Ojdå, den här tråden tog visst en lite annan vändning än jag hade tänkt mig.
Det låter som en rätt poänglös sysselsättning att gå omkring och kalla andra människors sexuella läggning för tragisk. Men visst, alla ska förstås ha rätt att framföra sina åsikter.
Jag rabblade upp några vitt skilda exempel på måfå för att visa vad jag menade med "lekar" och "rollspel". Jag valde både harmlösa lekar och lite mer extrema exempel för att få lite spännvidd på diskussionen. Jag har personligen bara erfarenhet av harmlösa lekar.
Givetvis ska man inte ägna sig åt lekar med inslag av förnedring om den ömsesidiga respekten och tilliten saknas. Vissa lekar kan fungera i ett kk-förhållande, medan andra bara funkar i ett seriöst förhållande mellan två parter som älskar varandra.
Jag har som sagt inte speciellt mycket erfarenhet på området. Det handlar om en enda relation, och det var egentligen bara mot slutet av den relationen som vi verkligen började leka på allvar. Och för det allra mesta (säg fyra gånger av fem) knullade vi som vanliga dödliga, så det var verkligen inte så att vi
bara lekte. Det handlar alltså inte om att man har problem att tända på partnern

utan om att man vill piffa upp ett redan bra sexliv så att det blir ännu bättre.
Och ja, det kan hända att mina exempel var väldigt dåliga, men kom gärna med bättre förslag i så fall. Det är liksom själva poängen med tråden.