HA "källan". Han var inte i M:stad natten HA försvann, han var närvarande vid GM efteråt och där hon begravdes.
A + B Jag kan inte säga det här.
4) Kalla Fall verkade väldigt intresserad, men nu händer inget mer. Och jag undrar varför.
5) det finns mycket som hindrar mig från att skriva namnet, eftersom vissa medbrottslingar fortfarande lever.

Du får det att låta som det vore många medbrottslingar och även som att någon medbrottslingar har avlidit. Kan mycket väl vara jag som tyder det du skriver fel. Kan du tala om hur många personer som var involverade i detta brott?
Citera
2021-07-28, 16:31
Medlem
Citat:
1) några veckor
2) och Carina, som bodde på Vikingavägen. Hon såg bilen på natten när hon kom hem på cykel.
3) okej, låt oss kalla min källa som bevittnat vad som hände med HA "källan". Han var inte i M:stad natten HA försvann, han var närvarande vid GM efteråt och där hon begravdes.
A + B Jag kan inte säga det här.
4) Kalla Fall verkade väldigt intresserad, men nu händer inget mer. Och jag undrar varför.
5) det finns mycket som hindrar mig från att skriva namnet, eftersom vissa medbrottslingar fortfarande lever.

Detta är ju som sagt fullständigt sensationellt även om orimligt att polisen inte är intresserad. Def uppslag för någon tabloid då, skriv för f** till någon så det uppmärksammas. Sen är det ju som ugglan brukar upprepa rätt jäkla trist att göra dessa inlägg utan att gå hela vägen efter så många år. Ut med det bara
Citera
2021-07-28, 18:14
Medlem
viper71s avatar
https://youtu.be/91IkHNm1XC0?t=525 finns nog många som sett denna men ingenstans nämns någon bilfärd till Töreboda och inte heller någon plånbok vid dörren ... och inte heller något planerat tedrickande, "När jag vaknar går jag in för att väcka henne" sa UA i intervjun, då borde Helena rimligtvis varit hemma? UA vet nog mer om detta
Citera
2021-07-28, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viper71
https://youtu.be/91IkHNm1XC0?t=525 finns nog många som sett denna men ingenstans nämns någon bilfärd till Töreboda och inte heller någon plånbok vid dörren ... och inte heller något planerat tedrickande, "När jag vaknar går jag in för att väcka henne" sa UA i intervjun, då borde Helena rimligtvis varit hemma? UA vet nog mer om detta
Det har jag tänkt på i alla år..
Citera
2021-07-28, 18:32
Medlem
viper71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Kan vi utgå från att ”mannen med pilotglasögon” och dansken kände varandra?
Vet vi detta? OM MMPG är KM?
Eller om jag vänder på frågan, kände/umgicks dansken med någon av alla dessa ”namn”?
MMPG?
Citera
2021-07-28, 19:24
Medlem
Jag tror inte vi ska låta Arn ge oss alltför höga förväntningar. Jag har sett liknande typer av användare för i sådana här trådar på Flashback.

I tråden om dubbelmordet i Linköping fanns en användare som kallade sig för ”jordgubbsflickan”. Den användaren förpestade tråden i åratal med hintar om att hon visste vem mördaren var men inte kunde säga mer än så.

Skulle bli mycket förvånad om Arn verkligen har någon kraft bakom sina ord.
Citera
2021-07-28, 20:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Arn är ett troll. Arn har satt sig i sitsen att om han vill bli tagen på allvar, har han bara en väg att gå: Att sjunga ut. Tills dess att han gör det (vilket av given orsak aldrig kommer att ske!), struntar vi i honom.

Jag tycker att vi återvänder till där vi var: "Mannen med pilotglasögon", MK, PU, PN, bilbyte, Trankärr, Kusa med mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in