Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-19, 18:02
  #1
Medlem
Jag har haft mina mp3 filer på en extern hårddisk i några månader och nu när jag vill lyssna på dessa så vägrar winamp/vlcplayer/mediaplayer att spela upp dessa. De fastnar på 00:00 och inget ljud hörs.

”nya” låtar funkar fint.
Misstänker att ett virus har fuckat upp hela min musiksamling!
Har sökt igenom dessa med nod32 och kaspersky utan framgång

Har försökt fixa dessa mha Mp3 Repair Tool utan framgång.
Är det någon som har några tips? Kanske andra fixarprogram?
Citera
2007-02-19, 18:47
  #2
Avstängd
sp0rms avatar
vad är det för filsystem på hårdisken?
Citera
2007-02-19, 20:54
  #3
Medlem
Alfaslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nartz
Är det någon som har några tips? Kanske andra fixarprogram?

Gör en backup på din hårddisk med ett avbildningsprogram så som t.ex. TrueImage eller Ghost. Kör därefter Windows inbyggda "Check disk" och välj att den skall reparera eventuella fel.
Citera
2007-02-20, 10:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sp0rm
vad är det för filsystem på hårdisken?
både externa och den nya laptopen har ntfs
Citera
2007-02-20, 10:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaslang
Gör en backup på din hårddisk med ett avbildningsprogram så som t.ex. TrueImage eller Ghost. Kör därefter Windows inbyggda "Check disk" och välj att den skall reparera eventuella fel.

bra tips! tack!
Citera
2007-02-20, 14:13
  #6
Medlem
Inte så enkelt som att du försöker öppna dom från en playlist men att du har flyttat dom så att de har fått en ny sökväg?
Citera
2007-02-20, 23:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motjucks-Jocke
Inte så enkelt som att du försöker öppna dom från en playlist men att du har flyttat dom så att de har fått en ny sökväg?

I wish

jag har däremot märkt att det inte gäller all musik utan kanske 30% av samlingen...ett rätt kraftigt ljus i mörkret
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback