2021-06-13, 11:47
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
I boken står ju även att polisen har haft en person som tillhörde Helenas innersta krets ! Intressant bla pga minnesluckorna han hade så lägligt ? Men denna person är inte i livet idag ! Vem är det ? Har varit så många namn och rykten fram och tillbaka . Är det mannen som ska ha tagit sitt liv ? Vet att det skrivits massor av detta redan 😕 var denna man intressantare polisen ” bara pga minnesluckor eller finns det mer som polisen gått ut med ? För övrigt var boken kass ! Inget nytt kom fram utan det var bara samma 😕

Är det Ulrikas före detta pojkvän som du syftar på?
Citera
2021-06-13, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Är det Ulrikas före detta pojkvän som du syftar på?

Jag hörde boken som den danske journalisten skrivit . Hon skrev att en man i Helenas innersta krets har varit intressant för polisen . Denna man har minnesluckor och även svårt att ge ett trovärdigt alibi ? Tyvärr så är mannen avliden stog det . Var i pilot ” också en som skyllde på minnesluckor och att han ska ha synts till på torget i närtid till Helenas försvinnande . Om det varit Ulrikas fd pojkvän som polisen var intresserad av så har det varit väldigt tyst från Ulrikas sida ? Hon måste ju ha i så fall reagerar med bestörtning att denna person skulle haft något med detta att göra ? Pilot och den ” andre mannen har hävdat på minnesluckor ? Kanske dessa med tomt i skallen denna natt har gjort något tillsammans och sedan kommit på ett gemensamt …. Minneslucka ?
Så ett långt svar på en fråga så är mannen på radioserien denna man som var nära bekant m systrarna och död idag ? Eller var mannen på radioserien ” pilot som också hade minneslucka och aldrig skulle gjort Helena illa för det skulle han självklart kommit ihåg . GW har sagt sig veta vem som gjorde detta och Ulrika har bestämt förnekat detta och menar GW har fel ? Är det då ev Ulrikas fd som han antyder ? Med tanke på Ulrikas reaktion ..
Citera
2021-06-13, 17:48
Medlem
Citat:
Jag hörde boken som den danske journalisten skrivit . Hon skrev att en man i Helenas innersta krets har varit intressant för polisen . Denna man har minnesluckor och även svårt att ge ett trovärdigt alibi ? Tyvärr så är mannen avliden stog det . Var i pilot ” också en som skyllde på minnesluckor och att han ska ha synts till på torget i närtid till Helenas försvinnande . Om det varit Ulrikas fd pojkvän som polisen var intresserad av så har det varit väldigt tyst från Ulrikas sida ? Hon måste ju ha i så fall reagerar med bestörtning att denna person skulle haft något med detta att göra ? Pilot och den ” andre mannen har hävdat på minnesluckor ? Kanske dessa med tomt i skallen denna natt har gjort något tillsammans och sedan kommit på ett gemensamt …. Minneslucka ?
Så ett långt svar på en fråga så är mannen på radioserien denna man som var nära bekant m systrarna och död idag ? Eller var mannen på radioserien ” pilot som också hade minneslucka och aldrig skulle gjort Helena illa för det skulle han självklart kommit ihåg . GW har sagt sig veta vem som gjorde detta och Ulrika har bestämt förnekat detta och menar GW har fel ? Är det då ev Ulrikas fd som han antyder ? Med tanke på Ulrikas reaktion ..
GW har ju ändrat sig angående PR som de misstänkte i början och som var UA ex, numera avliden.
Citera
2021-06-13, 17:55
Medlem
Kan vi utgå från att ”mannen med pilotglasögon” och dansken kände varandra?
Vet vi detta? OM MMPG är KM?
Eller om jag vänder på frågan, kände/umgicks dansken med någon av alla dessa ”namn”?
Citera
2021-06-13, 19:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Nej, du har nog rätt att det nog stämmer bäst in på KM.

Flera (speciellt några) har ju antytt sista tiden att det skulle vara BW - Passar han in under punkterna på något sätt tro?

Har flera, speciellt några den senaste tiden antytt att BW är pilot? Vilka då?
Citera
2021-06-13, 19:28
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Nej, du har nog rätt att det nog stämmer bäst in på KM.

Flera (speciellt några) har ju antytt sista tiden att det skulle vara BW - Passar han in under punkterna på något sätt tro?

Tråden blev plötsligt intressant igen för några veckor sedan när MK's namn droppades och ny info om BW dök upp men nu är man tillbaka i gamla hjulspår igen, det gick fort att styra tillbaka det här.
Citera
2021-06-13, 19:35
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Så ett långt svar på en fråga så är mannen på radioserien denna man som var nära bekant m systrarna och död idag ? Eller var mannen på radioserien ” pilot som också hade minneslucka och aldrig skulle gjort Helena illa för det skulle han självklart kommit ihåg . GW har sagt sig veta vem som gjorde detta och Ulrika har bestämt förnekat detta och menar GW har fel? Är det då ev Ulrikas fd som han antyder? Med tanke på Ulrikas reaktion ..

Om uppgifterna i boken stämmer, visade polisens undersökningar att Ulrikas fd pojkvän inte var i Mariestad kvällen då Helena försvann.
Citera
2021-06-13, 19:48
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag tror inte att jag är ensam om att tänka att händelseförloppet är indelat i två faser:

1) Helena börjar att gå hemåt men får snart (kanske ofrivilligt) följe.
2) Någon eller några kommer ikapp med en bil.

Den enda avvikelsen som jag kan se är att Helena erbjuds skjuts redan från start, men då faller en eventuell observation redan på Österlånggatan i höjd med Systembolaget, brovittnet samt även "Hanna". Därför tror jag på de två leden ovan, och frågorna blir då: Vem gick med Helena och vem eller vilka fanns i bilen?

Ok, du är alltså fortfarande inne på Skövde polisens teori och tror mer på den än på dom 2 gärningsmän som GW har föreslagit?

Tycker du inte att det är lite intressant att BW's farsa Conny var skriven på Gärdesgatan -92 och att båten förmodligen fanns i stan den aktuella kvällen? BW's ex flickväns uppgift om att BW var ute med båten samma natt som försvinnandet? Vittnet som såg BW tvätta kläder på Stockholmsvägen vid 07 morgonen efter?
Att BW var på plats hos UA i föräldrahemmet tidigt dagen efter och att han då - medans UA åkte till Töreboda - hade all tid i världen att vilseleda utredningen t.ex. genom att plantera droger i Helena's garderob, han hade även möjligheten att kontaminera väl valda delar av kohagen, osv, osv... Extra intressant blir det dessutom när UA vägrar att lyssna på GW, varför "gillar" hon inte hans 2 gärningsmän?
Lägg därtill att BW var med och drog igång skallgångar där han - minst sagt - utmärkte sig och betedde sig konstigt, han startade även en insamling till Helena m.m. BW står tveklöst i en klass för sig.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-06-13 kl. 20:02.
Citera
2021-06-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ok, du är alltså fortfarande inne på Skövde polisens teori och tror mer på den än på dom 2 gärningsmän som GW har föreslagit?

Tycker du inte att det är lite intressant att BW's farsa Conny var skriven på Gärdesgatan -92 och att båten förmodligen fanns i stan den aktuella kvällen? BW's ex flickväns uppgift om att BW var ute med båten samma natt som försvinnandet? Vittnet som såg BW tvätta kläder på Stockholmsvägen vid 07 morgonen efter?
Att BW var på plats hos UA i föräldrahemmet tidigt dagen efter och att han då - medans UA åkte till Töreboda - hade all tid i världen att vilseleda utredningen t.ex. genom att plantera droger i Helena's garderob, han hade även möjligheten att kontaminera väl valda delar av kohagen, osv, osv... Extra intressant blir det dessutom när UA vägrar att lyssna på GW, varför "gillar" hon inte hans 2 gärningsmän?
Lägg därtill att BW var med och drog igång skallgångar där han - minst sagt - utmärkte sig och betedde sig konstigt, han startade även en insamling till Helena m.m. BW står tveklöst i en klass för sig.

Håller med dig 👍 i Journalistens berättelse så kan man ju då fundera på varför just denna” nära bekant till Helena blev överhuvud tagit intressant för polisen ? Att han supit till och har lite luddigt” minne kan ju knappast vara den största anledningen till misstankar ? I så fall borde det finnas flera under den kvällen som hade blivit misstänkta för i varje mindre stad finns det alltid de som utmärker sig lite eller mycket mer än andra . Tittade på klippet m GW och Ullrika igen ! När GW lägger fram sin teori så tittar hon inte ens på honom utan mumlar något och skakar på huvudet ! Om jag suttit i hennes sist så hade jag trott det värsta om många ? Någon har gjort detta , någon som känner till stigen och någon som Helena skulle kunnat slå följe med denna kväll ? Någon borde vara en person som hon kände eftersom enligt Ulrikas egna ord … Helena skulle aldrig följa med någon hon inte kände och litade på . Att BW startade både skallgångs kedja och hittelön är väl inte en helt ovanlig sak och har hänt i flertalet mordfall . Ska lyssna igen på denna bok och se om man missat något .
Citera
2021-06-13, 21:06
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Sansa dig!

Jag tror att en kombination av Skövde-polisens teori och GW Perssons teori kan vara möjlig. Kan du respektera det?

Du skriver: "Tycker du inte att det är lite intressant att BW's farsa Conny var skriven på Gärdesgatan -92 och att båten förmodligen fanns i stan den aktuella kvällen? BW's ex flickväns uppgift om att BW var ute med båten samma natt som försvinnandet? Vittnet som såg BW tvätta kläder på Stockholmsvägen vid 07 morgonen efter?"

* Ok, VET du att BW:s pappa var skriven på Gärdesgatan? Ja eller nej!
* Att båten "förmodligen fanns i stan" säger ju det mesta ... Om den inte gjorde det, då?
* Ebeneezer22 hävdar att BW:s före detta flickvän har pratat om en "nattlig båttur". VET du att en sådan "nattlig båttur" ägde rum? Ja eller nej!
* KAN du bekräfta att någon ska ha sett att BW tvättade kläder den där söndagsmorgonen?

Vidare: "Att BW var på plats hos UA i föräldrahemmet tidigt dagen efter och att han då - medans UA åkte till Töreboda - hade all tid i världen att vilseleda utredningen t.ex. genom att plantera droger i Helena's garderob, han hade även möjligheten att kontaminera väl valda delar av kohagen, osv, osv... Extra intressant blir det dessutom när UA vägrar att lyssna på GW, varför "gillar" hon inte hans 2 gärningsmän? Lägg därtill att BW var med och drog igång skallgångar där han - minst sagt - utmärkte sig och betedde sig konstigt, han startade även en insamling till Helena m.m. BW står tveklöst i en klass för sig."

* VET du att BW var på plats hos Ulrika i föräldrahemmet tidigt dagen efter medan Ulrika åkte till Töreboda? Ja eller nej!
* VET du att BW planterade droger i Helenas garderob? Ja eller nej! Och varför, i så fall?

I övrigt håller jag med dig: BW är mycket intressant. Och turerna med att familjen Andersson inte tycks vilja höra talas om GW Perssons teori har jag tagit upp många gånger, samt frågat mig - och er andra - varför! Men snälla: Beskyll mig nu inte för att dra fokus från BW!

Men jag är helt övertygad om följande: PU är gravt insyltad, "mannen med pilotglasögon" likaså. Sedan håller jag dörren öppen för ytterligare en person. Kanske BW? Männen som "Hanna" säger sig ha hört högljutt prata i munnen på varandra, kan ha varit ett gräl dem emellan i det förmodade kaoset (att de inte var ense om det som precis hade skett, typ). Kan du känna dig nöjd med detta? Att jag inte leder bort intresset för BW? Fast å andra sidan: Jag gör precis som jag vill, om det skulle vara så!
Senast redigerad av Ugglan. 2021-06-13 kl. 21:45.
Citera
2021-06-13, 21:27
Medlem
Citat:
Tråden blev plötsligt intressant igen för några veckor sedan när MK's namn droppades och ny info om BW dök upp men nu är man tillbaka i gamla hjulspår igen, det gick fort att styra tillbaka det här.
Styr tillbaka i gamla hjulspår?

Det är fritt att diskutera och tro vad man vill här tänker jag.
Det verkar inte vara någon som sitter på svaren och lösningen ändå i detta forum, ingen som är beredd att delge dem iallafall.

Var är de som droppade info om MK och BW...de får gärna fortsätta för min skull, jag hindrar inte någon.
Citera
2021-06-13, 21:47
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Styr tillbaka i gamla hjulspår?

Det är fritt att diskutera och tro vad man vill här tänker jag.
Det verkar inte vara någon som sitter på svaren och lösningen ändå i detta forum, ingen som är beredd att delge dem iallafall.

Var är de som droppade info om MK och BW...de får gärna fortsätta för min skull, jag hindrar inte någon.

Det var Bratis som droppade informationen om MK och BW, ebeneezer22 hakade ivrigt på med en kanonad av svammelinlägg. Samtidigt vaknade Pudelfrillan. Vi luttrade bidar vår tid!
Senast redigerad av Ugglan. 2021-06-13 kl. 21:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in