2007-04-13, 23:32
Medlem
#Vad har kostnaderna med skyddsvästarna att göra med om en person är våldsbenägen eller inte? Jo dom är ruskigt dyra, men det var en kostnad jag stod för då jag värdesätter mitt liv.#
oo ja du har aldrig funderat över varför det plötsligt kommer en luffare och öpnar eld med ett automat vapen,, och inte nog med det målet är alltid dörr slusken det är aldrig någon annan som tilldrar sig elden och det börjar bli tjatigt

#kanske dags för dig att kliva upp ur jordkällaren #
nä ja trivs så bra i mitt håll här kan ja sitta och kasta skit på alla

#Att argumentera med dig kräver knappast någon aktiv hjärnverksamhet,#
det beror på vad man framför för argument och då bör det ju helst finnas fakta som styrker dom

#Jo men då kan vi ju förbjuda alla att arbeta, då vem som helst kan vara en potential brottsling på ngt sätt#
nu är det så att dom enda som är förbjudna att arbeta är asylanter sen finns det dom som är arbets skygga och dom har m börjat att jaga och så har vi dom som måste ha mera än ett jobb tx pedos och uniforms bögar

#Du skulle ju kunna testa att hålla hastigheten till vad skyltarna anvisar, på sådant sätt förhindrar du inte trafiken. Är det inte en förutsättning att SE skyltarna för att ha körkort?#
naturligt viss det är därför som man från polisens sida ser till att folk inte ser skyltarna det vore ju slöseri med tid om man på något sätt varnade bilisterna och om dom inte klarade av det då kanse politikerna tvingade dom att göra sitt jävla jobb och jaga pundare och tjyvar

#Ta tredje dörren till höger och klappa den gröna elefanten... Så nu har vi båda gjort oss oförstådda #
ää försök inte din skojare du förstår mycket väl men du vill inte förstå
Citera
2007-04-13, 23:48
Medlem
$Paladin$s avatar
Citat:
#Vad har kostnaderna med skyddsvästarna att göra med om en person är våldsbenägen eller inte? Jo dom är ruskigt dyra, men det var en kostnad jag stod för då jag värdesätter mitt liv.#
oo ja du har aldrig funderat över varför det plötsligt kommer en luffare och öpnar eld med ett automat vapen,, och inte nog med det målet är alltid dörr slusken det är aldrig någon annan som tilldrar sig elden och det börjar bli tjatigt

Nu är det så att alla ordningsvakter inte står i "dörren", utan finns lite här och var i samhället. Åter igen, har aldrig hävdat att alla i dörren är änglar eller perfekta personer, och jag tycker det är bra att det städas upp så att säga, men du drar ALLA över en samma kant...

Citat:
#kanske dags för dig att kliva upp ur jordkällaren #
nä ja trivs så bra i mitt håll här kan ja sitta och kasta skit på alla

Jo jag har förstått det, kanske lika bra att du stänger dörren också..

Citat:
#Jo men då kan vi ju förbjuda alla att arbeta, då vem som helst kan vara en potential brottsling på ngt sätt#
nu är det så att dom enda som är förbjudna att arbeta är asylanter sen finns det dom som är arbets skygga och dom har m börjat att jaga och så har vi dom som måste ha mera än ett jobb tx pedos och uniforms bögar

Läs det du skrev igen och läs mitt svar, och skriv en ny kommentar

Citat:
#Du skulle ju kunna testa att hålla hastigheten till vad skyltarna anvisar, på sådant sätt förhindrar du inte trafiken. Är det inte en förutsättning att SE skyltarna för att ha körkort?#
naturligt viss det är därför som man från polisens sida ser till att folk inte ser skyltarna det vore ju slöseri med tid om man på något sätt varnade bilisterna och om dom inte klarade av det då kanse politikerna tvingade dom att göra sitt jävla jobb och jaga pundare och tjyvar

Så du menar att det är en gigantisk konspiration ifrån polisens sida, att gömma skyltarna så du och dom andra som kör för fort ska åka dit? Är inte alla bilar utrustade med hastighetsmätare nu för tiden? Eller är du lika sifferblind som du är ordblind?
Citera
2007-04-14, 19:08
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
#Jag är nyfiken på varför du har hakat upp dig på Pär Bill. Namnet har dykt upp flertalet gånger i dina inlägg, känner du honom eller har en nära relation till honom?#
nä det som är intressant med det fallet är att den dumma suggan skulle vakta bög båten patrica, men av någon okänd anledlig så överfaller fanskapet en natt vandrare med barnvangn på offentlig plats,,

#Det är faktiskt så det ser ut om det inte finns ordningsvakter, eftersom man måste ha vakter för att hålla öppet/sälja alkohol/ha dansgolv. #
det där är ju bara svamel det är ju upp till krögaren om han vill ha en sil i dörren som skrämmer bort kunderna

#JK ska granska vakterna och deras arbete, mycket bra tycker jag och flera kollegor, ja, jag känner ingen kollega än så länge som tycker att det är en dålig idé. Ingen vill jobba med rötägg, så få rman bort dem är vi enbart tacksamma...#
det har ja ju jävligt svårt att tro orsaken till granskningen är naturligtvis att dom har figurerat lite väl mycket i olika konstiga sammanhang,, om dom plötligt skulle sparka halva kåren hur skall dessa indevider då få utlopp för sina agritoner det kommer nog att bli en annan ton efter granskningen

Hehe, vänta lite nu här. Det där med Pär Bill känner jag till, jag säger inte att hon gjorde rätt, men ordningsvakter får i princip bara arbeta på allmäna och offentliga platser. Krogen är att anse som allmän plats, annars hade de inte haft ordningsvakter där.
Åter igen, hon ingrep som envar inte som OV, eftersom hon saknade OV´s befogenhet just där hon ingrep (om han nu inte gick precis förbi hennes område).

Ordningsvakter representerar polisen och får inte arbeta på privata ytor, om inte särskitl skäl föreligger. Krogen, sjukhuset, köpcentrat m.fl. är alla allmäna platser och därför kan ordningsvakter arbeta där.

För det andra, det är polisen som bestämmer hur många ordningsvakter en krog ska ha. Ordningsvakterna är där för att polismyndigheten ska ha representanter på plats.
Därför har många krogar entrevärdar eller dörrvakter som krogen själva anställer och förvaltar. Dessa entrevärdar står där enbart för att tjäna krögarens intressen, typ välja vilka som ska komma in eller inte.
När det gäller entrevärdar eller dörrvakter är det upp till krögaren att bestämma hur många han vill ha. Men när det gäller ordningsvakter är det polisen som bestämmer hur många han SKA ha...
Citera
2007-04-18, 13:02
Medlem
nu är hämd aktionerna i gång man kan ju inte ha en dörr slusk som golar ned en hel jurist kår,,
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...048277,00.html
man försöker nyppa honnom på skatte brott, undrar om han förstår medellandet granskningen började ju när han var ofin nog att avslöja att dom ljugit i rätten pressis som det vore något nytt
Citera
2007-04-18, 13:58
Medlem
$Paladin$s avatar
Citat:
nu är hämd aktionerna i gång man kan ju inte ha en dörr slusk som golar ned en hel jurist kår,,
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...048277,00.html
man försöker nyppa honnom på skatte brott, undrar om han förstår medellandet granskningen började ju när han var ofin nog att avslöja att dom ljugit i rätten pressis som det vore något nytt

Åter igen... "Fadde" är EN person och representerar inte det tusental som jobbar med detta. Eller tänker du så att om en person i en yrkeskategori gör ngt fel, så är hela den kategorin brottslig?
Citera
2007-04-18, 17:09
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av $Paladin$
Åter igen... "Fadde" är EN person och representerar inte det tusental som jobbar med detta. Eller tänker du så att om en person i en yrkeskategori gör ngt fel, så är hela den kategorin brottslig?

Japp, det är så han tänker. Eller tänker är väl ett starkt ord, men när han försöker tänka, så är det så det blir...
Citera
2007-04-18, 18:22
Medlem
#Åter igen... "Fadde" är EN person och representerar inte det tusental som jobbar med detta#

hmm vad var det det stod fadde sitter med i styrelsen för flera olika bolag,,
kan väl därför utgå från att dessa är ganska likartade
och sak att skatt masens intresset för faddes förehavande började samtidigt som han golade ned det svenska uniformsbögriet är ren otur förstås,
att skylla på enstaka indevider går nog inte så bra
Citera
2007-04-19, 00:57
Medlem
$Paladin$s avatar
Citat:
#Åter igen... "Fadde" är EN person och representerar inte det tusental som jobbar med detta#

hmm vad var det det stod fadde sitter med i styrelsen för flera olika bolag,,
kan väl därför utgå från att dessa är ganska likartade
och sak att skatt masens intresset för faddes förehavande började samtidigt som han golade ned det svenska uniformsbögriet är ren otur förstås,
att skylla på enstaka indevider går nog inte så bra

*suck*

Att det finns företag med skumma förehavanden är ju inte bara ngt som sker i bevaknings sektorn, utan det finns skumma företag överallt Samma sak där, om ETT företag gör ngt olagligt så betyder det inte att alla företag gör samma sak. Vilket jag och flera med mig försökt få in i din sk. hjärna ett flertal ggr...

Och det han "golade" om var inget mer att få lite mer tid strålkastarljuset som den media hora han är..
Citera
2007-04-19, 00:58
Medlem
$Paladin$s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellepolis
Japp, det är så han tänker. Eller tänker är väl ett starkt ord, men när han försöker tänka, så är det så det blir...

Tänka är nog inte ett ord som ens ska användas i hans sammanhang, det handlar mer om ett par synasper som har en samtida kortslutning...
Citera
2007-04-20, 19:36
Medlem
#http://www.aftonbladet.se/vss/stockh...50852,00.html#
ja nu är staten med alla upretade uniforms böga ute efter hämd gol bögen måste straffas man kan ju inte se genom finrarna med en som avslöjar en hel yrkeskår,,

##Åter igen... "Fadde" är EN person och representerar inte det tusental som jobbar med detta#
NÄ DET FÖRSTÅR JA HAN VAR JU DEN SOM SKVALRADE ,,
antagligen den enda med någon form av moral och integitet

#Att det finns företag med skumma förehavanden är ju inte bara ngt som sker i bevaknings sektorn, utan det finns skumma företag överallt Samma sak där, om ETT företag gör ngt olagligt så betyder det inte att alla företag gör samma sak.#
jasså det är väl antagligen så att det är otur att väktare eller andra dörr ligister måste ha skott säkra västar,,
att inte ens snuten kör med det i daglig tjänst beror natuligt vis inte på att dom har någon form av urskilnings förmåga vilket gör att dom bara misshandlar försvars lösa gubbar när dom kommer fram på macken och svammlar skit
Citera
2007-04-20, 21:31
Medlem
$Paladin$s avatar
Citat:
#http://www.aftonbladet.se/vss/stockh...50852,00.html#
ja nu är staten med alla upretade uniforms böga ute efter hämd gol bögen måste straffas man kan ju inte se genom finrarna med en som avslöjar en hel yrkeskår,,

##Åter igen... "Fadde" är EN person och representerar inte det tusental som jobbar med detta#
NÄ DET FÖRSTÅR JA HAN VAR JU DEN SOM SKVALRADE ,,
antagligen den enda med någon form av moral och integitet

Jo då har man ju mkt moral och intrigitet när man "skvallrar"

Citat:
#Att det finns företag med skumma förehavanden är ju inte bara ngt som sker i bevaknings sektorn, utan det finns skumma företag överallt Samma sak där, om ETT företag gör ngt olagligt så betyder det inte att alla företag gör samma sak.#
jasså det är väl antagligen så att det är otur att väktare eller andra dörr ligister måste ha skott säkra västar,,
att inte ens snuten kör med det i daglig tjänst beror natuligt vis inte på att dom har någon form av urskilnings förmåga vilket gör att dom bara misshandlar försvars lösa gubbar när dom kommer fram på macken och svammlar skit

99.9% av poliser i yttre tjänst använder skyddsväst.. Med tanke på det klientelet ordningsvakter/poliser/väktare etc har att göra med så är det klart förståligt att man använder en.

Du btw, jag såg en parkarbetare idag som kastade en ciggfimp på marken, ska vi inte ge oss på hela hans yrkeskår och hata skiten ur dom och anklaga dom för att vara kriminella?

Nää du får ta och lugna dig med att generalisera allt, och sluta använda aftonhoran som referensmaterial...
Citera
2007-04-21, 08:21
Medlem
#Jo då har man ju mkt moral och intrigitet när man "skvallrar" #
jo han skvalrade för pressen då myndigheter av olika slag av någon jävla anledning inte bryr sig, så nu är ju myndigheterna med jk i spetsen inblandad,,
och det ses ju inte med blida ögon altså måste man lära fadde 7 sorter med hjälp av skatt masen,,,

det intressanta är att man anklagar honnom för försvårande av skatte kontroll, det betyder att man inte vet ett jävla dugg utan att man hittar på man saknar fullständigt bevis eller indiser men man har ju fått direktiv av uniformsbögarnas förening att denna gol bög måste straffas

#Du btw, jag såg en parkarbetare idag som kastade en ciggfimp på marken, ska vi inte ge oss på hela hans yrkeskår och hata skiten ur dom och anklaga dom för att vara kriminella?#

det är ju vad man kan förvänta sig av en uniforms bög här har man en möjlighet att sätta sig på någon och banka skiten ur honnom,,
vi normala vi brukar vara glada om folk inte skadar varandra något som uniforms ligister inte förstår, en park arbetare har ju som uppgift att plocka fimpar efter andra och då även sig själv, och naturligt vis kan man ha åsikter hur han gör sitt jobb,,men det innebär inte att man på unifprms bögeriets sätt går fram och spräcker skallen på honnom för att man anser att han gör ett dåligt jobb

#Nää du får ta och lugna dig med att generalisera allt, och sluta använda aftonhoran som referensmaterial... #
varför det det är en såssisk kotym att man attakerar enskilda och söker stöd hoss olika grupper och om man nu konstaterar att det sker synerligen konstiga övergrepp innom en av dessa grupper varför skulle man inte kunna påtala

afton horan är ju faktiskt en grupp som har som uppgift att granska ogentligheter och övergrepp och ja förstår att du inte gillar det i och med att dom belyser en annan grupps övergrep på allmänheten men det finns liksom ingeting som säger att det är fel möjligtvis jävligt tjatigt på grund av att just samma jävla grupp hela tiden blir ertappade med med den en konstigheten värre än den andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in