2021-07-27, 20:18
Medlem
Jag har inte läst hela tråden men det måste väl diskuterats om det var två kraftigt berusade personer som råka köra på henne med sin bil
Hon blir skadad blöder
Det går några minuter beslutet fattas av dem två killarna att ta med henne
Citera
2021-07-27, 20:32
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leorardlake
Jag har inte läst hela tråden men det måste väl diskuterats om det var två kraftigt berusade personer som råka köra på henne med sin bil
Hon blir skadad blöder

Det har varit uppe i tråden, ja, men det är helt osannolikt. Precis allt talar emot en sådan händelse - eller omvänt: Det finns inget som helst stöd för den teorin. Och inte ens polisen eller GW tänker i de banorna.

Jag är helt säker på att allt började när Helena skulle börja gå hemåt.

* Helena gick hela vägen hem - med eller utan sällskap.
* Helena började att gå hem - med eller utan sällskap - men fick oväntat bilsällskap utmed vägen.
* Helena fick skjuts ganska omgående - med eller utan inledande sällskap.

Brovittnet funkar för mig, "Hanna" likaså samt "Killarna".
Citera
2021-07-27, 22:49
Medlem
Ja säg att hon tagit sällskap med piloten för hans skjuts kommer från samma håll det vet han
Skjutsen dyker upp och hon går med på att få skjuts hem
Dem pratar å tar en cigg på lekplatsen å där går det snett
Men skorna vad gör dem i början av stigen fel håll sett
Gm och mgm måste va jävligt tighta kanske bröder eller far å son
Citera
2021-07-27, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockmannen
Ja, Uno H*lmgren hade ett jävla humör. Hade kanske tagit sig en stänkare också när det var lördag och allt...
Har oxå hört det namnet i tråden..jag gick på Tuna så jag kommer ihåg honom.
Men nu gällde det alltså Th*mas Ste*nberg som alltså bytt förnamn till Tu*mas som Ugglan beskrev..med flera som ändrat sina namn efter 92’. Jobbade som lärare på högelid..ingen aning om honom men Helena kanske dejtade honom fast han var bra mkt äldre samt hade familj...ryktet säger att Helena skulle blivit gravid med honom...säkert skitsnack🤔
Citera
2021-07-27, 23:35
Medlem
Lättaste måste ju vara att dem tar sällskap hon känner förtroende för gm vid lekplatsen sker brottet för att stigen är för trång och det är sista chansen
Eller kysser dom varandra adjö där och då spårar det
Hon tas av daga
Gm tar av nån andledning skorna tar samma väg tillbaka slänger in dem i terrängen innan stigen upphör springer till sin bli vid sjukhuset
Där sa iakttog vittnet en man som sprang ifrån sin bil
Kan ju lika gärna sprungit till bilen
Sen kör och hämtar henne då han är väl känd med området
Citera
2021-07-28, 00:22
Medlem
Om man tog bilen till statt vart parkera man då
Citera
2021-07-28, 00:47
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Hon blir skadad blöder

Citat:
Ja säg att hon tagit sällskap med piloten för hans skjuts kommer från samma håll det vet han
Skjutsen dyker upp och hon går med på att få skjuts hem
Dem pratar å tar en cigg på lekplatsen å där går det snett
Men skorna vad gör dem i början av stigen fel håll sett
Gm och mgm måste va jävligt tighta kanske bröder eller far å son

Citat:
Lättaste måste ju vara att dem tar sällskap hon känner förtroende för gm vid lekplatsen sker brottet för att stigen är för trång och det är sista chansen
Eller kysser dom varandra adjö där och då spårar det
Hon tas av daga
Gm tar av nån andledning skorna tar samma väg tillbaka slänger in dem i terrängen innan stigen upphör springer till sin bli vid sjukhuset
Där sa iakttog vittnet en man som sprang ifrån sin bil
Kan ju lika gärna sprungit till bilen
Sen kör och hämtar henne då han är väl känd med området

Du börjar med en "påkörningsolycka" men traskar raskt vidare till ett brott. Noterat.
Citera
2021-07-28, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är som vanligt: En ny användare som kommer "från ingenstans" med sensationsinlägg. Och stackars Kalla fall, telefonen måste gå varm hos dem nu i värmen, många som ringer ...

Så, Arn:

1) Flera vittnen ska sett Helena i en vit bil "i tiden efter". Vilket tidsfönster pratar du om?
2) I en bil som "matchar beskrivningen av bilen som flera vittnen såg runt Ekuddenvägen och lekplatsen den kvällen". Flera vittnen, verkligen? Till och med på Ekudden-vägen? Officiellt finns det bara två vittnen som såg bilen, och det är "Killarna" på Hällristningsvägen. (Möjligen att vi kan räkna in vittnet på Lockerud också.)
3) Det blir lite rörigt med "vittnen" och "vittnet" som ska veta var kroppen finns. Vem är vem? Var vittnet en av vittnena? Om inte, se punkt 3B. Så, tiden går och det är bråttom. Helenas föräldrar Arne och Gudrun är gamla. Kan vi öka tempot?
A) Var finns Helenas kropp?
B) Vem är vittnet - som dessutom är så välunderrättat av gärningsmannen att han/hon vet den exakta platsen? Eller menar du att vittnet kanske rent av var med på platsen för dumpningen? Eller hur ska vi se på benämningen "vittnet"? När/var/hur? Kan du utveckla detta lite?! Och jag kan väl självklart förmoda att du inte tänker säga namnet heller på vittnet?
4) Polis och Kalla fall struntar i denna dynamitinformation. Jaha ...
5) Och igen, då: Nu snabbar vi på det hela. Vem är gärningsmannen? Och om han dessutom är död, finns det absolut ingenting som hindrar dig från att skriva ut namnet.

Tidigare hade vi ebeneezer22 som visste om en person som i sin tur ska veta att BW ska ha varit ute på en "nattlig båttur" den aktuella natten, men vi har inte fått veta vem det var. Samme ebeneezer22 påstår sig veta att BW ska ha iakttagits när han under stor press ska ha slängt smutsiga kläder i en tvättmaskin på söndagsmorgonen i ett "EM-hus". Ingen verifikation på den uppgiften heller.

Nej, det är för mycket babbel och trams i tråden. Och tyvärr upprepas det.

Så, Arn: Är du karl för dina uppgifter, tycker jag att du ska visa det! Och om du nu mot all förmodan skulle ha de uppgifter som du säger dig ha men av någon märklig anledning inte vill skriva ut dem i tråden, tycker jag att du ska kontakta Aftonbladet och Expressen. De har ju meddelarskydd, dessutom. Det vore väl kanon om media får ta del av dina uppgifter, så att de kan jaga på polisen och Kalla fall. Eller hur?

PS Jag vill samtidigt passa på att hedra Bratis, som faktiskt i klartext skrev ut informationen gällande MK. Det är sådant som vi behöver. Dessutom var det högst modigt gjort, eftersom MK i allra högsta grad är livs levande. DS

1) några veckor
2) och Carina, som bodde på Vikingavägen. Hon såg bilen på natten när hon kom hem på cykel.
3) okej, låt oss kalla min källa som bevittnat vad som hände med HA "källan". Han var inte i M:stad natten HA försvann, han var närvarande vid GM efteråt och där hon begravdes.
A + B Jag kan inte säga det här.
4) Kalla Fall verkade väldigt intresserad, men nu händer inget mer. Och jag undrar varför.
5) det finns mycket som hindrar mig från att skriva namnet, eftersom vissa medbrottslingar fortfarande lever.
Citera
2021-07-28, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Så efter din reklam för denna pod, har ett vittne kontaktat dig?

Jag hade pratat med vittnet/källan innan podcasten kom ut. Jag ville inte "annonsera" för podcasten, jag frågade bara om någon hade hört den jag antog att de som diskuterade i tråden skulle vara intresserade.
Citera
2021-07-28, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Är du verkligen säker på det? Det måste vara iaf vara minst kring 30 personer som av någon lr fler pekats ut som eventuellt inblandad i försvinnandet. Vissa namn förekommer bara någon enstaka gång lr mycket sporadiskt. Många andra nämns men kanske inte som potentiell GM. Vågar du avslöja hur den du menar är GM dog.

Jag är säker..
Citera
2021-07-28, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arn1960
Jag är säker..
Du är alltså såpass beläst på tråden att du kan säga detta med säkerhet?
Och platsen där Helena ska finnas är med precision utpekad för polisen? Krävs det jättemycket för att kontrollera den här platsen eller skulle vem som helst teoretiskt kunna göra det?
Och bilen, vad var det för modell och finns den kvar idag?
Senast redigerad av Judaland 2021-07-28 kl. 11:14.
Citera
2021-07-28, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arn1960
1) några veckor
2) och Carina, som bodde på Vikingavägen. Hon såg bilen på natten när hon kom hem på cykel.
3) okej, låt oss kalla min källa som bevittnat vad som hände med HA "källan". Han var inte i M:stad natten HA försvann, han var närvarande vid GM efteråt och där hon begravdes.
A + B Jag kan inte säga det här.
4) Kalla Fall verkade väldigt intresserad, men nu händer inget mer. Och jag undrar varför.
5) det finns mycket som hindrar mig från att skriva namnet, eftersom vissa medbrottslingar fortfarande lever.
Mkt intressant...KallaFall har många ärenden..först och främst grov brottslighet såsom gängrelaterade skjutningar..en mördad kvinna hittades i Göteborg häromdagen exempelvis, (en gripen redan dagen efter!)
När dessa ”supersnutar” har disponibel tid tittar de på ex. Helenafallet.
Wow...detta kan vara början till ett uppklarande...känns bra🕵️‍♀️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in