Citat:
Ursprungligen postat av Herr Haddock
Enfaldiga amatör, tänk innan du yttrar din vanvettiga fittuppfattning. USA är ett pissliberalt, teknologiskt helvete, men visserligen en stormakt, som förkunnar sin pest över hela världen medelst sitt hotfulla agerande. Amerika ruttnar dock inifrån, folket degenereras, vilket leder till att Japan, Kanada, Sverige, et cetera, är bra mycket bättre platser, att växa upp och frodas i. Dessutom är USA inte ens starkt nog för att vinna ett krig över Irak, så man bör heller inte överdriva dess styrka, vilken blott är ekonomisk. Sverige, under sin rasligt och kulturellt homogena tid, var ett väldigt fint och fungerande land, före den ofördelaktiga mångkulturens intåg. Det krävs bara en apas intelligens för att räkna ut vad som är dåligt med mångkultur, inte nog med att den upprätthåller en massiv missämja, men apan är väl förmodligen duktigare och smartare än vad du är? Bestäm själv.
Du är en idiot, det kanske är dags att inse det? Kryp tillbaka.
jag är i alla fall medveten om att jag inget vet, vilket gör mig i alla fall lite intelligentare än dig, idiot! vad för svensk homogen och rasligt separatistisk period pratar du egentligen om? 1800-talet, om inte alla historieböcker i världshistorien har fel så var det väl under denna tidsperiod
en tredjedel av svenska folket emigrerade pga svält och fattigdom i vårt homogena land! fast du kanske syftar på tiden innan detta, för det kan väl inte ha varit så att orsak leder till verkan? nejnej, ingenting är beroende av någonting! (är detta ens ett filosofiskt forum?)
men jag ska inte vara misgynnsam, kan inte du berätta för mig varför
alla homogent enade kulturer i världen i princip har gått under? däremot frodas mångkulturen som aldrig för och människor enas och samarbetar över kulturella gränser (gränser som för övrigt har satts upp av dig och dina gelikar och som saknar verklighetsförankring - och ja, jag har med all säkerhet mer gemensamt med valfri apa än med dig, och detta säger jag med stolthet!). idag sker också alla intellektuella, tekniska, och kulturella framgångar genom internationellt, och mångkulturellt!, samarbete. men verkligheten kanske inte är intresant för dig?!
och nej, jag ser inte usa som ett föregångsland, jag tog bara upp det som ett exempel på ett "lyckat" land. när man pratar om ett lands framgångar pratar man ju allt som oftast om bmp som bekant, men om du frågar mig så är de mest lyckade kulturerna de olika islolerade (och ständigt försvinnande) indianstammarna i afrika, sydamerika och asien - och visst, här får jag ge dig en poäng,
de är kulturellt homogena! dock så tror jag deras stora lycka beror på att de inte är inkorpererade i våran enorma konsumptionism och framgångssträvan, inte i deras intersexuella förhållanden (även om jag kan se en klar lyckokälla i att inte på något sätt beblanda sig med dig!).