Jag kidnappade en bit av "tips och tricks i köket":
Citat:
Ursprungligen postat av MrTambourineMan
Ett bra tips annars är att göra havregrynsgröt i micron. Häll ner 1dl havregryn och 2dl vatten i en tallrik. Rör om lätt. Stoppa in i mircron i 2 minuter och rör om så är det klart.
Med en grabb som var allmänt matkrånglig som barn vill jag gärna vara med och hylla microhavregrynsgröt. Jag började med att sockra friskt och ha i kanel (och när det var 30 sek kvar hällde jag i en näve frysta blåbär) och eftersom det smakade barnmat i stort sett tyckte han att det var toppen. Allt eftersom åren har gått har jag minskat på sockret allt mer och börjat variera frukt- och bärinnehållet och nu äter han lika god och nyttig frukost som jag.
I denna tråd (som jag hoppas inte existerar redan

) hoppas jag kunna få dela med mig av tips och få tips, i den mån det finns folk med barn här.
Eller så här: hur fick någon dig att äta något du vägrade som barn/tills nyligen?
Min farsa gjorde tydligen en klassiker när min äldre halvsyster var barn och hade total lökfobi. Han drog ihop värsta storyn om att just den där löken var från Spanien och blablabla - och med lite god berättarförmåga lyckades han vända hela fobin till något positivt.
Berätta, gott folk!