2007-02-16, 16:27
Medlem
Tjena! Min display på min panasonic fx9 gick sönder! Någon som vet om hemsförsäkringen täcker detta? Jag har standard hemförsäkring utan tillägg från länsfösärkingar...
Citera
2007-02-16, 17:26
Medlem
pepsoxs avatar
Det beror på om det var en olycka (t.ex. att du tappade kameran) eller om displayen gick sönder därför att den var dålig. Hemförsäkringen täcker saker som går sönder vid olyckor. Dock antar jag att du har 1500:- i självrisk.
Citera
2007-02-16, 18:44
Medlem
Jo, tappad. Men får man en ny kamera?
Citera
2007-02-16, 18:48
Medlem
Spökets avatar
Om du bara har standardförsäkring så täcker täcker inte LF otursskador, det krävs att du har tillägget "Allrisk för lösegendom". Har du det så beräknas ersättningen efter tabeller och sen drar man av självrisken. Hur gammal är den?
Citera
2007-02-16, 18:57
Medlem
1 år gammal ungefär... fx9 panasonic
Citera
2007-02-16, 19:59
Bannlyst
Hört talas om garant?

mvh
Citera
2007-02-16, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimpen_
Hört talas om garant?

mvh

Jo, men du verkar inte har hört talas om mer än själva ordet... Känner inte till några elektroniktillverkare som inkluderar försäkringar iaf, vilket krävs till detta då det är självförvållat...
Citera
2007-02-16, 20:55
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wullen
Jo, men du verkar inte har hört talas om mer än själva ordet... Känner inte till några elektroniktillverkare som inkluderar försäkringar iaf, vilket krävs till detta då det är självförvållat...

WORD!!!
Bara ärkemuppar som tror att garanti är nån jävla allsmäktig supergrej som täcker allt från att du har tappat prylen till att du med vilje bajsat i toaletten och sen använt den som toarensare.....typ...
Citera
2007-02-17, 10:36
Bannlyst
Missade att den va tappad, men ni fick iaf möjligheten att skriva nått
otrevligt tillbaka och det är ju en del inte långsamma med.

mvh
Citera
2007-02-17, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gimpen_
Missade att den va tappad, men ni fick iaf möjligheten att skriva nått
otrevligt tillbaka och det är ju en del inte långsamma med.

mvh

WORD!!
Citera
2007-02-17, 17:43
Medlem
tapppat eller hm

själv har ja slarvat bort lätt 40 st mobiler tills ja kom på att täckna försäkring men det gick bara tre gånger då sen sa de att jag inte fick ha försäkring hos telia mera .köpte ny o tog extra försäkring på elgigatnen o0 tappa bort den nu igen men den gälde bara stöld ur ett låst utrymme inte i fickan på krogen har tappat 2 till nu på tre månader.... samma me min plasma som ja ramla på i fyllan det täckt o jag fick en ny .dock inte när ja sa att jag cyklat omkull o haft mobilen i fickan det gick ej...klart en hemförsäkring täcker iallafall
haft inbrott en kväll när jag ionte låst min egen dörr på fyllan o kom hem 11 dagen därpå o såg att lägeheten va plundrad på allt ca 100 000 fick inget på självrisken då iaf

surt sa räven
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in