2007-02-17, 14:12
Medlem
ppplets avatar
hej
undrar om ngon har kunskaper om nollmodem, hur det funkar. har ca 100st dosspel som jag skulle vilja flytta ver till 3.11:an och det e drygt kopiera alla p disketter och att det blir dyrt. jag vet at det gr fortare med ntverkskort men nu rkar jag ha en nollmodemskabel. har inte ens ftt det att funka mellan tv win98 datorer ngon som vet?
Citera
2007-02-17, 16:57
Medlem
Ondkvists avatar
P Win3.11-datorn har du DOS-applikationerna INTERLNK och INTERSVR. Ge HELP-kommandot, s ser du hur dessa r tnkta att funka.

P Win98-datorn har du en liknande "ntverksfunktion" fr seriell kommunikation ver nollmodemkabel.

Dessa funkar mot varandra.
Citera
2007-02-17, 23:20
Medlem
ppplets avatar
interlink p 3.11:an gr men var finns den p win 95/98? menar du direkt kabelanslutning som finns p start/tillbehr/komminikation? den hittar iallafall inte comporten. den r inte tillgnglig str det. hur annars
Citera
2007-02-18, 00:42
Medlem
Ondkvists avatar
Du har en HELP-funktion ven i Win98. Anvnd den om du inte fr till det.
Citera
2007-02-18, 14:27
Medlem
ppplets avatar
funkar nd inte
"porten inte tillgnglig. den r antingen felkonfigurerad eller s anvnds den av ett annat program. om den inte anvnds fr du kontrollera konfigurationen fr Direkt kabelanslutning" str det i en liten ruta nr man startar programmet. hur kollar man om porten anvnds. har bara en com port
Citera
2007-02-20, 19:54
Medlem
ppplets avatar
fick igng det en gng mellan tv 98 datorer men sen kopplar det bara ifrn hela tiden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in