Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-02-16, 20:32
  #13
Medlem
lakritssnörets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnäHunDeN
Varför skulle jag ha virus? Jag laddar sällan hem saker från internet och öppnar aldrig spam? Har inga andra tecken på virus annat än ett virusprogram som verkar funka kasst.

Undviker helst att "börja på ny kula". Har massa skit på datorn och inga goda backup-möjligheter. Kan jag slippa att formatera gör jag det helst.

okok, antar att du surfar på internet iaf? Virus kommer inte enbart in i datorn pga filnerladdning. Dock så är det ju firewall som förhindrar att virus etc laddar ner sig själv.

Gör som du vill, det är din dator.
Citera
2007-02-16, 20:34
  #14
Medlem
lakritssnörets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sicnex
AVG kommer väl inte vara gratis så länge till eller har jag missuppfattat nåt?
Gick över till Avast av den anledningen.

jasså? det hade jag ingen aning om. Du råkar inte sitta på en källa på det (länk)?
Citera
2007-02-16, 20:38
  #15
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritssnöret
okok, antar att du surfar på internet iaf? Virus kommer inte enbart in i datorn pga filnerladdning. Dock så är det ju firewall som förhindrar att virus etc laddar ner sig själv.

Gör som du vill, det är din dator.

Nej visst finns det andra elakare virus också. Men jag har aldrig märkt något problem på datorn hittils, annat än då Kerio och windows-update dabbade sig, samt nu. Och jag har även kvar comodo firewall.

Skiter i antivirus nu för ett tag.
Citera
2007-02-16, 20:41
  #16
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnäHunDeN
Edit - Hmmm! Ser att mitt antivirusprogram. Comodo-Antivirus har lagt winlogon.exe i "quarantine"!
Det kan ju vara det som ställer till lite problem...

Reparera igen, och avinstallera eländet.
Citera
2007-02-16, 21:11
  #17
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det kan ju vara det som ställer till lite problem...

Reparera igen, och avinstallera eländet.

Klappat och klart - Nu håller jag på och installera SP 2 igen. Har använt comodo-Antivirus i drygt 4 månader och detta har aldrig hänt tidigare. Märkligt.

Attans vad dessa småprogram har en förmåga att krascha ens system!
Citera
2007-02-16, 21:46
  #18
Medlem
lakritssnörets avatar
härligt att det löste sig!
Citera
2007-02-16, 22:13
  #19
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritssnöret
härligt att det löste sig!

Pja....Nu verkar det inte gå att installera SP 2!

Den verkar "fastna" i installationsprocessen. Händer inte ett skit, och har testat både med windows update och att ladda ner och installera direkt från datorn.

Argh ibland är datorer bara för jobbiga!
Citera
2007-02-16, 22:15
  #20
Medlem
lakritssnörets avatar
vet att du inte gillar virusprogram

men drog du någon onlinescan någongång? kan ligga ett och annat virus som spelar spratt.
Citera
2007-02-16, 22:23
  #21
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritssnöret
vet att du inte gillar virusprogram

men drog du någon onlinescan någongång? kan ligga ett och annat virus som spelar spratt.

Nej gjorde inte det. Men det känns ändå väldigt långsökt att ett virus skulle hindra uppdatering till just SP 2. Har uppdaterat en massa annat hittils.
Citera
2007-02-16, 22:25
  #22
Medlem
lakritssnörets avatar
okok då vet jag tyvärr inte.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback