Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-19, 00:02
  #1
Medlem
Tjena! någon som har något tips om ett seriöst säljprogram man kan köpa, som innehåller funktionerna, rapport, order, kunder och produktion ?
Citera
2007-02-19, 10:32
  #2
Medlem
Psydexs avatar
Finns ett gäng, personligen hade jag rekomenderat SAP R3.
Ett mycket bra program som innehåller moduler för det mesta för ett företag, kan givetvis skräddarsys för din verksamhet.

Sen har vi Maximo, som också är ett program med diverse moduler som tar upp order,arbetsordrar,kundregister samt fakturering.

Dessa är ju dock inte "gratisprogram" då dessa brukar vara...tvivelaktiga och därför inte används av seriösa bolag.

Är det så att din verksamhet inte är så omfattande så är det säker inte nödvändigt med ett utav dessa applikationer, utan räcker säkert med något billigt program på marknaden.
Dessa har jag mindre koll på.
Citera
2007-02-19, 11:44
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psydex
Finns ett gäng, personligen hade jag rekomenderat SAP R3.
Ett mycket bra program som innehåller moduler för det mesta för ett företag, kan givetvis skräddarsys för din verksamhet.

Sen har vi Maximo, som också är ett program med diverse moduler som tar upp order,arbetsordrar,kundregister samt fakturering.

Dessa är ju dock inte "gratisprogram" då dessa brukar vara...tvivelaktiga och därför inte används av seriösa bolag.

Är det så att din verksamhet inte är så omfattande så är det säker inte nödvändigt med ett utav dessa applikationer, utan räcker säkert med något billigt program på marknaden.
Dessa har jag mindre koll på.

Tackar så mycket, ska kolla upp dessa, precis vad jag behöver, lite seriösa program, håller med om att de så kallade gratisprogrammen inte är att lite på riktigt.

Du råkar inte veta var man kan köpa dessa ?

hittade en sida som heter fortnox. Har du hört talas om denna, och i såna fall vad tycker du om den, verkar det vara något bra ?
Citera
2007-02-19, 12:09
  #4
Medlem
rolllers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolhomer
Tjena! någon som har något tips om ett seriöst säljprogram man kan köpa, som innehåller funktionerna, rapport, order, kunder och produktion ?

På vårt företag har vi ett program som heter Visma, funkar bra. Sen finns program som Pyramid och Jeeves (för de riktigt stora). Finns även ett program som heter Winbas som e gratis för en användare.
Citera
2007-02-19, 13:07
  #5
Medlem
SAP R3? Är du seriös? Antar att frågeställaren INTE jobbar på ett företag med tusentals anställda (isf borde ett affärssystem redan varit installerat).

Letar du efter ett seriöst affärssystem ska du vända dig till flera leverantörer som säljer sådana, be om en demo och referenskunder. Sedan utvärderar du all info du samlat på dej, kan och bör med fördel göras tillsammans med en oberoende konsult (om man inte själv är en slipad affärsman med ett otroligt datorkunnande). Beslutar vilka delar du behöver och hur de fungerar, t ex MPS OLFI och lön. Begär offert, implementerar och kör igång.
Citera
2007-02-19, 17:47
  #6
Medlem
Kika runt på http://www.dpu.se/

Det är den mest seriösa sammanställningen av information om affärssystem vad jag känner till. Rätt old school design på sidan men ändå jävligt bra.

Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback