har testat många olika distar, såsom ubuntu, slackware, vectorlinux, fedora m.fl.
Men Suse har alltid varit en favorit.. gillade dock 10.1 Finns allt för många buggar i 10.2 versionen, hoppas att de kommer att fixas tills 10.3 kommer...
Annars kan jag rekommendera VectorLinux starkt... det finns dock en del nackdelar i det grafiska gränssnittet, och installationen är riktigt underhållande ibland.. du kommer att märka vad jag menar 

Det har sagts att den ska vara svårinstallerad, men det kan jag verkligen inte hålla med om. textbaserad installation, bygger på slackware....
Jag ska vänta tills vectorlinux har utvecklats mer, och reinstallera disten när den blivit stabilare och buggarna blivit fixade. Fast det krävs att du behärskar linux korrekt innan du ger dig på den distrobutionen. Men som sagt, testa Suse, jag tror du kommer att gilla den. Mycket användarvänlig och en pakethanterare som slår allt! Satsa på dig själv, runka i motvind! Ibland måste man testa något nytt. förnyelse förnöjer