2007-02-18, 14:26
Medlem
Packans avatar
Någon som vet hur det är på Phi Phi-islands (Thai). Jag har läst lite om reggaebarer, där man tydligen kunde köpa sig lite gräs.

Jag vet att det är strängt förbjudet, men som jag förstod det, så var det lite lugnare där.
Citera
2007-02-18, 15:26
Medlem
Red&Blacks avatar
de e inte laglit men de e väldigt lätt att få tag... fråga första bästa taxichaufför eller person så lär de ordna sig...
Citera
2007-02-18, 15:30
Medlem
Packans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red&Black
de e inte laglit men de e väldigt lätt att få tag... fråga första bästa taxichaufför eller person så lär de ordna sig...

Vilket inlägg svarar du på?
Citera
2007-02-18, 15:38
Medlem
526s avatar
Hur är det i Thailand egentligen. Det är hårda lagar men hur funkar det i verkligheten.
Sitter det massor av européer på "Bangkok Hilton" för innehav av 0,7gr ?
Citera
2007-02-18, 15:46
Medlem
I Nepal sa ar det i princip lika lagligt som laos och Kambodja, Dom har till och med en hogtid nar hela landet roker. Samt sa vaxer det i princip fritt overallt, kanske inget superskunk men med 20 grams jollar blir du stenad vilket fall.
Har hort att det ar samma sak i vissa delar av Indien och Pakistan.

Att det skulle vara lagligt i Frankrike ar skitsnack, visst ar det latt att fa tag pa men nar jag bodde dar ett ar sag jag en hel del folk som akte fast pa gatornasamt att jag blev genomsokt en gang efter droger.
Citera
2007-02-18, 16:27
Medlem
retardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solen
Att det skulle vara lagligt i Frankrike ar skitsnack, visst ar det latt att fa tag pa men nar jag bodde dar ett ar sag jag en hel del folk som akte fast pa gatornasamt att jag blev genomsokt en gang efter droger.

Som jag skriver i början "alla dessa länder är inte 100% lagliga men det är mer accepterat" , när jag var i Paris satt jag å puffa i parker med trevligt folk hej vilt och jag mötte poliser , sen om dom var lata eller blinda vet jag ej. Dock kan jag ej straffsatsen för innehav i Frankrie.

I övrigt talade jag med lite personal som driver everyonedoesit.co.uk och som folk tidigare påpekat är det inte lagligt men alla puffar. Så där får jag backa lite dock har England ialf en sundare debatt än vi i Sverige har.

[14:05] <-x-> It is not legal to possess any amount of cannabis
[14:06] <-x-> but you might get a warning the first time for a very small amount

I thailand skulle jag bara våga röka på hotellet då deras lagar är hårda.

Men skönt att ni gett lite andra semestertips det uppskattas! Snart blir det en egen "åka jorden runt resa med gräs"
Citera
2007-02-18, 16:32
Medlem
retardos avatar
Jag glömde nästan Mexico !
Citera
2007-02-18, 16:50
Medlem
S_o_Ns avatar
Och marocko..

Rent teoretiskt e de jevligt olagligt, men typ inga poliser bryr sig.. speciellt inte eftersom dom behover turisterna!!
Citera
2007-02-18, 16:57
Medlem
killaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retardo
Är ni trötta på Svenska klimatet? :]

Här kommer en skön lista med lite semestertips!

Dock är inte alla dessa länder 100% lagliga utan mer accepterat men du riskerar inte någon obehaglig fängelsevistelse med mindre mängd i dessa länder.

Danmark (Kristiania)

Någon som vet hur det ser ut i Christiania just nu? har inte lyckats hitta någon information som är uppdaterad nyligen om det.
Citera
2007-02-18, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Hur är det i Thailand egentligen. Det är hårda lagar men hur funkar det i verkligheten.
Sitter det massor av européer på "Bangkok Hilton" för innehav av 0,7gr ?

På Phi Phi Island kan du köpa grönt över bardisken på en del ställen, vet inte men det kan bero på att hela ön är fri från poliser eller att det är lagligt.
Även Australien är rätt lugnt finns en by där det är legaliserat men även i resten av landet är det riktigt lugnt.. har själv stått och rökt brevid poliser där.
Citera
2007-02-18, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grojn-nie
Det är inte lagligt, men väldigt många röker. Polisen ger dig en varning om de kommer på dig med en joint, och beslagtar kanske det du har på dig. Man delar upp droger i tre olika grupper med olika straffsatser, och cannabis ligger i den med lägst "olaglighet".
Snackade med en snubbe från Storbritanien på msn för någon dag sen & han är en stoner han också.
Men nej, det är inte lagligt i hela UK. Men han sa att det fanns två städer där det var avkriminaliserat, alltså som i Holland. Men vilka städer sa han tyvärr inte.
Citera
2007-02-18, 18:04
Medlem
MrOranges avatar
I Frankrike är det definitivt inte lagligt. Det är ett land som faktiskt har en ganska repressiv cannabispolitik. Men, det förändrar ju inte det faktum att folk där precis som överallt annars röker på som bara den. Visst kanske enskilda polismän och liknande kan ha en avslappnad attityd, men det är verkligen inte som i Spanien till exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in