• 1
  • 2
2007-02-18, 21:57
Medlem
Hej alla Datasäkerhets sugna människor. Jag är läst en hel del om Ddos och des utgreningar men känner att det vore väldigt kul om något kunde göra en Gudie på Svenska en riktig steg för steg bit (givetviss enbart för informativt syfte). Detta för att det är väldigt svårt att hitta svenska bra texter om detta och tror de skulle bli mycket uppskattat. Så nu om någon har tid lust ork skulle jag tycka det var en super ide. Dels för att slippa alla dessa frågor plus ett riktigt roligt projekt för den som gör detta. Lycka till och hoppas någon nappar på min idé. Själv känner jag att jag har för lite kött på benen för att göra denna guide // Nasin
Citera
2007-02-18, 22:12
Medlem
blueCommands avatar
1. Fixa en massa datorer
2. Fixa enkel massiv exekveringsmöjlighet (1 kommando blir 1 på varje)
3. Profit
Citera
2007-02-18, 22:13
Medlem
Backpackers avatar
En guide till hur man utför en DDoS-attack eller en guide till vad det är?
Citera
2007-02-18, 22:14
Medlem
Om man är 18+ så skall det väl inte vara så svårt att läsa/se engelska texter/filmer?
Citera
2007-02-18, 22:19
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backpacker
En guide till hur man utför en DDoS-attack eller en guide till vad det är?
Tycker titeln säger att det ska "vara" en guide. i och med "!"
om han skrivit "guide i DDOS på svenska?" så hade jag fattat att han skulle fråga
Citera
2007-02-19, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av call3
Tycker titeln säger att det ska "vara" en guide. i och med "!"
om han skrivit "guide i DDOS på svenska?" så hade jag fattat att han skulle fråga

Stämmer bra det. Ja alla mellan 18-35 har väl inga större problem med Engelska, men i detta land finns det många lite äldre mkt dator intresserade männsikor som har svårt med Engelskan. Men ser man det som ett problem är man inte rätt man/kvinna att skriva en guide. Det ska vara en MÖJLIGHET, en utmaning med andra ord. Inget som tycker de vore roligt?
Citera
2007-02-19, 12:41
Medlem
blueCommands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nasin
Stämmer bra det. Ja alla mellan 18-35 har väl inga större problem med Engelska, men i detta land finns det många lite äldre mkt dator intresserade männsikor som har svårt med Engelskan. Men ser man det som ett problem är man inte rätt man/kvinna att skriva en guide. Det ska vara en MÖJLIGHET, en utmaning med andra ord. Inget som tycker de vore roligt?

Vad var det för fel på min?
Citera
2007-02-19, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueCommand
Vad var det för fel på min?
Inget fel alls på den, men i den varsionen skulle jag kunnat sammanfatta den. Mitt mål var en längre utförlig som går in lite på varje del lite mer grundläggande.
Citera
2007-02-19, 12:46
Medlem
Ful Fisks avatar
Var är guiden? Tyvärr så kan jag inte hitta den trots att jag läst igenom ditt första inlägg flera gånger.
För du skulle ju självklart använda frågetecken om det var en fråga?
Citera
2007-02-19, 12:46
Medlem
Trills avatar
Jag tror inte att Bosse,63 är intresserad av en Ddos guide.
Citera
2007-02-19, 12:59
Bannlyst
Tycker också en sådan guide vore trevlig.
Engelska kan jag läsa men en hel guide blir lättare att läsa på svenska.
Nu tror jag inte att jag kommer att kunna sänka Nasas hemsida efter att jag läst guiden utan är mer intresserad av hur man utför en DDos attack.
Citera
2007-02-19, 13:39
Medlem
indens avatar
Skulle iofs vara mer intresserad av att läsa en guide om hur man skyddar sig mot olika attacker. Då får man naturligtvis reda på hur man ska gå tillväga också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in