2007-02-18, 12:40
Medlem
bnks avatar
Ja, vad kan det tänkas kosta att laga en liten buckla samt en rätt liten lackskada? Bilen är en Vw Golf 05 och bucklan samt lackskadan är på höger framskärm. Har vagnskadegaranti kvar men självrisken är ju rätt hög.

Det kanske är svårt att uppskatta och jag vet att det skiljer från verkstad till verkstad. Svar uppskattas!

Sen en till grej, på vagnskadegarantin står det att man ska anmäla skada till Trygg Hansa samt Vw verkstad på en gång, saken är den att det är söndag och stängt överallt, då bör det väl vara okej att vänta tills imorrn? Har ju inget val.

MVH

en lite skärrad bonk
Citera
2007-02-18, 12:46
Medlem
Crilles avatar
Jag fick en liten parkeringsskada på min bil och den kostade 5000 att laga, det sved lite, men det blev helt perfekt, det syns absolut ingenting efter den.

Så du får nog räkna med att det kan bli ganska dyrt ifall du vill få det perfekt.
Citera
2007-02-18, 12:48
Medlem
eiskalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bnk
Ja, vad kan det tänkas kosta att laga en liten buckla samt en rätt liten lackskada? Bilen är en Vw Golf 05 och bucklan samt lackskadan är på höger framskärm. Har vagnskadegaranti kvar men självrisken är ju rätt hög.

Det kanske är svårt att uppskatta och jag vet att det skiljer från verkstad till verkstad. Svar uppskattas!

Sen en till grej, på vagnskadegarantin står det att man ska anmäla skada till Trygg Hansa samt Vw verkstad på en gång, saken är den att det är söndag och stängt överallt, då bör det väl vara okej att vänta tills imorrn? Har ju inget val.

MVH

en lite skärrad bonk

Du har tre år på dig at anmäla en försäkringsskada. Bara att åka runt till ett par plåtnissar och få offert.
Citera
2007-02-20, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bnk

MVH

en lite skärrad bonk

skitsamma när du ska anmäla in det.
dom vet inte när det hände.
Citera
2007-07-02, 23:27
Medlem
ceziums avatar
Lånar tråden en runda...
Hade jävla oflyt idag och råkade öppna dörren in i kanten på en skyllt som stod för nära. Skadan i sig är jävligt liten men syns när man kollar. Hade detta varit min egna bil hade det ju inte varit något man gör något åt... Men nu va ju inte fallet så. Så frågan är enkel... vad kan det tänkas kosta att fixa detta? Märket är väll en halv milimeter högt och två milimeter långt. Det ser lite ut som det buktar inått...

Kan väll tilläggas att detta är en förbannat liten skada och som sagt så syns det inte om man inte kollar efter den...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in