Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Ok, du är alltså fortfarande inne på Skövde polisens teori och tror mer på den än på dom 2 gärningsmän som GW har föreslagit?
Tycker du inte att det är lite intressant att BW's farsa Conny var skriven på Gärdesgatan -92 och att båten förmodligen fanns i stan den aktuella kvällen? BW's ex flickväns uppgift om att BW var ute med båten samma natt som försvinnandet? Vittnet som såg BW tvätta kläder på Stockholmsvägen vid 07 morgonen efter?
Att BW var på plats hos UA i föräldrahemmet tidigt dagen efter och att han då - medans UA åkte till Töreboda - hade all tid i världen att vilseleda utredningen t.ex. genom att plantera droger i Helena's garderob, han hade även möjligheten att kontaminera väl valda delar av kohagen, osv, osv... Extra intressant blir det dessutom när UA vägrar att lyssna på GW, varför "gillar" hon inte hans 2 gärningsmän?
Lägg därtill att BW var med och drog igång skallgångar där han - minst sagt - utmärkte sig och betedde sig konstigt, han startade även en insamling till Helena m.m. BW står tveklöst i en klass för sig.
Sansa dig!
Jag tror att en kombination av Skövde-polisens teori och GW Perssons teori
kan vara möjlig. Kan du respektera det?
Du skriver: "Tycker du inte att det är lite intressant att BW's farsa Conny var skriven på Gärdesgatan -92 och att båten förmodligen fanns i stan den aktuella kvällen? BW's ex flickväns uppgift om att BW var ute med båten samma natt som försvinnandet? Vittnet som såg BW tvätta kläder på Stockholmsvägen vid 07 morgonen efter?"
* Ok,
VET du att BW:s pappa var skriven på Gärdesgatan?
Ja eller nej!
* Att båten "förmodligen fanns i stan" säger ju det mesta ...
Om den inte gjorde det, då?
* Ebeneezer22 hävdar att BW:s före detta flickvän har pratat om en "nattlig båttur".
VET du att en sådan "nattlig båttur" ägde rum?
Ja eller nej!
*
KAN du bekräfta att någon ska ha sett att BW tvättade kläder den där söndagsmorgonen?
Vidare: "Att BW var på plats hos UA i föräldrahemmet tidigt dagen efter och att han då - medans UA åkte till Töreboda - hade all tid i världen att vilseleda utredningen t.ex. genom att plantera droger i Helena's garderob, han hade även möjligheten att kontaminera väl valda delar av kohagen, osv, osv... Extra intressant blir det dessutom när UA vägrar att lyssna på GW, varför "gillar" hon inte hans 2 gärningsmän? Lägg därtill att BW var med och drog igång skallgångar där han - minst sagt - utmärkte sig och betedde sig konstigt, han startade även en insamling till Helena m.m. BW står tveklöst i en klass för sig."
*
VET du att BW var på plats hos Ulrika i föräldrahemmet tidigt dagen efter
medan Ulrika åkte till Töreboda? Ja eller nej!
*
VET du att BW planterade droger i Helenas garderob?
Ja eller nej! Och varför, i så fall?
I övrigt håller jag med dig: BW är mycket intressant.
Och turerna med att familjen Andersson inte tycks vilja höra talas om GW Perssons teori har jag tagit upp många gånger, samt frågat mig - och er andra - varför! Men snälla: Beskyll mig nu inte för att dra fokus från BW!
Men jag är helt övertygad om följande: PU är gravt insyltad, "mannen med pilotglasögon" likaså. Sedan håller jag dörren öppen för ytterligare en person. Kanske BW? Männen som "Hanna" säger sig ha hört högljutt prata i munnen på varandra, kan ha varit ett gräl dem emellan i det förmodade kaoset (att de inte var ense om det som precis hade skett, typ). Kan du känna dig nöjd med detta? Att jag inte leder bort intresset för BW? Fast å andra sidan: Jag gör precis som jag vill, om det skulle vara så!