2007-02-16, 11:26
Medlem
Nej, detta handlar inte om spel, utan om den underbara serien Werner Warhead som figurerade i tidningen. Som de som var läsare vet övergick man till att bli sveriges första cd-rom-tidning (och videotidning), vilket givetvis var katastrofalt 1994.

Frågan är nu om någon har de sista avsnitten av serien i sin ägo? Har för mig att jag till och med mailade Jonas Darnell i egen hög person och bad att få dem, men han hade på något outgrundligt sätt förlagt dem
Citera
2007-02-16, 14:23
Medlem
fistedsisters avatar
Fan att Interface blev nerlagd.
Men dom får skylla sig själv när dom gjorde om tidningen till en cd-rom. Inte konstigt att försäljningssiffrorna sjönk.
Det vore jävligt kul om Jonas Darnell väckte liv i Werner Warhead igen, så att man får se hans fortsatta kamp mot Bingoliket.
Citera
2007-02-16, 15:13
Medlem
Cyaneas avatar
Åhh Interface, vilken fantastisk tidning! Men jag verkar ha glömt bort serien, får försöka få tag på något gammalt ex och kolla upp den.
Citera
2007-02-17, 09:40
Medlem
Så måste verkligen jag tolka det här som att ingen har de sista Werner-avsnitten på någon skiva i en dunkel garderob nånstans?
Citera
2007-02-17, 13:44
Medlem
fistedsisters avatar
Alla Werner Warhead serierna finns samlade på en av cd-rom numrena av Interface.
Citera
2007-02-26, 10:53
Medlem
Clit_Commanders avatar
Jag har alla (tror det är alla iaf) med Werner när Jonas slängde in dem i Herman Hedning tidningarna för något år sedan. Han skrev också att han kanske skulle ta upp serien och avsluta den har jag för mig.
Citera
2007-03-01, 12:30
Medlem
Verkligen? Kan du scanna och slänga upp nånstans? Och att Jonas skulle avsluta serien låter ju som en sensationell nyhet... på något icke-sensationellt vis
Citera
2010-08-03, 04:36
Medlem
aybabtos avatar
alla som inte vet vad interface var för tidning skulle älska att läsa den...
för sin tid jävligt innovativ.. tänk sci-fi framtid (men numera retro)
om någon har digitala kopior av artiklar eller vad som helst plz länka.
skulle någon sitta på orginal så snälla scanna och erhåll tacksamhet.
Citera
2011-03-18, 09:30
Medlem
Fluxors avatar
Bjuder på en sida Werner Warhead! Tycker synd om dem som inte fått uppleva den finfina serien!

Jag har ett par, men skulle gärna vilja lägga mina äckliga fingrar på den kompletta samlingen!

Werner befinner sig inuti DJÄVULENS PC!
Citera
2011-03-23, 17:29
Medlem
drfreudsteins avatar
Interface var verkligen da shit bak in the dag!
Hela tidningen var lysande men speciellt recensionerna var helt underbara. Jag skrattade så att tårarna sprutade flera gånger i varje nummer. Minns en recension av en Street Fighter 2-port till PC (eller om det var Amiga?) som fick mig att ligga på golvet och vrida mig i svåra kramper.

Jag premunerade på denna fantastiska tidning ett bra tag men har inte kvar ett enda nummer *snyft*
Citera
2011-12-15, 16:21
Medlem
Nu bumpar jag min egen tråd, oceaner av tid senare, och i förhoppning om att en ny publik ser den!

Alltså: är det någon som sitter på en komplett samling Werner?
Citera
2020-10-22, 21:01
Medlem
Bump! Finns det något scannat nummer att läsa online? Detta är nostalgi som attan. Kollade archive.org men dom verkade inte ha nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in