Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-02-16, 12:07
  #1
Medlem
Be_Reals avatar
vet inte om detta e rätt avd men då får den flyttas..

köpte mig en ny bärbar lg-lw 2o express,så nu efter en månad så blir skärmen mörkare när jag har laddaren isatt,vanlig ljusinställning reagerar den inte på så...?
vart i mellanöstern ett par veckor och det var där det började,dom har ett helt annat elsystem där så vete f-n vad som hände...
gick bra innan att ha laddaren isatt,lg-supporten kommer jag inte åt nu så kanske någon kan hjälpa mig lr vet nåt om saken,antar att det handlar om någon inställning lr??? mvh
2007-02-16, 14:41
  #2
Medlem
Vet inte om jag förstår riktigt.. men...
Blir skärmen mörkare när du sätter i laddaren? Är den ljusare utan laddare?

Brukar alltid finnas inställningar i BIOS som ställer in hur ljus skärmen ska vara med, respektive utan laddare. Borde också finnas några tangentbordsgenvägar, typ FM + F1-5.
2007-02-16, 14:55
  #3
Medlem
skärmen bli alltid mörkare när man har laddare i, just därför att den försöker dra så lite ström som möjligt
2007-02-16, 15:01
  #4
Medlem
Shadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strybert
skärmen bli alltid mörkare när man har laddare i, just därför att den försöker dra så lite ström som möjligt

Så att när man INTE kör på batteri är det då datorn snålar....

Snarare tvärtom och som någon redan sagt går det att ändra i BIOS/med tangenterna.
2007-02-16, 15:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shador
Så att när man INTE kör på batteri är det då datorn snålar....

Snarare tvärtom och som någon redan sagt går det att ändra i BIOS/med tangenterna.

ja, menade tvärtom
2007-02-16, 21:03
  #6
Medlem
Be_Reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleRAGNAR
Vet inte om jag förstår riktigt.. men...
Blir skärmen mörkare när du sätter i laddaren? Är den ljusare utan laddare?

Brukar alltid finnas inställningar i BIOS som ställer in hur ljus skärmen ska vara med, respektive utan laddare. Borde också finnas några tangentbordsgenvägar, typ FM + F1-5.

ja precis...den blir mörkare när laddaren sätts i..men det skumma e att den inte blev det dom första veckorna så den har blivit sån bara så..tangentbordsinställningarna reagerar den inte på...men ska kolla bios systemet sen finns det ju en mängd energialternativ så det kan ju handla om det me....det kan ju ha blivit så när jag ändrat energi-grejerna lite,det vet ja inte men jag har ju ändrat från nuvarande inställningar...men tack tack grabbar
2007-02-16, 22:39
  #7
Moderator
rancors avatar
Jag vill inte vara en finne i röven men rubriken är verkligen inte genomtänkt och så är det postat i fel forum.

Jag låser tråden.

Tänk ut en bra rubrik och posta under Hårdvara.

// rancor

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback