• 1
  • 2
2007-02-17, 22:49
Medlem
Daniel_s85s avatar
Tja!

Sitter i Norge och har fått igång nät via wlan.
Dock är inte anslutningen den bästa, har som mest 1 av 5 pinnar.

Har en bärbar med ett broadcom 802.11a/b/g WLAN (inbyggt), och undrar vad jag kanske skulle
skaffa för att få lite bättre anslutning?!

Sitter i en lya med många stora radhus brevid så man tycker nästan att man borde kunna
få bättre kontakt.

Vad ska man göra för att få en bättre mottagning till sin bärbara dator?

p.s.
Om någon kanske skulle kunna kolla upp en butik i lilleström till det jag behöver så
skulle jag varit riktigt tacksamm, då nätet är segt och stängs av titt som tätt för
att jag tappar kontakt.
Citera
2007-02-17, 22:53
Medlem
BlåTomtes avatar
Ett orinoco kort och du är hemma. Dustin har även antenner.

Hittar inte det just nu på sidan, men ring så löser det sig.
Citera
2007-02-17, 23:07
Medlem
yonnys avatar
Använder du någon grannes nät? Det går mycket snabbare om du skaffar eget.
Citera
2007-02-17, 23:30
Medlem
Internet i norge är dyyrt! därför leechar han grannen`s :P gö
Citera
2007-02-17, 23:36
Medlem
Daniel_s85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yonny
Använder du någon grannes nät? Det går mycket snabbare om du skaffar eget.

Haha ja det är sant. Har nu en bärbar och delar på 4 pers. Ska fixa en 10-20 mb lina så fort första lönen kommer, förhoppningsvis.

Går så förbannat segt och vill ju gärna kunna tanka ner nya delar av lost, pb, family guy osv osv. Fast det är väl omöjligt med denna sega lina.

Ska försöka hitta orinoco kort i Lilleström then. Då kanske man får lite snabbare hastighet...
Citera
2007-02-18, 00:44
Medlem
Daniel_s85s avatar
Använde programmet Network Stumbler och hittade en med -71 i signal, -91 på den jag använder nu.

Var lås på den men när jag högerklicka kunde jag välja "Look up OUI 000f3d", gick då in på det alternativet och fick fram:

Citat:
Here are the results of your search through the public section of the IEEE Standards OUI database report for 000f3d:

00-0F-3D (hex) D-Link Corporation
000F3D (base 16) D-Link Corporation
No.8,Li-shing Seventh Road,Science-based Industrial Park,Hsimchu,
Hsimchu 300
TAIWAN, REPUBLIC OF CHINA

Your attention is called to the fact that the firms and numbers listed may not always be obvious in product implementation.
Some manufacturers subcontract component manufacture and others include registered firms' OUIs in their products.

Underlättar den infon något? Finns flera som har lås men endast denna det gick ta look up på.
Citera
2007-02-18, 13:11
Medlem
RollerBoySEs avatar
Inte datasäkerhet, skickas till Datoranvändning.

/Mod
Citera
2007-02-18, 16:30
Medlem
Hur funkar det? Är det olagligt i Norge/Sverige att koppla upp sig på annans nät via wlan? Om den ligger tillkommlig?
Citera
2007-02-18, 17:27
Medlem
vulenhs avatar
Klart det är. Personen i sig betalar antagligen för sin uppkoppling. Det är som att tro att bara för att någon lämnar huset olåst så kan vem som helst tralla in och roffa åt sig.
Citera
2007-02-18, 22:49
Medlem
Tussilagos avatar
Personen du leechar från bor kanske en bit bort?? Lös problemet med att skaffa eget internet. Man kan aldrig räkna med att få snabbt internet om man snor från någon annan, och man ska dessutom inte klaga över det
Citera
2007-02-19, 02:37
Medlem
Fun_Universitys avatar
Har du 3g mobil?

http://www.break.com/index/how_to_bo...ss_signal.html
Citera
2007-02-19, 07:06
Medlem
Daniel_s85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tussilago
Personen du leechar från bor kanske en bit bort?? Lös problemet med att skaffa eget internet. Man kan aldrig räkna med att få snabbt internet om man snor från någon annan, och man ska dessutom inte klaga över det

Haha ja det är sant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in