• 1
  • 2
2007-02-17, 01:03
Medlem
Duracell Bunnys avatar
I den här tråden tänkte jag att vi skulle tipsa varandra om spännande och intressanta sexuella rollspel och sexlekar som man kan roa sig med tillsammans med sin partner. Med rollspel menar jag att man går utanför sig själv och spelar en karaktär i sängen, exempelvis "oskulden", "horan" eller "den otrogna flickvännen". Med sexlek menar jag att man sätter upp "spelregler" för hur en given akt ska genomföras.

Min egen erfarenhet av rollspel och sexlekar (utöver mainstreamlekar i stil med "sex på konstiga ställen" och striptease) har hittills begränsat sig till ett enda kk-förhållande som jag hade för ett par år sen. Det jag fick uppleva i det förhållandet gav mig en enorm emotionell tillfredsställelse som jag tyvärr inte fått uppleva sedan dess.

Fast nu känns det som att jag kan ha hittat råmaterial till nånting riktigt lovande. Man ska inte ropa hej alltför tidigt, men det finns mycket som tyder på att jag snart ska kunna komma igång på allvar med diverse roliga lekar igen.

Det vore kul om ni ville dela med er av era erfarenheter på det här området.

(Ber om ursäkt om en sån här tråd redan existerar.)
Citera
2007-02-17, 01:04
Medlem
Duracell Bunnys avatar
Här är några enkla exempel så att ni förstår bättre vad det handlar om:

* Tysta leken. Regeln är kort och gott att man inte ska prata. Man kan förstås ha olika stränga regler, men jag tycker personligen bäst om den stenhårda varianten där man inte har nån som helst konversation överhuvudtaget. Exempel: Killen kommer hem till tjejen, ingen säger ett ord, alltså inte ens ett hej, utan i stället sätter man igång direkt med själva akten under tystnad (stön och liknande är förstås tillåtet). Efter att akten är över gäller fortfarande tystnadsplikt. Man skiljs åt utan att säga så mycket som puss och hej. I idealfallet har inte ett enda ord yttrats under hela besöket. All kommunikation har skett via minspel, blickar och rörelser.

* Sex under tidspress. Man kommer överens på förhand om en tidpunkt då man måste vara klara. Om man håller till i tjejens lägenhet kan man till exempel ha som krav att killen ska vara ute ur lägenheten före klockan 20:00. Självklart ska tidsgränsen vara så tufft satt att det inte är alldeles självklart på förhand att man kommer att hinna klart. Här kan man skapa en liten story, till exempel att tjejens (lämpligen påhittade) pojkvän kommer hem precis klockan 20:00 och att killen måste försvinna innan dess för att slippa bli ihjälslagen. För att skapa lite extra nerv kan man dessutom göra så att tjejen bjuder hem en person (väninna, förälder eller vem som helst) till den aktuella tidpunkten så att killen faktiskt måste försvinna innan dess.

Det finns förstås en miljon varianter på den här leken, och ibland uppstår den på naturlig väg när man har tidsbrist på riktigt. Poängen här är att man faktiskt strävar efter att göra det stressigt.

* Spottleken. Den här leken går ut på att man kommer överens om att visa varandra uppskattning genom att spotta på varandra. När partnern gör nånting som man njuter lite extra av visar man det med en spottloska i ansiktet (eller nån annanstans) på personen. Låter kanske lite sjukt, men genom att "omdefiniera" en handling som egentligen är förnedrande till att betyda raka motsatsen kan man skapa en ganska kittlande stämning.

Ett problem med den här leken är att det kan vara svårt att hålla sig för skratt innan man vant sig.

* Oskulden. Det här handlar förstås om att en av parterna, säg tjejen, spelar rollen som oerfaren oskuld. Hon beter sig alltså medvetet fumligt, nervöst och osäkert, och killen får "lära upp" henne steg för steg och vägleda henne genom akten.

Det som kan gå fel i den här leken är att parterna spelar över och börjar flamsa med en massa avtändande flabb och buskishumor som följd. För att den här leken verkligen ska fungera fullt ut gäller det att båda två går in för sina roller till hundra procent. Det ska kännas äkta.

* Strandraggarleken. Den här leken funkar bäst på sommaren när det är varmt ute och inleds gärna på ett uteställe. Tjejen spelar rollen som turist och sätter sig ensam vid ett bord med nånting drickbart. Efter en stund dyker killen upp. Han går fram till tjejen och börjar bete sig som en äkta strandraggare, gärna på ett sätt som väcker en del uppmärksamhet bland övriga gäster. Han sätter sig ner vid hennes bord, öser beröm över henne, ger henne komplimanger och beter sig allmänt sliskigt. Hon spelar till en början lätt ointresserad och lite reserverad, men för varje komplimang mjuknar hon mer och mer. Efter ett tag kommer han med förslaget att han ska visa henne runt i staden, vilket hon givetvis tackar ja till. Efter att ha vandrat runt och pratat strunt ett tag förklarar han för henne att han ska ta henne till en undanskymd plats som han aldrig brukar visa vanliga turister utan bara speciellt utvalda personer som han verkligen beundrar och respekterar. På denna undanskymda plats (som tjejen inte känner till på förhand) har de båda sedan sex.

En variant på leken är att tjejen utger sig för att vara utlänning så att hela konversationen sker på engelska. En annan kul grej som kräver en riktigt iskall kille är att han först går fram och smörar för några andra kvinnliga gäster på utestället innan han börjar spela teater med sin egen tjej.

* Horan och torsken. Behöver väl nästan inte förklaras. Tjejen spelar alltså rollen som "hora" och killen är tjejens "kund". Kan förstås genomföras på en miljon olika sätt, fast givetvis utan att några riktiga pengar byter ägare.
Citera
2007-02-17, 03:37
Medlem
JakeTheSnakes avatar
Exakt hur ful och/eller misslyckad människa måste man vara innan man är tvungen att börja leka lekar innan man kan tända på sin partner?
Är det bara jag som ser det tragiska i det här? Varför skulle man vilja låtsas att man är någon annan när man ska ha sex?
Citera
2007-02-17, 03:50
Medlem
Glockenspiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JakeTheSnake
Exakt hur ful och/eller misslyckad människa måste man vara innan man är tvungen att börja leka lekar innan man kan tända på sin partner?
Är det bara jag som ser det tragiska i det här? Varför skulle man vilja låtsas att man är någon annan när man ska ha sex?
För att det är spännande och upphetsande förstås. Varför måste man vara ful och/eller misslyckad?
Jag uppskattar att minst 75% av dina medmänniskor fantiserar om att leka såna här sexlekar.

Tvärtom tror jag det visar på en osäkerhet hos sig själv, eller brist på intresse för sin partner, om man bara vill "köra på" och få det överstökat. Där kan vi snacka misslyckad människa.
Citera
2007-02-17, 03:52
Medlem
JakeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glockenspiel
För att det är spännande och upphetsande förstås. Varför måste man vara ful och/eller misslyckad?
Jag uppskattar att minst 75% av dina medmänniskor fantiserar om att leka såna här sexlekar.

Tvärtom tror jag det visar på en osäkerhet hos sig själv, eller brist på intresse för sin partner, om man bara vill "köra på" och få det överstökat. Där kan vi snacka misslyckad människa.

Okej, det kanske bara är jag som är ovanligt tråkig som tycker att min partner duger precis som hon är, så att jag inte behöver spotta på henne, leka tysta leken eller låtsas att hon är en hora...
Det här påminner mig lite om dom som är så missnöjda med sina datanördsliv att dom måste springa runt i skogen på sommrarna och slåss med gummisvärd.
Citera
2007-02-17, 04:02
Medlem
Glockenspiels avatar
Citat:
Okej, det kanske bara är jag som är ovanligt tråkig som tycker att min partner duger precis som hon är, så att jag inte behöver spotta på henne, leka tysta leken eller låtsas att hon är en hora...
Det här påminner mig lite om dom som är så missnöjda med sina datanördsliv att dom måste springa runt i skogen på sommrarna och slåss med gummisvärd.

Ah. Du tycker inte att Duracell Bunny's förslag på lekar var vidare bra.
Det kan jag hålla med om.

Jag vidhåller dock att sexlekar är jävligt upphetsande. Även om jag som sagt inte heller gillar att spotta på min kvinna.

Måste säga att jag finner det lite underligt att du har ett sånt behov av att försöka nedvärdera de som tycker att sånt här är erotiskt och eggande. Menar du att endast de som är missnöjda med sitt "usla" sexliv försöker sig på såna här sexlekar?
Citera
2007-02-17, 04:02
Medlem
Kojaks avatar
Citat:

Tycker du det var nödvändigt att komentera på det här sättet?

Jag tar inte droger, men sticker jag in mitt tryne och påpekar detta i varje drogtråd bara för det?

Nej, det ligger nämligen i hela forumets intresse att jag inte gör det eftersom det skulle bli ganska tjatigt med alla idioter som har ett överdrivet bekräftelsebehov att synas och höras.

Så tills nästa gång du tänker skriva något "klyftigt" så kan du väll göra det på en lapp som du ger dig själv innan vi andra måste dras med elendet.

I alla fall,

Rollspel är nog det som tar ett förhållande till ett djupare plan. Jag menar , alla kan knulla men få har friheten i sin fantasi, släppa upp sig själv och öppna sig mot någon på ett plan som egentligen är helt annorlunda mot den man är irl.
Däremot så förstår jag inte riktigt trådsakparen i sitt intresse att skapa rollspel med kk, den yttersta kicken är ju att göra det med någon man verkligen känner väl, eftersom det verkligen blir tydligt att personen spelar någon annan än den är.

Man kan ju självklart känna sin kk väldigt bra, men det är en extra kick att göra det med någon som man har djupare känslor med. Tycker jag i alla fall.
Citera
2007-02-18, 01:11
Medlem
Duracell Bunnys avatar
Ojdå, den här tråden tog visst en lite annan vändning än jag hade tänkt mig.

Det låter som en rätt poänglös sysselsättning att gå omkring och kalla andra människors sexuella läggning för tragisk. Men visst, alla ska förstås ha rätt att framföra sina åsikter.

Jag rabblade upp några vitt skilda exempel på måfå för att visa vad jag menade med "lekar" och "rollspel". Jag valde både harmlösa lekar och lite mer extrema exempel för att få lite spännvidd på diskussionen. Jag har personligen bara erfarenhet av harmlösa lekar.

Givetvis ska man inte ägna sig åt lekar med inslag av förnedring om den ömsesidiga respekten och tilliten saknas. Vissa lekar kan fungera i ett kk-förhållande, medan andra bara funkar i ett seriöst förhållande mellan två parter som älskar varandra.

Jag har som sagt inte speciellt mycket erfarenhet på området. Det handlar om en enda relation, och det var egentligen bara mot slutet av den relationen som vi verkligen började leka på allvar. Och för det allra mesta (säg fyra gånger av fem) knullade vi som vanliga dödliga, så det var verkligen inte så att vi bara lekte. Det handlar alltså inte om att man har problem att tända på partnern utan om att man vill piffa upp ett redan bra sexliv så att det blir ännu bättre.

Och ja, det kan hända att mina exempel var väldigt dåliga, men kom gärna med bättre förslag i så fall. Det är liksom själva poängen med tråden.
Citera
2007-02-18, 01:54
Bannlyst
Kompisleken: Enkelt, man låtsas bara vara kompisar - Den ene kommer hem till den andra bara för att kolla på en film eller vad som helst. Det ena leder givetvis till det andra

Man kan bygga vidare på det hela genom att låtsas att den ena parten precis blivit dumpad, och den andra ska "trösta" den dumpade
Citera
2007-02-18, 21:36
Medlem
kul!(förutom de med spottet) mer förslag tack
Citera
2007-02-18, 22:01
Medlem
Duracell Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkToss
Kompisleken: Enkelt, man låtsas bara vara kompisar - Den ene kommer hem till den andra bara för att kolla på en film eller vad som helst. Det ena leder givetvis till det andra

Man kan bygga vidare på det hela genom att låtsas att den ena parten precis blivit dumpad, och den andra ska "trösta" den dumpade
Låter som ett bra tips, speciellt med tanke på hur mycket leken kan varieras.

Fast ska jag vara ärlig var jag nog i ivrigaste laget angående mina egna möjligheter att få ägna mig åt såna här lekar inom överskådlig tid. Jag har börjat inse att mitt intresse för min tilltänkta lekkamrat kanske inte är så stort som jag först inbillade mig, utan det var nog mer tanken att så småningom få ägna mig åt lite rollspel med honom som kändes eggande. Får väl erkänna att JakeTheSnake nånstans ändå har en poäng. Att man börjar fantisera om lekar när man fortfarande bara är på dejtingstadiet är nog ett tecken på att det rätta intresset för killen saknas.

Eller äsch, jag vet inte. Vi får se vad som händer. Allt känns mest bara förvirrande just nu (som det alltid gör).
Citat:
Ursprungligen postat av Kojak
Däremot så förstår jag inte riktigt trådsakparen i sitt intresse att skapa rollspel med kk, den yttersta kicken är ju att göra det med någon man verkligen känner väl, eftersom det verkligen blir tydligt att personen spelar någon annan än den är.

Man kan ju självklart känna sin kk väldigt bra, men det är en extra kick att göra det med någon som man har djupare känslor med. Tycker jag i alla fall.
Jo, du har nog en poäng där. Jag blev lite ivrig som sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av Metropolly
kul!(förutom de med spottet) mer förslag tack
Nästan så att jag önskar att jag kunde gå in och ändra i mitt inlägg och ta bort den där spottleken. Jag inser väl så här i efterhand att den är i extremaste laget.
Citera
2007-02-18, 22:21
Medlem
Duracell Bunnys avatar
Jag glömde förresten att nämna en av de verkliga klassikerna, nämligen tärningsleken. Det finns till och med en roman i ämnet: Tärningsspelaren (The Dice Man) av Luke Rhinehart. Ännu en lek som kan varieras i det oändliga. Leken går ut på att man gör en lista över alternativ (exempelvis när, var och hur man ska ha sex) och sen kastar tärning för att komma fram till vilket eller vilka alternativ som gäller. Här kan man skapa lite nerv genom att komma överens om att ha ett par ganska vågade alternativ som inträffar med ganska låg sannolikhet. Exempel: Två sexor = sex i portuppgången till huset där man bor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in