2007-02-18, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Playcontrol
Det är väll lagligt i spanien... du får odla 2 plantor för eget bruk också.

"Det är väll lagligt". Har du inte ren fakta är det ingen mening att du skriver.

Är det någon av er som är helt hundra på någonting överhuvudtaget?
Skaffa fakta och publicera länkar på lag osv.
Det är ju ingen mening att skriva att ni tror att det är lagligt på ett visst ställe.
Tänk om en person läser det ni har skrivit och så har ni totalt fel, taskigt för den snubben säger jag då.
I storbritanien är bruk avkriminaliserat, info om det finns på https://www.swecan.org om man söker lite granna. Där finns även massor av annan info om cannabis, visserligen sammanfattat men det kanske är lite hjälp på traven.
Peace
Citera
2007-02-18, 18:32
Medlem
zajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocobe
Snackade med en snubbe från Storbritanien på msn för någon dag sen & han är en stoner han också.
Men nej, det är inte lagligt i hela UK. Men han sa att det fanns två städer där det var avkriminaliserat, alltså som i Holland. Men vilka städer sa han tyvärr inte.

Är du säker på det? Bor i London och har aldrig hört talas om några städer i UK där det är lagligt. Däremot så bryr sig inte polisen speciellt mycket om du är över 18 och inte dealar.
Citera
2007-02-18, 19:00
Medlem
penol700s avatar
Kan man sammanfatta tråden med att alla västerlänska länder är bättre än vårat?
Citera
2007-02-18, 19:01
Medlem
retardos avatar
Är jag dum i huvudet och inte hittar "redigera" knappen?
Eller får man bara redigera sitt inlägg engång? Tänkte uppdatera och renskriva mitt första inlägg med lite mer fakta och stryka en del felaktigt
Citera
2007-02-18, 19:04
Bannlyst
Lite fakta till er som gillar att snacka skit. Efter lite googlande (en sökning)
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...nabis-laws.png
så ni kan se med egna ögon vart det är lagligt och vart det är avkriminaliserat..
Det verkar som att vissa inte har lärt sej att internet är mer än bara flashback. Det existerar fler sidor än flashback, jag kan ge er ett exempel: www.google.se

Fridens
Citera
2007-02-18, 19:05
Medlem
BedBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penol700
Kan man sammanfatta tråden med att alla västerlänska länder är bättre än vårat?

Haha! Min exakta tanke! "Jaha, vad fan gör jag här i Sverige överhuvud taget?"
Citera
2007-02-18, 19:07
Medlem
bogarleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killara
Någon som vet hur det ser ut i Christiania just nu? har inte lyckats hitta någon information som är uppdaterad nyligen om det.

Jag var där för några månader sedan och det röktes hejvilt överallt, utom inne på barerna. Dock så rökte jag inget, men blev erbjuden att köpa. Snuten gick runt för att kolla läget och då släcktes alla jollar snabbt, men de tändes lika fort när polizisten gått iväg. Ingen blev haffad vad jag kunde se.
Citera
2007-02-18, 19:11
Medlem
BedBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushi_mushi
Lite fakta till er som gillar att snacka skit. Efter lite googlande (en sökning)
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...nabis-laws.png
så ni kan se med egna ögon vart det är lagligt och vart det är avkriminaliserat..
Det verkar som att vissa inte har lärt sej att internet är mer än bara flashback. Det existerar fler sidor än flashback, jag kan ge er ett exempel: www.google.se

Fridens

Den där kartan är lite konstig. De påstår att Karlifonien är "Decriminalized" trots att de är den staten i Amerika som lägger ner mest pengar på att motarbeta cannabis (900 miljoner dollar jämfört med tvåan på listan, New York där de lägger ner 50 miljoner dollar)
Citera
2007-02-18, 19:29
Medlem
aegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BedBoy
Den där kartan är lite konstig. De påstår att Karlifonien är "Decriminalized" trots att de är den staten i Amerika som lägger ner mest pengar på att motarbeta cannabis (900 miljoner dollar jämfört med tvåan på listan, New York där de lägger ner 50 miljoner dollar)
Men de satsar inte sina pengar på att plocka bort enskilda brukare. De infiltrerar gängen och tar langarna istället.
Citera
2007-02-18, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mindseye
ingen som vet hur det är i bulgarien? lätt att få tag på osv?
Olagligt.
Men köp utav någon taxi chaffis dem har alltid ?
Citera
2007-02-18, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushi_mushi
"Det är väll lagligt". Har du inte ren fakta är det ingen mening att du skriver.

Är det någon av er som är helt hundra på någonting överhuvudtaget?
Skaffa fakta och publicera länkar på lag osv.
Det är ju ingen mening att skriva att ni tror att det är lagligt på ett visst ställe.
Tänk om en person läser det ni har skrivit och så har ni totalt fel, taskigt för den snubben säger jag då.
I storbritanien är bruk avkriminaliserat, info om det finns på https://www.swecan.org om man söker lite granna. Där finns även massor av annan info om cannabis, visserligen sammanfattat men det kanske är lite hjälp på traven.
Peace

bästa inlägget hittils, du har så rätt kompis.
Citera
2007-02-18, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av retardo
Ryssland 2004 avkriminaliserades innehav av upp till 20 g marijuana, 5 g hasch samt odling av 10 cannabisplantor.
10 plantor ger ju långt mer än 20g...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in