2007-04-08, 13:42
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efx
Personligen diggar jag inte venetian snares alltför mycket, squarepusher däremot
squarepusher kör mer lätt förståligt..
för sånna som lyssnar på trance å så e breakcore heavymetal för sånna som lyssnar på pop tycker jag.skulle gärna vilja lära mig å göra breakcore med hjälp av musikprogram.
Citera
2007-04-08, 14:45
Medlem
cerns avatar
µ-Ziq
Bong-Ra
Doormouse
Droon
Drop The Lime
Drumcorps
Duran Duran Duran
Eiterherd
Electric Kettle
Enduser
Hecate
Hrvatski
I:gor
Kid606
Knifehandchop
Krumble
Rotator
Shitmat
Sickboy
The Flashbulb
Toecutter
Venetian Snares
Xanopticon
är nåra av de som kör breakcore/breakbeats.
Citera
2007-04-08, 15:59
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcanta
Detta är inte Breakcore men JÄTTEVÄRD en check www.xplodingplastix.com (elektronisk/acid jazz/triphop/DnB). Xploding Plastix är också bland det bästa jag hört i hela mitt liv. Består av två killar från Norge o dom spelar det jag nämde.. Bland det mest välproducerade jag hört.
Tack som fan för den!
Precis det stuket jag letat efter, har bara inte kunnat beskriva i ord.
Citera
2007-04-09, 02:40
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morphe
Bästa plattan med Venetian Snares måste vara Csillag llat Született. Kolla upp den, ni som gillar honom.

Den satte sig i halsen vid första lyssningen men sen lossnade det.
Skitbra!
Citera
2007-04-09, 21:26
Medlem
beyonds avatar
När vi ändå diskuterar Venetian Snares, Squarepusher och Aphex Twin så måste väl http://theflashbulb.net/ nämnas (om det redan inte gjorts i tråden?).
Citera
2007-04-12, 13:11
Medlem
cerns avatar
hoppas de e nån som vet nått om de här men jag måste fråga.
Venetian snares har droppat en platta som heter winter in a belly of a snake
och första låten heter Dad å i den tycks han sjunga och upprepar ganska ofta "I had a dream you were still alive"
är det nån som vet mer om den?kanske om hans pappa?
Ren nyfikenhet bara
Citera
2007-04-26, 00:05
Medlem
TheFightingEggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
hoppas de e nån som vet nått om de här men jag måste fråga.
Venetian snares har droppat en platta som heter winter in a belly of a snake
och första låten heter Dad å i den tycks han sjunga och upprepar ganska ofta "I had a dream you were still alive"
är det nån som vet mer om den?kanske om hans pappa?
Ren nyfikenhet bara

Ingen aning. Pröva att maila honom eller nåt? :P
Citera
2007-04-27, 14:25
Medlem
cerns avatar
tjena nu kommer jag här igen me en fråga..nån som vet vad det är för låt i bakrunden på den här dokumentär trailern?
http://www.youtube.com/watch?v=EKAJvOz_Y7I
Citera
2007-05-23, 01:19
Medlem
TheFightingEggs avatar
Citat:
tjena nu kommer jag här igen me en fråga..nån som vet vad det är för låt i bakrunden på den här dokumentär trailern?
http://www.youtube.com/watch?v=EKAJvOz_Y7I

Shitmat - Kiss The Spanner And Call Me Charlie
Citera
2007-06-07, 23:42
Medlem
cerns avatar
Någon som har hört venetian snares nya platta Pink+Green vad säger ni om den? jag tycker att den va bra,men lite besviken på ett sätt också för att jag vet att han kan göra så mycke bättre. Inte så märkvärdig platta alltså.
men första låten är skön!min kompis tyckte förövrigt att den lät trance aktig hahah
Citera
2007-06-08, 10:35
Medlem
jalouxs avatar
Måste bara tacka alla som tipsat om Venetian snares. Lyssnar inte så mycket på den typen av musik och orkar ofta inte bemöda mig att leta efter bra elektronisk musik då det finns så många subgenrer och så mycket skräp men efter att ha läst den här tråden blev jag motiverad att ladda ner lite och det här var verkligen precis vad jag var ute efter! Mörkt, intensivt, storslaget, vansinnigt och helt enkelt suveränt bra.
Citera
2007-06-08, 16:55
Medlem
joranimuss avatar
Citat:
Någon som har hört venetian snares nya platta Pink+Green vad säger ni om den? jag tycker att den va bra,men lite besviken på ett sätt också för att jag vet att han kan göra så mycke bättre. Inte så märkvärdig platta alltså.
men första låten är skön!min kompis tyckte förövrigt att den lät trance aktig hahah

Den duger, liksom. Är inte superimponerad men samtidigt nöjd. Snaredundret i VIP är mästerligt! Gillar hur han mutar crashen efter anslaget! låter helt flippat.

Någon som vet om detta är vsnares officiella logtype eller om den bara följer pink green? http://www.venetiansnares.com/ - Vänstra övre hörnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in