• 1
  • 2
2007-02-19, 03:04
Medlem
Jaha..Nu har ju denna nyhet att par dagar i frihet och jag trodde det skulle skapas en tråd. Undrar bara om någon hört nåt mer? E det dessa mingle-människor som e festfixare som detta handlar om eller helt vanliga krogvakter?

http://www.aftonbladet.se/vss/stockh...002106,00.html

Tack för hjälpen
2007-02-19, 03:10
Medlem
http://www.flashback.org/showthread.php?t=446627

Togs upp för några dagar sedan. Tråden låstes pga. att de är inte kändisar.
2007-02-19, 05:57
Medlem
Sedan när följer flashbacks skvallerforum de pressetiska reglerna om allmänintresse?

Fram med namnen bara. Spelar väl ingen roll om de är kändisar, de har figurerat i en nyhet.
2007-02-19, 08:50
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyYuma
Sedan när följer flashbacks skvallerforum de pressetiska reglerna om allmänintresse?

Fram med namnen bara. Spelar väl ingen roll om de är kändisar, de har figurerat i en nyhet.

Tror det är brott mot PUL, flashback har nog med "problem" med "rättvisan".
2007-02-19, 09:03
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peete
Jaha..Nu har ju denna nyhet att par dagar i frihet och jag trodde det skulle skapas en tråd. Undrar bara om någon hört nåt mer? E det dessa mingle-människor som e festfixare som detta handlar om eller helt vanliga krogvakter?

http://www.aftonbladet.se/vss/stockh...002106,00.html

Tack för hjälpen
Entrévärdar och vakter är inte samma sak.
Ordningsvakterna har vaktutbildning och har relativt strikta regler för hur deras arbete ska gå till.
Entrévärd kan vilken nisse som helst bli, de står där som värd/värdinna för krogen, välkomnar folk och kollar leg osv, på vissa krogar bestämmer de tydligen vilka som är koola nog att få komma in också.
2007-02-19, 09:35
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mycel
http://www.flashback.org/showthread.php?t=446627

Togs upp för några dagar sedan. Tråden låstes pga. att de är inte kändisar.

Snarare att de är polare med moderatorn. Dessa pointers är faktiskt väldigt kända i kändiskretsarna och det borde räcka för att betraktas som kändis..
2007-02-19, 09:41
Medlem
qwertyasds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Snarare att de är polare med moderatorn. Dessa pointers är faktiskt väldigt kända i kändiskretsarna och det borde räcka för att betraktas som kändis..

Även kända för stureplansbesökare.

Hagamannen var inte heller känd till för ett tag sedan. Detta hindrade ej att han offentliggjordes här innan tidningarna gått ut med vem det var.
2007-02-19, 16:15
Medlem
Ivan Boeskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce

Måste hålla med om detta. Dessa "entrevärdar/pointers/festfixare/klubbisar " eftersträvar kändisskap och borde vara tillåtna att skvallra om då de frontar klubbarna de arbetar för med sitt namn och ansikte. Det är vanligt att dessa personer figurerar i intervjuer för lokala tidningar samt på nischade internetsajter. Det måste vara tillräckligt för att de ska uppfylla kraven för att vara "kändis".

Min gissning i det här fallet är herr Durling och herr Ramberg...
2007-02-19, 16:17
Citat:
Ursprungligen postat av Ivan Boesky
Måste hålla med om detta. Dessa "entrevärdar/pointers/festfixare/klubbisar " eftersträvar kändisskap och borde vara tillåtna att skvallra om då de frontar klubbarna de arbetar för med sitt namn och ansikte. Det är vanligt att dessa personer figurerar i intervjuer för lokala tidningar samt på nischade internetsajter. Det måste vara tillräckligt för att de ska uppfylla kraven för att vara "kändis".

Min gissning i det här fallet är herr Durling och herr Ramberg...

Vilken jävla töntar de är...
2007-02-19, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Entrévärdar och vakter är inte samma sak.
Ordningsvakterna har vaktutbildning och har relativt strikta regler för hur deras arbete ska gå till.
Entrévärd kan vilken nisse som helst bli, de står där som värd/värdinna för krogen, välkomnar folk och kollar leg osv, på vissa krogar bestämmer de tydligen vilka som är koola nog att få komma in också.

Anledningen till att jag laden tråden i "kändisforumet" e ju för att flera av dessa personer varit eller är med i tv och övrig press och att dom flitigt förekommer på mingelbilder på välkända siter..Det borde ju räcka för att få vara med.
Nu när vi e överens om att det antagligen handlar om dessa unga och enligt mig kända personer som pointar in folk på klubbarna kanske någon har mer info?
2007-02-19, 20:35
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peete
Anledningen till att jag laden tråden i "kändisforumet" e ju för att flera av dessa personer varit eller är med i tv och övrig press och att dom flitigt förekommer på mingelbilder på välkända siter..Det borde ju räcka för att få vara med.
Nu när vi e överens om att det antagligen handlar om dessa unga och enligt mig kända personer som pointar in folk på klubbarna kanske någon har mer info?

Det är inte de två killar som nämns längre upp i tråden och det är inte särskilt sannolikt att det är någon av de med högre offentlig profil som åkt dit.
2007-02-19, 20:45
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Det är inte de två killar som nämns längre upp i tråden och det är inte särskilt sannolikt att det är någon av de med högre offentlig profil som åkt dit.

Jag instämmer, både Durling och Ramberg var synliga på stan dagen efter detta skulle ha inträffat! Hur är det med Robson och Röja?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in