Det är som vanligt: En ny användare som kommer "från ingenstans" med sensationsinlägg. Och stackars Kalla fall, telefonen måste gå varm hos dem nu i värmen, många som ringer ...
Så, Arn:
1) Flera vittnen ska sett Helena i en vit bil "i tiden efter". Vilket tidsfönster pratar du om?
2) I en bil som "matchar beskrivningen av bilen som flera vittnen såg runt Ekuddenvägen och lekplatsen den kvällen". Flera vittnen, verkligen? Till och med på Ekudden-vägen? Officiellt finns det bara två vittnen som såg bilen, och det är "Killarna" på Hällristningsvägen. (Möjligen att vi kan räkna in vittnet på Lockerud också.)
3) Det blir lite rörigt med "vittn
en" och "vittn
et" som ska veta var kroppen finns. Vem är vem? Var vittnet en av vittnena? Om inte, se punkt 3B. Så, tiden går och det är bråttom. Helenas föräldrar Arne och Gudrun är gamla. Kan vi öka tempot?
A) Var finns Helenas kropp?
B) Vem är vittnet - som dessutom är så välunderrättat av gärningsmannen att han/hon vet den exakta platsen? Eller menar du att vittnet kanske rent av var med på platsen för dumpningen? Eller hur ska vi se på benämningen "vittnet"? När/var/hur? Kan du utveckla detta lite?! Och jag kan väl självklart förmoda att du inte tänker säga namnet heller på vittnet?
4) Polis och Kalla fall struntar i denna dynamitinformation. Jaha ...
5) Och igen, då: Nu snabbar vi på det hela. Vem är gärningsmannen? Och om han dessutom är död, finns det absolut ingenting som hindrar dig från att skriva ut namnet.
Tidigare hade vi ebeneezer22 som visste om en person som i sin tur ska veta att BW ska ha varit ute på en "nattlig båttur" den aktuella natten, men vi har inte fått veta vem det var. Samme ebeneezer22 påstår sig veta att BW ska ha iakttagits när han under stor press ska ha slängt smutsiga kläder i en tvättmaskin på söndagsmorgonen i ett "EM-hus". Ingen verifikation på den uppgiften heller.
Nej, det är för mycket babbel och trams i tråden. Och tyvärr upprepas det.
Så, Arn: Är du karl för dina uppgifter, tycker jag att du ska visa det! Och om du nu mot all förmodan skulle ha de uppgifter som du säger dig ha men av någon märklig anledning inte vill skriva ut dem i tråden, tycker jag att du ska kontakta Aftonbladet och Expressen. De har ju meddelarskydd, dessutom. Det vore väl kanon om media får ta del av dina uppgifter, så att de kan jaga på polisen och Kalla fall. Eller hur?
PS Jag vill samtidigt passa på att hedra Bratis, som faktiskt i klartext skrev ut informationen gällande MK. Det är sådant som vi behöver.

Dessutom var det högst modigt gjort, eftersom MK i allra högsta grad är livs levande. DS